تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803341200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویای نمایشگاهی تهران در «شهر آفتاب» طلوع می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رویای نمایشگاهی تهران در «شهر آفتاب» طلوع می‌کند
فاز اول بزرگ‌ترين مجموعه نمايشگاهي فرهنگي و تفريحي 300 هكتاري با عنوان «شهر آفتاب» فردا همزمان بانمايشگاه بين‌المللي كتاب با حضور رئيس‌جمهور افتتاح و آماده ارائه خدمات به بازديد‌كنندگان مي‌شود...
نویسنده : بیژن یانچشمه 


 فاز اول بزرگ‌ترين مجموعه نمايشگاهي فرهنگي و تفريحي 300 هكتاري با عنوان «شهر آفتاب» فردا همزمان بانمايشگاه بين‌المللي كتاب با حضور رئيس‌جمهور افتتاح و آماده ارائه خدمات  به بازديد‌كنندگان مي‌شود تا اين قطب اقتصادي كه با مديريت جهادي شهرداري در كمترين زمان ممكن آماده شده است، بتواند در آينده نزديك علاوه بر آنكه يكي از منابع درآمد پايدار شهر تهران به حساب آيد، مركز تجارت ملي و بين‌المللي كشور در حوزه برگزاري نمايشگاهي قرارگيرد‌. مركز نمايشگاهي شهر آفتاب با توجه به استفاده ا‌ز حمل و نقل پاك و در آينده به عنوان شهر پاك علاوه بر نجات شهر و شهروندان تهراني از آلودگي و تبعات آن مي‌تواند الگويي مناسب براي انجام پروژه‌هاي بزرگ از اين دست در كشور باشد.

رؤياي 20 ساله بحث انتقال نمايشگاه بين‌المللي از شمال تهران به خارج از محدوده ترافيك شهري با تلاش در دوره مديريت شهري فعلي صورت گرفت تا پيامي براي انجام كارها و پروژه‌هاي بزرگ در كشور باشد . بر اين اساس جانمايي نمايشگاه شهر آفتاب در منطقه ويژه شهر آفتاب در مجاورت مرقد مطهر امام خميني (‌ره‌) صورت گرفته و با استقرار در مسير آزاد‌راه خليج فارس به عنوان اتصال‌دهنده شهر تهران به بخش‌هاي جنوبي كشور، فاصله نزديك به فرودگاه بين‌المللي امام خميني(‌ره)، با اتصال به خطوط متروي پايتخت در فاز اول احداث و در حال تكميل فاز‌‌هاي بعدي است.  فاز اول اين مجموعه نمايشگاهي كه براي نمايشگاه بين‌المللي كتاب آماده شده است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت‌.

روز گذشته در بازديد خبر‌نگاران از فاز اول اين مجموعه و مراحل پاياني آماده‌سازي براي برگزاري نمايشگاه كتاب معاون خدمات شهري شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه افتتاح نمايشگاه كتاب و مجموعه شهر آفتاب گام بلندي براي ايجاد مركز تجارت ايراني – اسلامي خواهد بود، گفت: انتقال شمال اقتصادي به جنوب جغرافيايي شهر يكي از اهداف افتتاح مجموعه شهر آفتاب است كه در سال «اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل» محقق خواهد شد.  مجتبي عبداللهي افزود: نمايشگاه شهر آفتاب نماد مدرن شهري قلمداد مي‌شود كه مي‌تواند به عنوان محلي براي درآمد پايدار شهري محسوب شود. قطعاً اين محل در برقراري ارتباطات بين‌المللي نيز از اهميت بسياري برخوردار است.  معاون شهرداري تهران در تشريح بخش‌هاي مختلف اين مجموعه گفت: اين نمايشگاه شامل سه بخش نمايشگاهي، چهارباغ و مركز تجاري خواهد بود كه در بخش نمايشگاهي سه گروه جشنواره‌ها، نمايشگاه‌هاي برند و نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و تخصصي در آن برگزار خواهد شد.
  
توسعه تجارت بين‌المللي در شهر آفتاب
نبود مركز مناسب براي برگزاري نمايشگاه بين‌المللي در كشور و وجود معضلات و مشكلات شهري و زيست محيطي از برگزاري نمايشگاه‌ها در قلب پايتخت سبب شد با جانمايي اين پروژه احداث شود. در اين زمينه معاون شهردار تهران گفت: مجموعه شهر آفتاب در ايجاد فرهنگ صحيح و توسعه و ترويج تجارت بين‌المللي از اهميت بسياري برخوردار خواهد بود. قطعاً همجواري اين مجموعه با فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) و اتوبان تهران - قم و تهران – ساوه و همچنين همجواري آن با راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران و مترو، شرايط اين مجموعه را به گونه‌اي كرده است كه به منطقه اقتصادي ويژه‌اي تبديل شود.

عبداللهي با تأكيد بر اينكه مجموعه شهر آفتاب پس از برگزاري نمايشگاه بين‌المللي تهران به فعاليت‌هاي خود ادامه خواهد داد، افزود: پس از نمايشگاه كتاب نمايشگاه‌هاي ملي و بين‌المللي براساس تقويم نمايشگاهي در اين مجموعه برگزار خواهند شد. در حال حاضر نيز نمايشگاه‌هاي مختلفي اين مجموعه را براي برگزاري رزرو كرده‌اند.

120 هزار متر مربع براي نمايشگاه كتاب
درحال حاضر فاز نخست نمايشگاه شهر آفتاب براي برگزاري نمايشگاه كتاب آماده شده اما همزمان دو فاز ديگر نيز در حال احداث و پيشرفت است، به طوري كه در افق 1404 اين طرح، 970 هزار متر مربع ابنيه پيش‌بيني شده است اما در حال حاضر 2هزار متر مربع، ابنيه براي شهر آفتاب ساخته شده است. سازه‌هاي مدرن و ابنيه‌ ساخته شده در شهر آفتاب شامل 14 سالن، هتل‌هاي 4 و 5 ستاره، سالن همايش و مسجد خواهد بود. در اين خصوص عبداللهي، معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به فضاي سبز وسيع مجموعه شهر آفتاب تأكيد كرد: يكي از ويژگي‌هاي مجموعه شهر آفتاب كه اين مجموعه را در منطقه خاورميانه منحصر به فرد مي‌كند، اين است كه 80 درصد اين مجموعه را فضاي سبز تشكيل مي‌دهد و تنها 20 درصد سطح اشغال آن به ابنيه تعلق گرفته است. وي تأكيد كرد: فضاي مفيد نمايشگاه كتاب بيش از 120 هزار مترمربع است كه شامل 70 هزار مترمربع ابنيه و 50 هزار متر چادر نصب شده، است.
  
احداث 20 هزار پاركينگ و اسكان 5 هزار ميهمان
معاون خدمات شهري شهرداري تهران در خصوص پاركينگ مورد نياز براي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران گفت: زميني به وسعت 40 هكتار روبه‌روي دانشگاه شاهد وجود دارد كه هر ساله براي برگزاري مراسم ارتحال امام راحل به عنوان پاركينگ استفاده مي‌شد. در زمان برگزاري نمايشگاه كتاب نيز اين 40 هكتار به عنوان پاركينگ مورد استفاده قرار مي‌گيرد و براي انتقال بازديدكنندگان نيز ون‌هايي به صورت رايگان در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران از به‌كارگيري 50 دستگاه اتومبيل برقي (شاتل) براي جابه‌جايي بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب تهران از ايستگاه متروي شهر آفتاب تا محل نمايشگاه خبر داد و افزود: اين اتومبيل‌ها در يك رينگ داخلي نمايشگاه را دور مي‌زنند و در محل‌هايي كه به عنوان ايستگاه در نظر گرفته شده است، مسافران را جابه‌جا مي‌كنند.  عبداللهي به وجود 54 كيوسك پذيرايي در شهر آفتاب اشاره كرد و افزود: اين كيوسك‌ها غذاهاي سرد و گرم ارائه خواهند داد. همچنين براي بازديدكنندگاني كه از ساير استان‌ها به شهر آفتاب مي‌آيند، محل‌هايي براي پارك اتوبوس‌هاي برون‌شهري آنها در نظر گرفته شده است.  در طو‌ل ايام برگزاري نمايشگاه كتاب شهرداري تهران با ايجاد تسهيلات لازم براي اسكان5 هزار ميهمان تسهيلاتي همچون خوابگاه، صبحانه، ناهار و شام و حداقل پذيرايي در نظر گرفته است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن