تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805516820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادستان تهران: معوقات بانکی کاهش پیدا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دادستان تهران: معوقات بانکی کاهش پیدا کرد
جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه مبارزه با فساد اولویت اول دستگاه قضا و دادستانی تهران است، گفت: دستگاه‌ها برای مبارزه با فساد هم در حوزه پیشگیری و هم مقابله جدی‌تر و فعال‌تر شوند.
کد خبر: ۵۸۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ - 10 May 2016


جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه مبارزه با فساد اولویت اول دستگاه قضا و دادستانی تهران است، گفت: دستگاه‌ها برای مبارزه با فساد هم در حوزه پیشگیری و هم مقابله جدی‌تر و فعال‌تر شوند.

به گزارش خبرگزاری میزان، «عباس جعفری دولت‌آبادی» در حاشیه نشست قضات دادسرای جرایم پولی و بانکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه با فساد اولویت اول دستگاه قضا و دادستانی تهران است و این به این معنا نیست که کاری در این زمینه انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات اظهاراتی از سوی برخی افراد در رسانه‌ها و یا در مصاحبه‌ها مطرح می‌شود که انگار مبارزه‌ای با فساد وجود ندارد، این در حالی است که به عنوان مثال در پرونده امیر منصور آریا فقط 264 کیفرخواست صادر شد.

جعفری دولت‌آبادی افزود: دستگاه‌ها برای مبارزه با فساد  هم در حوزه پیشگیری و هم مقابله جدی‌تر و فعال‌تر شوند.

وی تصریح کرد: در رابطه با معوقات بانکی بانک مرکزی فهرست 575 نفره‌ای را اعلام کرده بود که این رقم اکنون به 521 نفر تقلیل پیدا کرده است، جلسات متعددی در بانک مرکزی با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله دادستانی تشکیل شد و  برای این 521 نفر 630 پرونده در مراجع قضایی تشکیل شد.

جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: در دادسرای تهران 63 پرونده در محاکم سایر تهران 264 پرونده در سازمان تعزیرات 10 فقره و در محاکم اجرائیات ثبت 630 پرونده در رابطه با معوقات بانکی تشکیل شده است.

دادستان تهران افزود: بر اساس گزارش ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی معوقات بانکی کاهش پیدا کرده است.

جعفری دولت‌آبادی تصریح کرد: احکام زیادی در حوزه ورشکستگی صادر شده است، برخی برای فرار از پرداخت بدهی‌ شان به سمت ورشکستگی از دادگاه روی آورده‌اند که در اینجا از همه همکاران و قضات می‌خواهم که معوقات را حقوق بیت‌المال بدانند و در صدور احکام ورشکستگی دقت بیشتری کنند.

وی با اشاره به بحث کارشناسی تصریح کرد: ما در بحث کارشناسی هم در بانکها و هم در مراجع قضایی با مشکل  مواجه هستیم چرا که ارزیابی کارشناسی‌ها واقعی نیست که باعث شده اموالی حتی چند برابر قیمت خودش ارزیابی شود، از همکاران قضایی و مسئولان بانک‌ها می‌خواهم که در این زمینه دقت بیشتری کنند.

دادستان تهران اظهار کرد: باید اخذ معوقات ابتدا در حوزه بانکی صورت گیرد و بعد اگر از طریق بانک و اداره ثبت اسناد امکان‌پذیر نشد مراجع قضایی و دادسرای پولی و بانکی وارد شوند.

جعفری دولت‌آبادی گفت: بانکها به جای اینکه دنبال تسهیلات مجدد به بدهکاران بدحساب باشند به دنبال اخذ وجوه از بدهکاران بروند به خصوص کسانی که بدحساب هستند و یا وجوه را در غیر از کار تولید به کار می‌برند.

وی ادامه داد: امیدواریم با فعال شدن بانک مرکزی در این زمینه شاهد کاهش چشمگیرتری در حوزه معوقات باشیم و این خودش بخشی از مبارزه با فساد است.

دادستان تهران با اشاره به پرونده برادران روز چنگ‌‌ها گفت: پرونده روز چنگها را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین پرونده‌های فساد اقتصادی نام برد.

جعفری دولت آبادی با اشاره به برخورد با موسسات مالی غیرمجاز گفت: پرونده موسسه ثامن‌الحجج آخرین پرونده‌ای بود که در این زمینه مورد رسیدگی قرار گرفت، با همکاری بانک مرکزی سعی کردیم وجوه نیمی از سپرده‌گذران را پرداخت کنیم.

ضرورت اجرایی شدن سامانه جامع اطلاعات محکومان

جعفری دولت آبادی در پاسخ به این سوال که چرا بانک جامع اطلاعات محکومین وجود ندارد، افزود: این که دسترسی‌های ناجا به اطلاعات محکومان، رسمی نیست در دستور کار قوه قصاییه قرار دارد.

وی تصریح کرد: یکی از اشکالات رسیدگی های قضات در پرونده سارقان حرفه‌ای نداشتن اطلاعات جامع این مجرمان است، قضات سوابق محکومان را ندارند و طراحی این سامانه آغاز شده و امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.

دادستان تهران در پاسخ به این سوال که چرا سارقان سابقه دار پس از آزادی دوباره مرتکب جرم می شوند و گویا برخوردهای قضایی بازدارنده نیست، گفت: این به این معنا نیست که هر سارقی که دستگیر می شود زود هم آزاد می شود مجازات نشده است.

وی تاکید کرد: سارقان هم مثل معتادان هستند و پس از آزادی باز هم مرتکب جرم می‌شوند، ما در تهران این طرح را اجرا کردیم و سارقان حرفه ای دستگیر شده‌اند.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن