تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820895808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان؛ مدافعان حريم آزادي و مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هنرمندان؛ مدافعان حريم آزادي و مقاومت
بدون ترديد يكي از مواهب الهي به انسان، نعمت آزادي و حريت است. نعمتي كه براي بشر بسيار حياتي است و بي شك لازمه حيات طيبه مي‌باشد.
نویسنده : سيد مجتبي نوريان 


بدون ترديد يكي از مواهب الهي به انسان، نعمت آزادي و حريت است. نعمتي كه براي بشر بسيار حياتي است و بي شك لازمه حيات طيبه مي‌باشد. از آنجا كه غايت زندگي بشر به سوي تعالي و كمال انساني مترتب گشته است، عوامل بسياري هستند كه به عنوان كاتاليزور و شتاب‌دهنده بر اين امر تأثير مي‌گذارند. در اين ميان هنرمندان به واسطه روح پاك و آزادشان و نيز به دليل نقش پراهميت و راهنما بودن آنان در جامعه همواره و در برهه‌هاي حساس تاريخي در قامت و هيئت يك رهبر نقش خود را ايفا كرده‌اند. چه بسيارند هنرمندان و تأثيرگذاراني كه با خلق يك اثر موسيقيايي، يك اثر هنري برجسته، يك فيلم سينمايي، يك عكس ماندگار، يك تئاتر ارزشمند و يا با نوشتن يك اثر ادبي فاخر مسيري را در تاريخ رقم زده‌اند كه هيچ‌گاه از اذهان زدوده نشده و مانا شده‌اند.
 
در ساليان اخير و با پيدايش مثلث شوم زر و زور و تزوير دولت‌هاي عمدتاً امريكايي و اسرائيلي و فعاليت‌هاي تروريستي گروهك‌هاي ضد بشري نظير طالبان و داعش و حمايت عربستان سعودي و برخي دول عربي از گروه‌هاي تكفيري در سراسر جهان و به نام نامي دين مبين اسلام، هنرمندان وظيفه‌اي خطير دارند. 

مقاومت امروزه يعني پرده‌برداري از جريان فاسد عبري – عربي– غربي بر ضد مظلومان بحرين، يمن، فلسطين، افغانستان، عراق و سوريه. مقاومت در عصر حاضر يعني رساندن فرياد شيخ نمر باقر النمر به زبان هنر و رسانه؛ مقاومت در عصر كنوني يعني استقامت، پايداري و صبر در برابر شدائد شيخ مظلوم نيجريه‌اي شيخ زكزاكي؛ امروزه مقاومت يعني روشن ساختن حقايق پشت پرده اسرائيل، امريكا، انگليس و اخيراً عربستان سعودي. مقاومت امروزه فضايي به وسعت آزادگي و حريت انسان و بشر دارد، مقاومت امروزه فقط دفاع از مرزهاي آبي و خاكي نيست. امروزه مقاومت مفهومي گسترده‌تر و ناب‌تري دارد و آن هم دفاع از حريم اعتقادي بشر است.  چهارمين جشنواره جهاني هنر مقاومت، امروزه در شرايطي برگزار مي‌گردد كه جهان پيرامون ما دستخوش تحولات روزانه و جنايات مختلف در سراسر گيتي است. 

هنرمندان شركت‌كننده در اين جشنواره مهم بين‌المللي در سه دوره قبلي آن توانسته‌اند به خوبي نسبت خود را با آزادگي و مفهوم رفيع حريت مشخص كنند و فارغ از هر نوع رنگ و ‌نژاد و دين و مليت تنها به واسطه حس فطري و آزاديخواهي انسان و نوع بشر، با وديعه‌اي الهي به نام هنر كه خداوند در وجودشان متجلي ساخته است، زشتي‌ها و بدي‌هاي ستمگران و زورگويان را بر ملا كنند.  
امروزه و در كنار مدافعان حرم كه عاشقانه وظيفه دفاع از حريم اهل بيت (عليهم السلام‌) را بر عهده دارند، در پشت سنگر و در پشت خط مقدم نيز وظيفه تمام آزاديخواهان و روشنفكران نويسندگان و هنرمندان اين است كه حسب وظيفه بتوانند به هر نوعي نسبت خود را با مفهوم و مقوله آزادگي تعريف كنند تا با ايمان راسخ و پايداري مؤمنانه با از بين بردن پايه‌هاي فكري و اعتقادي نظام سلطه، زمينه ظهور و بروز حكومت عدل جهاني موعود منتظر (عج) را فراهم كنند.
مدیر روابط عمومی چهارمین جشنواره هنر مقاومت

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن