تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804025572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترميم فرايند صعود قيمت‌ها با نان و برنج كليد خورد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ترميم فرايند صعود قيمت‌ها با نان و برنج كليد خورد
نویسنده : اولاد آدم 
يك چيزي برايتان بگويم تا از خنده‌روده بر شويد! اين سال‌ها كه بر اولاد آدم گذشت، به خاطر برخي گراني‌ها، اولاد آدم زد به خام‌خواري و گياهخواري اينجور دفتردستك‌ها كه آدم با سيلي صورت خودش را سرخ نگه مي‌دارد و جلوي سر و همسر پز مي‌دهد كه مطابق آخرين الگوها دارد زندگي مي‌كند و اصلاً محصولات ارگانيك دارد مي‌خورد و... بله! در اين سال‌ها براي اولاد آدم فقط دو يار غار مانده بودند؛ نان و برنج!.... و خنده‌دارش اينكه، اين دو را هم گران كردند و براي اولاد آدم شكلك درآوردند كه حالا ديگر چه مي‌خوري؟ شير و پنير و ماستت را كه خيلي وقت پيش كيسه كرديم!
اولاد آدم دارد فكر مي‌كند كه واقعاً كسي به كسي نيست! دريغ از يك نفر كه بيايد و دلش به حال اولاد آدم بسوزد! معلوم نيست اولاد آدم بعد از گياهخواري ديگر بايد چه بخورد؟ باد هوا! نگوييد حالا كه چيزي نشده و بالاخره قيمت‌ها مثل قيمت تاكسي هر چند ماه يكبار به صورت غير‌رسمي و هر سال به صورت رسمي صعود مي‌كنند و اصلاً فلسفه وجودي دولت‌ها، تداوم صعود قيمت‌هاست تا آزادسازي كامل!
آدم دردش را به كه بگويد كه اگر يارانه‌اش را قطع نكنند با پول آن روزي نصف سنگك هم عايدش نمي‌شود در ماه! اكنون قيمت هر قرص نان سنگك در برخي نانوايي‌هاي آزادپز به 2 هزار تا 2 هزار و 500 تومان هم رسيده و قيمت بربري هم بين هزار و 200 تا هزار و 500 تومان هم عرضه مي‌شود كه نانوا، دليل آن را كنجد دورو و بالا رفتن كيفيت مي‌داند. وقتي به آنها گير مي‌دهي كه دولت، تدبيرتان نمي‌كند؟ مي‌گويند آزاديم!
 البته كه اين افزايش قيمت بيشتر در مورد نانوايان آزادپز محسوس است كه به هرحال، به لحاظ قيمت نبايد به كسي هم پاسخگو باشند و گذر اولاد آدم به دباغ‌خانه آنها نمي‌افتد، اما در نانوايي‌هاي دولتي، كاهش وزن چانه، جبران افزايش قيمت گندم و آرد را كرده است. نان شده است اندازه كف دست! شايد هم كف دست شده است اندازه نان! ممكن است بگوييد كه آرد به قيمت دولتي در اختيار اين نانوايان قرار مي‌گيرد و تاكنون هم آرد از سوي دولت به صورت رسمي گران نشده است اما نانوايان مي‌گويند كه آرد دولتي كيفيت لازم را ندارد بنابراين بايد آرد آزاد هم بخرند تا بلكه نانشان خريدار داشته باشد و بتوانند مشتريان خود را نگه دارند. (اولاد آدم كه نمي‌داند مزه نان با كيفيت چگونه است؟ اما لابد يك مزه‌اي دارد!)
مي‌بينيد با چه حيله‌اي نان را از گلوي اولاد آدم‌ها مي‌برند؟ دريغ از يك شكايت! دريغ از يك پيگيري!
اولاد آدم به شما بشارت بدهد كه اگر شكايت هم بكنيد از پيگيري خبري نيست! مگر برنج را گران كردند كسي مسئول گران شدنش معرفي شد؟ فقط نشستند و گفتند كه چگونه حال اولاد آدم را بگيريم؟ رفتند و برنج را گران كردند. قيمت برنج در بازار مصرف تا هر كيلوگرم 11 هزار و 500 تومان افزايش يافته است و هيچ سازماني مسئوليت اين گرانفروشي را نمي‌پذيرد. يعني اولاد آدم مانده است كه اينها اگر خودشان برنج نمي‌خورند پس چه مي‌خورند؟
اولاد آدم كه ديد با اين وضع نمي‌شود و با هوا خوردن كه شكم آدم سير نمي‌شود، شال و كلاه كرده و رفت پيش تدبيريون! آنجا هم كه بساط جشن پسابرجامي هميشه برپاست و به‌جاي نان همه شيريني به آدم تعارف مي‌زنند! بله آنها مشكل اولاد آدم را حل كردند؛ معاون وزير صنعت بالاخره گفت كه نصب اتيكت قيمت براي كالاهاي فاقد بسته‌بندي الزامي است. بنابراين اگر شما به مغازه مي‌رويد و برنجي كه اتيكت ندارد را مي‌خواهند كيلويي 11 هزار و500 تومان به شما بفروشند مي‌توانيد به مغازه‌دار بگوييد كه اتيكت 11 هزار و 500 توماني بنويسد و بگذارد روي گوني برنج و سپس به شما نيم كيلو برنج بدهد!
حالا فهميديد كه چه وضع خنده‌داري دارد اولاد آدم؟ اولاد آدم مانده است كه اين آزادسازي تا كي بايد ادامه پيدا كند؟ مثلاً آزادسازي نرخ بنزين كه همه مشكلات ما از همان شروع شد تا كي ادامه دارد؟ يعني نفت كه بشكه‌اي 100 دلار بود و حالا شده مثلاً 30 دلار، بنزين كه بشكه‌اي 200 دلار بوده، حالا مي‌شود مثلاً 60 دلار؟ يا نه مي‌شود 600 دلار؟ يا 6 هزار دلار‌؟ يا...



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن