تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821228709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاآرتص: اقتصاد عربستان از نفت جدا نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: هاآرتص: اقتصاد عربستان از نفت جدا نخواهد شد
روزنامه هاآرتص تاکید کرد که طرح محمدبن‌سلمان برای ازبین بردن وابستگی عربستان به نفت، شدنی نیست.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی ادعای محمدبن‌سلمان درخصوص ایجاد اقتصادی غیروابسته به نفت در عربستان پرداخت و تاکید کرد که این اقدام نه تنها شدنی نیست بلکه فقط آل‌سعود فقط تاوان این مسئله را پرداخت نخواهند کرد.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه عربستان پول نفت را برای خرید متحد، سلاح و حمله به دشمنان در خارج و آرام نگه داشتن مردمش در داخل خرج کرده، آمده است: «علی‌رغم مصرف چشمگیر تسلیحات، پروژه‌های زیرساختی عظیم، بازسازی مکه و بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های مدرنش عربستان سعودی هنوز هم یک کشور جهان سومی است.»

هاآرتص با بیان اینکه بهای پایین نفت به این پادشاهی ضربه سختی وارد می‌کند، افزود: «و از آینده نیز امید روزهای بهتری نمی‌رود. حتی با وجود بازیابی قیمت (نفت)، اقتصاد سعودی میزان زیادی از نفت خود را هدر می‌دهد بگونه‌ای که مصرف کننده بزرگ اجزایی است که برای صادرات به آنها نیاز دارد.»

براین اساس، درحالی جمعیت عربستان روبه افزایش است که مصرف نفت زیادتر شده و پادشاهی آل‌سعود نیز درحال ایجاد شغل‌های غیرضروری برای القای این تفکر است که عربستان درحال فعالیت است. اما بخش انتقادی طرح چشم‌انداز 2030 عربستان که طی آن قصد دارد به کشوری مسنقل از نفت تبدیل شود، این است که فقط درباره اهداف صحبت شده و چیزی از نحوه رسیدن به آنها گفته نمی‌شود.

این روزنامه در ادامه عربستان را نمونه تمام عیاری از اینکه پول و تحصیلات برای یک اقتصاد پیشرفته کافی نیست، عنوان کرده و نوشت: «بخش خصوصی نیز بر بذل و بخشش نفتی وابسته بوده و توسط خارجی‌ها اداره می‌شود که یک سوم جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده است. عربستان سعودی چیزی جز نفت صادر نمی‌کند.»

در پایان این یادداشت تاکید شده که طرح چشم اندازی که محمد بن سلمان معرفی کرد نومیدانه بنظر می‌رسد و پادشاهی عربستان باید بخاطر خودش، منطقه و کل جهان تغییر کند.

منبع: فارس


۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن