تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816728505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به وقت اضطراب و استرس بجای شیرینی این ها را بخورید تا آرام شوید!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: با افت قندخون برخی هورمون ها نظیر هورمون استرس در بدن ترشح می شوند تا قند را حفظ کنند و حالتی شبیه شرایط و حالت های استرس در ما رخ می دهد. در این شرایط معمولا برخی تصور می کنند فشارشان پایین است و سعی می کنند شیرینی بخورند تا آرامش خود را بازیابند.
به گفته موسسه ملی سلامت روان ایالات متحده، اختلالات اضطرابی شایع ترین بیماری روانی در این کشور است و 40 میلیون نفر از افراد بالای 18 سال با این اختلالات مبارزه می کنند. در این میان اضطراب و افسردگی دو اختلال توامان هستند و حدود نیمی از کسانی که از اضطراب رنج می برند، درجاتی از افسردگی را هم تجربه می کنند.

 درمان های خاص و داروها می توانند به کاهش بار اضطراب کمک کنند اما توصیه کارشناسان بر این است که راهکارهای تغذیه ای در مدیریت علائم این اضطراب اهمیت زیادی دارد.
عوامل تسکین دهنده علائم اضطراب:-رعایت رژیم غذایی متعادل -نوشیدن آب کافی برای هیدراته ماندن -اجتناب از الکل  -جلوگیری از استعمال دخانیات-استفاده از کربوهیدرات های پیچیده نیز به تنظیم سطح قند خون و احساس آرامش بیشتر کمک می کند.
رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به اختلالات اضطرابییک رژیم غذایی سرشار از غلات کامل، سبزیجات، میوه ها، و اجتناب از غذاهای فرآوری شده برای مبتلایان به اختلالات اضطرابی مهم است. ارتباط افت قند خون و ترشح هورمون استرسهرچه قندهای ساده بیشتری صرف کنیم، قند خون سریع بالا و نهایتا پایین می آید. با افت قندخون برخی هورمون ها نظیر هورمون استرس در بدن ترشح می شوند تا قند را حفظ کنند و حالتی شبیه شرایط و حالت های استرس در ما رخ می دهد. در این شرایط معمولا برخی تصور می کنند فشارشان پایین است و سعی می کنند شیرینی بخورند تا آرامش خود را بازیابند. به مرور شخصی که این رویه را پیش می گیرد به مواد قندی معتاد می شود و با آن آرامش می یابد. اثر این موضوع به خصوص در کسانی که استرس در آنها به شکل اضطراب است، بیشتر دیده می شود.
غذاهایی که اضطراب تان را کاهش می دهند:-مواد غذایی سرشار از منیزیوم شامل سبزیجات برگ سبز از قبیل اسفناج، چغندر، حبوبات، آجیل، دانه ها و غلات سبوس دار، در کاهش علائم اضطراب و ایجاد آرامش نقش مهمی دارند.-غذاهای غنی از روی مانند گوشت گوساله، جگر، زرده تخم مرغ، برای مبتلایان به اضطراب توصیه می شود.-اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب نیز همین اثر را دارد.-مصرف غذاهای پروبیوتیک نیز در کاهش اضطراب موثر است. پروبیوتیک های موجود در کلم ترش، کفیر و سایر محصولات لبنی مفید است.-مارچوبه نیز خواص ضد اضطرابی اش تایید شده است.-مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه ب از قبیل بادام و آووکادو توصیه شده اند.
آیا آنتی اکسیدان ها ضد اضطرابند؟به نظر می رسد احساس اضطراب با کاهش سطح آنتی اکسیدان ها ارتباط داشته باشد. بنابراین رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها ممکن است به کاهش علائم اختلالات اضطرابی کمک کند.  منابع آنتی اکسیدان :-لوبیا-میوه هایی مانند سیب، آلو، گیلاس-انواع توت ها از قبیل تمشک، توت فرنگی، زغال اخته-آجیل شامل گردو-سبزیجات از قبیل کنگر فرنگی، کلم پیچ، اسفناج، چغندر، کلم بروکلی-ادویه جات و ترشی جات شامل زردچوبه و زنجبیل اگر علائم اضطراب شدید باشد و بیش از دو هفته با وجود رعایت رژیم غذایی متعادل طول بکشد، باید حتما با پزشک تان مشورت کنید.

فراموش نکنید که: عادت بدغذایی و تغذیه نادرست می تواند توان ذهنی را در مواجهه با عوامل استرس زا کاهش دهد و درنتیجه مدیریت شرایط استرس زا خدشه دار می شود و این مساله به ضرر فرد است. دوم آنکه تغذیه خوب و درست به فرد کمک می کند از حداکثر توانایی روانی و جسمی خود بهره بگیرد و با شرایط استرس زا بهترین مقابله را داشته باشد.



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com






1395/02/09
###12##12###





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن