تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821209405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار سلامي: اگر امريكا تهديد كند مانع عبور شان از هرمز مي‌شويم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سردار سلامي: اگر امريكا تهديد كند مانع عبور شان از هرمز مي‌شويم
جانشين سپاه در سخناني مهم و هشدارگونه به امريكا: نيروي دريايي ما براي امريكايي كه تهديد مي‌كند بسيار خطرناك خواهد بود / ايران اگر اراده كند قطره‌اي نفت از تنگه هرمز به شرق و غرب عالم صادر نخواهد شد...

سردار سلامي: اگر امريكا تهديد كند مانع عبور شان از هرمز مي‌شويم
ايران اگر اراده كند قطره‌اي نفت از تنگه هرمز به شرق و غرب عالم صادر نخواهد شد و اگر امريكايي‌ها ما را تهديد كنند براساس كنوانسيون  1982 درياها مجبور خواهيم بود مانع عبور كشتي‌هاي آنها از تنگه هرمز كه براي امنيت منطقه ضرر دارد، شويم.

سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در سخنان مهمي كه در خبر 21 شبكه يك سيما ايراد شد با تأكيد بر اينكه ايران قاطعانه و قدرتمندانه به گسترش قدرت دريايي و موشكي ادامه خواهد داد، به امريكايي‌ها هشدار داد: اگر امريكا بخواهد ما را در هر زمينه‌اي تهديد كند، نيروي دريايي ما براي آنها بسيار خطرناك است.

سردار سلامي گفت: ما براساس كنوانسيون 1982 درياها مجبوريم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداري اتفاق بيفتد قاطعانه با آن برخورد كنيم و به امريكا هشدار مي‌دهيم اگر تهديد كنند ما از قانون عبور بي‌ضرر استفاده مي‌كنيم و اجازه نخواهيم داد هيچ كشتي امريكايي كه براي منطقه خطرناك تشخيص دهيم از تنگه هرمز عبور كند.

جانشين فرمانده سپاه گفت: اكنون اين اراده ما است كه اجازه مي‌دهد نفت به غرب و شرق عالم صادر شود. مطمئناً حضور امريكايي‌ها به هر شكل و در هر نقطه از عالم، فزاينده ناامني است و اگر چه آنها ما را متهم به ناامني منطقه‌ مي‌كنند اما اين امريكايي‌ها هستند كه سوريه، ليبي، يمن و نقاط ديگر منطقه را به زير تلي از خاك مدفون كرده‌اند.

سردار سلامي با تأكيد بر اينكه امريكا نمي‌تواند هيچ نقطه‌اي از جهان را امن كند و اراده‌اي هم براي آن ندارد، گفت: امريكا همواره براي توجيه حضورش در خليج فارس از طرح تهديد تصنعي به نفع دولت‌هاي متحد خود در منطقه، استفاده مي‌كند تا ضمن حضور خود در منطقه، ‌تسلط سياسي بر اين دولت‌ها نيز داشته باشد و اين در حالي است كه جمهوري اسلامي به‌جز امريكا در منطقه دشمني ندارد و دولت‌هاي منطقه نه دشمن ما هستند و نه ظرفيت دشمني دارند و ما هم دشمن آنها نيستيم.

سردار سلامي با تأكيد بر اينكه سپاه تقويم سالانه و مشخصي براي رزمايش دارد و ممكن است رزمايش‌هايي را نيز بدون اعلام قبلي انجام دهد، گفت: هيچ اراده سياسي و نظامي مقابل رزمايش‌هاي ما در آب‌هاي سرزميني‌مان وجود ندارد و ما اجازه نمي‌دهيم كه هيچ كشوري و هيچ قدرتي بخواهد در حوزه اقدامات دفاعي، تمرينات نظامي و حوزه رزمايش‌هاي دفاعي‌مان اعمال قدرت كند.

سردار سلامي در ابتداي سخنان خود با اعلام اينكه پيام من براي ملت ايران آرامش و اطمينان قلب و حركت به سمت قله‌هاي فتح و پيروزي است، گفت: هشدار من به دشمنان ايران اسلامي، خصوصاً  امريكا آن است كه خطاهاي گذشته خود را با اشتباهات جديد تكميل نكنند و از گذشته تاريخ عبرت بگيرند، عقل و تدبير سياسي را سرلوحه خود قرار دهند و از اعمال فشارهاي بي‌حد به ملت ايران پرهيز كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن