تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804119547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاسیون دست از سر اقتصاد بردارند/دولت نباید از خط مستقیم اجرای اقتصاد مقاومتی خارج شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سیاسیون دست از سر اقتصاد بردارند/دولت نباید از خط مستقیم اجرای اقتصاد مقاومتی خارج شود
رئیس سابق اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران گفت: سیاسیون دست از سر اقتصاد بر دارند.

سیاسیون دست از سر اقتصاد بردارند/دولت نباید از خط مستقیم اجرای اقتصاد مقاومتی خارج شود
به گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی که در اجلاس دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت بااشاره به تبیین شعار امسال ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” اظهار داشت: عمده ترین مساله حاکمیت در جمهوری اسلامی حوزه اقتصاد است و مسائل دیگر حاکمیتی تحت تاثیر این حوزه قرار دارد و عمده ترین تهدیدات دشمن نیزدر زمینه اقتصاد می باشد.
 
آل اسحاق بیان داشت: اگر می خواهیم در مقابل دشمنان که هر روز به بهانه ای می خواهند با ما در گیر شوند موفق و پیروز باشیم و به رشد و تعالی و پیشرفت برسیم و بستر ظهور حضرت ولی عصر (عج) را آماده کنیم باید خود را در اقتصاد قوی کنیم و هیچ راه دیگری نداریم.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی چیست اظهار داشت: اصطلاح اقتصاد مقاومتی از دو واژه اقتصاد و مقاومت است و اقتصاد به معنای اداره امور اقتصادی و کلیه روابطی که به معیشت مردم ، روابط خارجی ، تولید و مصرف و توزیع و رابطه صادرات و واردات و از این قبیل مسائل می باشد.
 
وی افزود: در مورد روش های اقتصادی سالهاست به اندازه هزاران صفحه نظریات مختلف اقتصادی نوشته شده است اما در جمهوری اسلامی ما باید اقتصادی که اسلامی باشد .
 
آل اسحاق تاکید کرد: در حوزه اجرایی اقتصاد مدیران گوناگونی در طول تاریخ انقلاب آمده و رفته اند و مدل های مختلفی را به تناسب زمان های مختلف اجرا کرده اند . در زمان جنگ اقتصاد جنگی که خصوصیت اش این بود منابع کشور برای به سمت جبهه ها برود، پس از ان نفوذ جریان چپ در دست گرفت و در دوره آقای موسوی و بهزاد نبوی مدل اقتصادی سوسیالیستی با الف و لام اسلامی و ایران گذاشته بودند.. چپ ها به دونبال اقتصاد دولتی بودند.
 
وی ادامه داد: دوره آقای هاشمی و کارگزاران مدل اقتصادی بانک جهانی را پیش می بردند. در دوره اصلاح طلبان نیز با محوریت آقای نوربخش همان مدل و الگو دنبال می شد و در زمان آقای احمدی نژاد بر خلاف آقای هاشمی که شاخه درآمدی محور بود به شاخه توزیع عادلانه درآمدها توجه شد.
 
رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: جمهوری اسلامی به همه فرصت داد تا مدل های خود را اجرا کنند اما واقعا در طول این سالها بر خلاف ایکنه در همه حوزه های امنیتی و سیاسی و اجتماعی و … نمره خوبی نظام گرفته اما در حوزه اقتصادی نمره خوب نمی توانیم بدهیم.
 
آل اسحاق تصریح کرد: بسیاری از آسیب ها در کشور از حوزه اقتصادی است . خداوند به مقام معظم رهبری طول عمر دهد و سایه ایشان بالای سر همه باشد. معظم له در حوزه اقتصاد به میدان آمدند و مدل اقتصادی صحیح که اقتصاد مقاومتی است را عنوان فرمودند.
 
وی افزود: بر اساس اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد بر مبنای اسلام و ایران و مردم باشد . نسخه اقتصاد مقاومتی آماده است و باید ان را عملیاتی کرد.
 
وزیر سابق بازرگانی گفت: خوشبختانه ما مانند کشوری مثل بنگلادش نیستیم که منابع نداشته باشیم، ایران همه نوع منابعی برای اقتصاد دارد، نیروی انسانی تحصیل کرده داشته و از نظر هوش، ضریب هوشی بالایی مردم ایران دارند. تنها ۲۰ درصد معادن خود را استفاده کرده ایم، ایران همچنین موقعیت ژئوپولوتیک خوبی دارد و بر اساس نظریات جهانی که خاور میانه را هارتلند زمین می داند ایران قلباین هارتلند است.
 
آل اسحاق اظهار داشت: داشتن نسخه و مدل اقتصادی ۲۰ درصد موفقیت است و ۸۰ درصد آن به چگونگی اجرای این نسخه و نظارت بستگی دارد.
 
وی افزود: اگر در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی روحیه نداشته باشیم آن را از دست می دهیم. همچنین باید با فضا شناسی فضای اقتصاد را شناخت و بدانیم در کدام نقطه قرار داریم و همینطور در راهکارها باید مجلس و دولت و مسئولان دست در دست هم اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار داده و عملیاتی کنند.
 
رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اجرا کننده اقتصاد مقاومتی دولت است و باید دید آیا دولت روحیه لازم برای اجرای اقتصاد مقاومتی را دارد و اینکه مجلس آیا در این جهت با دولت هماهنگ هستند. باید در این ماموریت خاص دولت را کمک کرد و حتی دیدیم مقام معظم رهبری نیز فرمودند اگر دولت می خواهد اقتصاد مقاومتی را اجرا کند با همه وجود حمایت اش میکنیم.
 
وی تاکید کرد: سنگ اندازی در راه اجرای اقتصاد مقاومتی خلاف است و همه مسئولان باید اعلام کنند دولت را در اجرای اقتصاد مقاومتی یاری می کند. همه در اجرای این امر مهم رهبری باید به خط باشند.
 
آل اسحاق  اظهار داشت: دولت نباید از خط مستقیم اجرای اقتصاد مقاومتی خارج شود. متاسفانه در کشور متر همه متر سیاسی است و اقتصاد را نیزبا متر سیاسی اندازه گیری می کنیم. آفت اقتصاد ما سیاسی بودن است. سیاسیون حداقل برای مقطعی دست از سر اقتصاد بر دارند.
 
وی افزود: همه مسئولان باید در اقتصاد مقاومتی هم جهت در خط مقام معظم رهبری حرکت کنند. باید قاطعانه کسانی را نمی خواهند اقتصاد مقاومتی اجرایی شود را یا اصلاح و یا حذف کرد و تکلیفشان مشخص شود.




۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن