تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803815393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيمی از متوفيات حوادث رانندگی در محل حادثه كشته می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
نيمی از متوفيات حوادث رانندگی در محل حادثه كشته می‌شوند

تصادف جاده ای گلستان


شناسهٔ خبر: 3614903 - دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
جامعه > انتظامی و حوادث

در سال ۱۳۹۴، ۱۶ هزار و ۵۸۴ نفر در حوادث رانندگي كشته شده‌اند، اين تعداد نسبت به مدت مشابه در سال ه قبل از آن ۱.۷ درصد كاهش يافته است. به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به بررسي هاي گروه آمار اين سازمان، در سال گذشته بيشترين کشته هاي حوادث رانندگي مربوط به شهريور ماه با يكهزار و ۷۱۸ نفر و پس از آن مردادماه با يكهزار و ۶۹۹ نفر و کمترين آن مربوط به دي ماه يا يكهزار و ۵۰ نفر بوده است. 

همچنين روز ۱۲ خرداد با ۹۹ كشته،۲۶ شهريور با ۸۰ كشته و ۲۸ شهريور با ۷۵ كشته پرتلفات ترين روز هاي امسال بوده است.

بيشترين مرگ ها در جاده های برون شهری در اين گزارش با تأكيد بر اينكه بيشترين تلفات مربوط به مسيرهاي برون شهري است، آمده است: ۶۵.۵ درصد كشته هاي تصادفات مربوط به جاده هاي برون شهري، ۲۶.۸ درصد در راه هاي درون شهري ،۷.۲درصد در جاده‌هاي خاكي و روستايي و محل تصادف نيم  درصد موارد نامعلوم بوده است. 

به بيان ديگر در سال ۹۴، ده هزار و ۸۶۰ نفر در محورهاي برون شهری (هشت دهم درصد کاهش نسبت به سال ۹۳)، چهار هزار و ۴۵۳ نفر در مسيرهاي درون شهری (۲.۹ درصد کاهش نسبت به سال ۹۳)، يكهزار و ۱۸۸ نفر در مسيرهاي خاکی روستايی (۵.۱ درصد کاهش نسبت به سال ۹۳) و ۸۳ نفر نيز در مسيرهايي نامعلوم جان باخته‌اند.

بيشترين تلفات در استان فارس بر اساس اين گزارش در سال گذشته استان‌هاي فارس  با ۱۳۷۴ نفر، خراسان رضوي با ۱۲۹۶نفر  و تهران با ۱۲۱۳ نفر بيشترين و استان‌هاي كهكيلويه و بويراحمد با ۱۶۸ نفر، ايلام  با ۱۷۵ و اردبيل با ۱۹۹نفر كمترين تعداد كشته هاي ناشي ازحوادث رانندگي را داشته‌اند.

بيشترين درصد افزايش در استان كردستان بيشترين افزايش در مرگ‌هاي ناشي از حوادث رانندگي درسال۹۴ نسبت به سال قبل از آن در استان هاي كردستان (۱۶.۱درصد) و ايلام (۱۲.۹درصد) و بيشترين كاهش مربوط به استان هاي سيستان و بلوچستان(۱۲.۱ درصد) و خراسان جنوبي (۱۰.۹درصد) بوده است.

بيش از سه چهارم كشته شده ها مرد هستند

اين بررسي ها نشان مي دهد كه ۷۷.۲ درصد از كشته هاي ناشي از حوادث رانندگي در سال ۹۴ مرد (۱۲۸۰۷نفر) و۲۲.۸درصد زن (۳۷۷۷ نفر) بوده‌اند. همچنين در افراد ۱۸ سال به بالا: ۷۲.۶ درصد متأهل و ۲۵.۸ درصدد مجرد هستند و  وضعيت تاهل ۱.۶ درصد نامشخص بوده است. 

رانندگان؛ بيشترين قربانی

در زمان وقوع تصادف ۴۰.۷ درصد از افراد راننده وسيله نقليه،۲۲.۲ درصد عابر پياده و ۳۵.۷ درصد سرنشين يا ترك وسيله نقليه بوده اند.

از مجموع تلفات رانندگی سال ۹۴ (۱۶ هزار و ۵۸۴ نفر)، ۲۲.۲ درصد يعنی سه هزار و ۶۸۸ نفر عابر پياده و ۲۲.۸ درصد يعنی سه هزار و ۷۸۳ نفر موتورسيکلت سوار بودند.
 
۵۰ سال به بالا بيشترين تلفات

از لحاظ سني ۸.۳ درصد افراد فوت شده در حوادث رانندگي سال گذشته ۱۰ سال و كمتر، ۵.۳ درصد ۱۷-۱۱ سال، ۲۶ درصد ۲۹-۱۸ سال، ۳۰.۱ درصد ۴۹-۳۰ سال، ۳۰.۲ درصد كشته هاي تصادفات ۵۰ سال به بالا داشته‌اند.

سواري؛ خودروي مورد استفاده ۴۱.۲ درصد متوفيان

نحوه وقوع تصادف ۴۵.۱ درصد از افراد متوفي ناشي از برخورد دو وسيله نقليه، ۲۲.۲ درصد ناشي از برخورد وسيله نقليه به عابر متوفي و ۲۳.۷ درصد واژگوني وسيله نقليه بوده است. خودرو مورد استفاده۴۱.۲ درصد از افراد متوفي خودرو سواري، ۲۲.۸ درصد موتورسيكلت، ۶.۸ درصد وانت بار، ۳.۳درصد كاميون، كاميونت و تريلي و ۱.۶ درصد اتوبوس و ميني بوس بوده است.

همچنين بر اساس اين آمار سه هزار و ۶۸۸ نفر از متوفيان تصادفات (۲۲.۲درصد) عابر پياده بودند.

ضربه به سر علت اصلي مرگ

علت اصلي مرگ ۵۰.۷ درصد از افراد ضربه به سر، ۲۴.۵درصد شكستگي‌هاي متعدد،۷.۷  درصد به دليل خونريزي و ۱۰.۵ درصد به دليل علل اشتراكي (موارد داراي بيش از يك علت)، ۱.۱درصد سوختگی، دو دهم درصد نرسيدن اکسيژن، ۵.۳ درصد ساير موارد بوده است.

نيمي از متوفيات حوادث رانندگي در محل حادثه كشته مي شوند

محل فوت ۵۰.۹ درصد از افراد در محل حادثه، ۶.۸ درصد حين انتقال به بيمارستان و محل فوت ۴۰.۹ درصد از افراد در بيمارستان بوده است. همچنين نجوه انتقال ۸۸.۱ درصد افراد متوفی از طريق آمبولانس، ۸.۱  درصد توسط وسايل نقليه عبوری، ۰.۵ درصد خودروی پليس، يک درصد ساير خودروها و ۲.۳ درصد نامعلوم بوده است.

افزايش ۲.۸ درصدي مصدومين ارجاعي به پزشكي قانوني

بر اساس اين گزارش در سال ۹۴ ، ۳۱۳ هزار و ۱۷ مصدوم تصادف به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كرده اند كه اين تعداد نسبت به سال گذشته ۲.۸ درصد افزايش يافته است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن