تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده دولت نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اجرای اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده دولت نیست
استاندار فارس گفت: اینکه تصور شود دولت مسئول اجرای اقتصاد مقاومتی است با روح این آموزه مترقی در تضاد است.
به گزارش نامه‌نیوز، سید محمدعلی افشانی شنبه‌ شب در نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: ابلاغ دستورالعمل 24بندی اقتصاد مقاومتی باید در همه برنامه‌ریزی‌ها مدنظر باشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یک پروژه نیست بلکه یک پروسه است که باید به‌صورت مستمر در تمام امور لحاظ شود.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: کشور ما در شمار نخستین کشورهای دنیا در داشتن برنامه‌های اقتصادی است چنانکه بیش از 70 سال سابقه برنامه‌ریزی مدون داریم و ماحصل تجربه برنامه‌های چندساله همین بندهای 24 گانه است که در اختیار ما قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از تمام داشته‌ها و امکانات داخلی برای درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی بیان کرد: سرمایه اجتماعی مهم‌ترین بخش سرمایه است و اعتماد مردم به هم اولین سرمایه هر جامعه محسوب می‌شود.

مدیر ارشد اجرایی فارس عنوان کرد: درون‌زا بودن و درعین‌حال برون‌نگری به معنای استفاده از امکانات داخلی در عین استفاده از فناوری و ماحصل دانش بشری است که این دانش بشری تعلق به تمام کشورها دارد.

وی متذکر شد: در اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری خارجی با رویکرد صادرات لحاظ شده و باید از این ظرفیت استفاده شود.

استاندار فارس همچنین گفت: در برخی بندهای دستورالعمل اقتصاد مقاومتی بر لزوم فرهنگ‌سازی تأکید شده و به دلیل غیردولتی بودن این محور، ایجاد این گفتمان بر عهده صداوسیما گذاشته‌شده است.

وی با تأکید بر این‌که اجرای اقتصاد مقاومتی مستلزم مشارکت تمام ارکان نظام است، اظهار داشت: مناسب است روحانیت و ائمه جمعه و تمام اقشار تأثیرگذار در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و توجه شود که اگر در اقتصاد مقاومتی تنها دولت مسئول تلقی شود صحیح نبوده و با روح اقتصاد مقاومتی مخالف است و نتیجه لازم را نخواهد داد.

افشانی متذکر شد: برای تحقق همه‌جانبه اقتصاد مقاومتی باید تمام ارکان نظام به هر میزانی که ظرفیت دارند به میدان آمده و خود را پاسخگو بدانند.

وی یادآور شد: در اقتصاد مقاومتی بر مسئله تولید بیش از بندهای دیگر تأکید شده و البته باید توجه داشت که در زمینه اقتصاد هیچ کشوری نمی‌تواند جدای از سایر کشورهای دنیا قدمی بردارد و در دنیای امروز برای شکوفا شدن اقتصاد، ارتباط تنگاتنگ با سایر کشورها ضرورت دارد.

وی همچنین افزود: مصرف کالای داخلی نیز باید در اجرای اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد و البته لازم است در کنار آن نیز بر کیفیت و قیمت مناسب کالاها و تولیدات نیز تأکید شود.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز معلم و کارگر گفت: در نظرسنجی‌های انجام‌شده، معلمان بالاترین میزان اعتماد و مقبولیت جامعه را به خود اختصاص داده‌اند و این امر بیانگر جایگاه مهم معلمان در فرهنگ جامعه ایرانی است.

استاندار فارس تصریح کرد: علاوه بر معلمان به‌عنوان افراد معتمد جامعه، کارگران نیز به‌عنوان قشر زحمتکش و مولد جامعه مورد احترام هستند.


منبع: فارس


۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن