تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804494612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توكلي: يك وزير به همراه دختران و دامادهاي خود ۱۴ كارخانه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توكلي: يك وزير به همراه دختران و دامادهاي خود ۱۴ كارخانه دارد
احمد توكلي با بيان اينكه يك وزير به همراه دختران و دامادهاي خود ۱۴ كارخانه دارد، گفت: در حال حاضر به مرحله‌اي رسيده‌ايم كه دستگاه‌هاي مسئول مبارزه با فساد خودشان به درجاتي از فساد آلوده شده‌اند.


احمد توكلي عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس دربرنامه تلويزيوني پايش در پاسخ به اين سؤال كه فرمان مقام معظم رهبري براي مبارزه با فساد در اين ۱۵ سال چقدر اجرا شد؟ گفت: هنوز كاملاً اجرا نشده و اگر شده بود كه مقام معظم رهبري امسال را اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري نمي‌كردند. يكي از شاخص‌هاي اقتصاد مقاومتي حذف فساد و سيستم موجود است.
توكلي در واكنش به اين پرسش كه چرا برنامه اقتصاد مقاومتي كه همه مقابل آن سر تعظيم فرود مي‌آورند، هنوز اجرايي نشده است؟ گفت: فقط اعلام مي‌كنند كه سر تعظيم فرود مي‌آورند ولي به دليل وجود نداشتن عزم كافي به اين برنامه عمل نمي‌كنند.

وي عنوان كرد: متأسفانه فسادها زياد، شبكه‌اي و سيستماتيك شده‌اند و مسئولان نيز از زندگي ساده فاصله گرفته‌اند. وقتي مسئولان بخواهند در رفاه زندگي كنند مردمشان را بدبخت خواهند كرد ولي اگر قصد خدمت به مردم داشته باشند نبايد خودشان را در نظر بگيرند.

اين اقتصاددان يادآور شد: وقتي كه اشرافيت اداري و شخصي مثبت تلقي شود به ترتيب دوري از مردم و درك فقر مشكل شده، فساد و رشوه‌خواري پيدا مي‌شود، دولت دخالت زيادي پيدا كرده و در اقتصاد نفتي بايد از طريق دولت به جامعه پمپاژ شود آن وقت انحراف زياد مي‌شود، همچنين در نهايت با افزايش فسادها و كاهش مبارزه‌ها، فسادها نيز سيستماتيك مي‌شود. وقتي فسادها در مجاري اداري و تصميم‌گيري نفوذ مي‌كنند در نتيجه مانع از مبارزه مي‌شوند و عزم را از بين مي‌برند.

اين اقتصاددان در واكنش به اينكه اگر مسئولان حقوق بالا و بهترين مسكن را داشته باشند، ديگر چشمداشتي به بيت‌المال نخواهند داشت، گفت: كسي كه بهترين خانه و حقوق را داشته باشد، اين قدر حريص مي‌شود كه همه بيت‌المال را مثل گاوي با پوستش قورت مي‌دهد.

وي عنوان كرد: اگر فرد انگيزه الهي و انساني خودش را از دست داده و حاضر به نشستن در خانه‌اي لوكس با پول مردم فقيري كه حتي پول تهيه داروي خود را ندارند شد، مطمئن باشيد بيت‌المال را درست مصرف نخواهد كرد. 

وي در پاسخ به اينكه با وضع عروسي‌هاي اشرافي موجود فرزندان قشر كارگران يا كارمندان با ديدن آنها چه حالي خواهند داشت، گفت: حتي فرزندان خانواده‌هاي متوسط نيز با ديدن چنين اشرافي‌گري‌هايي فقر احساسي پيدا خواهند كرد. سه نوع فقر داريم؛ يكي فقر مطلق (حداقل‌هاي زندگي را نمي‌تواند تأمين كند)، فقر نسبي (در مقايسه با سايران تعريف مي‌شود) و فقر احساسي داريم كه فرد خودش را با همگنان خودش مقايسه مي‌كند.

وي در واكنش به تهديد راننده‌هاي ماشين‌هاي مدل بالا به خش انداختن روي ماشين براي دريافت پول پشت چراغ قرمزها توسط مردم عادي گفت: چون مردم اين افراد را محق به اين اموال نمي‌دانند و اكثراً اعتقاد دارند كه از راه حرام به دست مي‌آيد به خودشان حق مي‌دهند كه متنفر باشند.  اين نماينده مجلس ادامه داد: چنين مسائلي به ضرر سرمايه‌هاي اجتماعي مي‌شود و تجملات از طريق اينكه منابع محدود توليدي را به سمت توليد كالاهاي اشرافي هدايت مي‌كند، در مقابل منابع كالاهاي ضروري را كاهش مي‌دهد. وقتي بازار كالاهاي ضروري به دليل گران شدن عوامل توليد دچار نقصان شود آن وقت كالاهاي ضروري كه مردم بايد خريداري كنند گران‌تر مي‌شوند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه تردد خودروهاي لوكس مناطق آزاد مثل اروند در مناطق فقير و حاشيه‌نشين چه اثري بر روحيه مردم مي‌گذارد، گفت: خشم و حسادت ايجاد كرده و سرمايه اجتماعي هم در مقابل آسيب مي‌بيند. توكلي بيان كرد: بين پنج تا شش قانون خوب به منظور مبارزه با فساد در همين دوره مجلس تصويب شد كه تسريع حق مردم را در پي خواهد داشت. براي نمونه قانون حمايت از امر به معروف و ناهيان منكر كه بايد حق مردم را از صدر تا به ذيل مورد انتقاد قرار داده و اشكالش را بگيرند، يكي از اين قوانين است.

توكلي ادامه داد: ارتقاي سلامت اداري و مبارزه با فساد، شفافيت در قراردادها، انتشار اطلاعات و دسترسي آزاد به آنها و همچنين اينكه اسناد مرتبط با حق مردم بايد به صورت شفاف اطلاع‌رساني و آزادانه در اختيارشان قرار بگيرد نيز از ديگر اين قوانين هستند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا هويت و درآمد واردكنندگان خودرو و شرايط ورود به اين كسب و كار شفاف نيست؟ گفت: منافع گروهي و صنفي مانع اين كار شده و نمي‌گذارند. شوراي پول و اعتبار فشار وارد كرده بودند كه يك هزار ميليارد تومان اعتبار مازاد به شركت‌هاي خودرويي پرداخت كنيم. اعتراض كردم و گفتم اينها كه خودروساز هستند، ۳۰۰ ميليارد تومان سود بين سهامداران پرداخت كرده و بانك تأسيس مي‌كنند، بنابراين نبايد چنين اعتباري را به آنها پرداخت كرد، البته در نهايت ۵۰ درصد از اين مبلغ در دولت قبل تصويب شد ولي به هر حال مبارزه با فساد نتيجه دارد.

اين نماينده مجلس تصريح كرد: براي از بين بردن فساد دو كار خوب مي‌توان انجام داد كه كشورهاي موفق آنها را طي كرده‌اند؛ يكي اينكه ستاد مستقل از قواي موجود زير نظر بالاترين مقام كشور تشكيل شده و ديگري اينكه نهادهاي مردمي شكل بگيرد. در شرايطي كه فساد بيداد مي‌كند مردم نيز به دستگاه‌هاي نظارتي اعتماد نمي‌كنند و سازمان‌هاي مردم نهاد واسطه بين حكومت و عموم مردم مي‌شوند.

رئيس سابق مركز پژوهش‌هاي مجلس در پاسخ به اينكه يك متهم مشهور به انجام فساد كه اخيراً از زندان آزاد شده، كلاس كارآفريني برگزار مي‌كند، به نظر شما آيا دهن‌كجي به اقتصاد و كارآفريني ايران نيست؟ بيان كرد: نه تنها به اقتصاد كشور بلكه به ساختار قانوني هم دهن‌كجي است. يكي مي‌خواهد راننده تاكسي شود ۱۰ بار آن را كنترل مي‌كنند ولي كسي كه فساد كرده و محكوم شده به راحتي امكان آموزش كارآفريني را پيدا مي‌كند. نبايد به راحتي جواز داد و دستگاهي كه مسئول صدور مجوز است، بايد جلوي چنين كاري را بگيرد.
 
جلوگيري از رانت هزار ميلياردي
وي خبر داد: در اين دولت با مكاتبات منطقي و معقول از يك رانت هزارميليارد توماني جلوگيري كرديم. تلاش داشتند كه محصولات پتروشيمي را از بورس كالا دربياورند كه با انجام يك كار كارشناسي و مكاتبه با معاون رئيس‌جمهور جلوي اين رانت را گرفتيم.

اين نماينده مجلس ادامه داد: وقتي مانع از انجام اين كار شديم يكي از وزرا اعلام كرد كسي كه اين كار را انجام مي‌دهد، سوسياليست است. بعد با بررسي مشخص مي‌شود كه اين وزير به همراه دختران و دامادهايش نزديك به ۱۴ كارخانه دارند.

توكلي در واكنش به اين سؤال كه وقتي دولت اعلام مي‌كند براي قطع يارانه ثروتمندان قادر به شناسايي آنها نيستيم چرا شما اصرار به انجام اين كار داريد؟ گفت: يك حرفي به دولت زديم و به كميسيون اقتصاد نامه‌اي براي كنترل حساب‌هاي بانكي نوشتيم. هرچند حساب‌هاي بانكي حريم شخصي افراد است ولي دولت، مميز مالياتي، مسئول مبارزه با پولشويي، قاضي و بازپرس نامحرم نيستند و در تمام دنيا اين كار انجام مي‌شود.

وي افزود: خدا را شكر مي‌كنم كه مسئول مالياتي كشور اعلام كرد اين كار شروع شده و اين‌طور ماليات حقه كشور گرفته مي‌شود و اين كار به نفع همه مردم است. كساني كه مستحق هستند نيز شناسايي شده‌اند و مي‌توان به آنها حتي بيشتر يارانه داد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن