تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803836089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديران بانك‌ها وام كلان می‌گیرند زوج‌ها در آرزوی وام خرد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مديران بانك‌ها وام كلان می‌گیرند زوج‌ها در آرزوی وام خرد!
رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها: نباید توقع مردم را بالا برد! / رئيس بانك ملي در واكنش به سخنان عضو كميسيون اقتصادي مجلس مبنی بر اينكه «مصوبه مجلس براي پرداخت وام ازدواج 10ميليون براي هر نفر است»، گفت: بانك‌ها منابع لازم براي پرداخت وام ازدواج را ندارند و با اين حرف‌ها توقع مردم را از نظام بانكي و دولت بالا نبريد.


رئيس بانك ملي در واكنش به سخنان عضو كميسيون اقتصادي مجلس مبنی بر اينكه «مصوبه مجلس براي پرداخت وام ازدواج 10ميليون براي هر نفر است»، گفت: بانك‌ها منابع لازم براي پرداخت وام ازدواج را ندارند و با اين حرف‌ها توقع مردم را از نظام بانكي و دولت بالا نبريد. در اين بين عضو كميسيون اجتماعي مجلس نیز خطاب به مديرعامل بانك ملي گفت: چرا بانك‌ها براي وام‌هاي كلان و ارزان قيمت به كارمندان و مديرانشان كه بازپرداخت دراز مدتي هم دارد پول دارند وفقط براي ازدواج پول ندارند!
 
منابع نداریم
عبدالناصر همتي رئيس شوراي هماهنگي بانك‌ها در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما كه سه‌شنبه شب، با موضوع روياي وام ازدواج برگزار شد، گفت: اگرچه ما هم دوست داريم كه مردم بتوانند راحت‌تر زندگي خود را آغاز كنند اما براي وام 10 ميليون توماني ازدواج منابع مورد نياز وجود ندارد. همتي گفت: منابع قرض‌الحسنه منابع محدودي دارد به طوري كه از سال گذشته تا به حال 500 ميليارد تومان از منابع قرض‌الحسنه كاسته شده است. وي با بيان اينكه در دو ماه اول امسال و تا كنون حدود 450 هزار تقاضاي وام ازدواج در سامانه بانك مركزي به ثبت رسيده است، گفت: يكي از دلايل كاهش موجودي قرض‌الحسنه بانك مركزي، افزايش سود طلبي در بانك‌هاست.

همتي افزود: تسهيلات قرض‌الحسنه فقط به ازدواج محدود نمي‌شود بلكه شبكه بانكي كشور سال قبل حدود هزار ميليارد تومان به كميته امداد پرداخت كرده است. در ادامه اين برنامه محسن عليمرداني عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به 12 ميليون جوان در سن ازدواج اما ناتوان در ازدواج، به بحران و فاجعه اين قشر پرداخت و گفت: رسيدگي به مشكلات جوانان بايد در اولويت دولت باشد.

از سوي ديگر غلامرضا مصباحي‌مقدم عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در ارتباط تلفني با اين برنامه، از كاهش 300 هزار موردي ازدواج نسبت به پنج سال قبل خبر داد و رقم ثبت شده ازدواج را 680 هزار ريال بيان كرد.
 
وام ازدواج نفری 10میلیون تومان است
وي همچنين در اصلاح سخنان مديرعامل بانك ملي گفت: مصوبه مجلس براي وام ازدواج مبلغ 10 ميليون تومان براي هر نفر است نه براي هر زوج، بدين ترتيب بانك‌ها بايد براي هر ازدواج 20ميليون تومان منابع لحاظ كنند. در ادامه همتي با بيان اينكه مبلغ قابل پرداخت بانك‌ها به عنوان قرض‌الحسنه، سالانه فقط 4 هزار ميليارد تومان بوده كه آن هم فقط شامل ازدواج نمي‌شود، افزود: با شرايط اقتصادي كشور و تعبيرهاي غيركارشناسي آقاي مصباحي‌مقدم، در حال حاضر تسهيلات تكليفي 12 درصد هم به سختي قابل پرداخت است زيرا نرخ تمام شده پول در چرخه بانكي كشور بالاي 20 درصد است. وي ادامه داد: نبايد توقع مردم را از نظام و دولت بالا برد زيرا بيان اينكه تورم تك رقمي شده و سود تسهيلات بانكي هم بايد كاهش پيدا كند انتظار مردم را از نظام بالا مي‌برد.

همتي همچنين اطلاعات آماري و اقتصادي مصباحي مقدم را ناچيز خواند و افزود: با فرمول ايشان دو تا دو هم چهار هم نمي‌شود.
 
از سوي ديگر عليمرداني عضو كميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به وام‌هاي كلان و ارزان قيمت بانك‌ها به كارمندان و مديرانشان كه باز پرداخت دراز مدتي هم دارد، گفت: چرا بانك‌ها براي پرداخت وام‌هاي ضروري همچون ازدواج دست و دلشان مي‌لرزد. همتي در اين زمينه در پاسخ به عليمرداني گفت: اين امر بسيار عادي است و هر ارگاني مي‌تواند براي كارمندانش تسهيلات ويژه‌اي در نظر بگيرد. مصباحي‌مقدم در بخش پاياني برنامه گفت: سيستم بانكي كشور گويا از سپرده‌هاي مردمي نفع بسياري به جيب مي‌زند و به اين خاطر است كه در پذيرش كم‌كاري‌هايش كوتاه نمي‌آيد.
 
وام ازدواج ربطي به مجلس ندارد
از سوی دیگر به دنبال انتقادات مطرح شده نسبت به كارشناسي نبودن مصوبه افزايش 10‌ميليون توماني وام ازدواج در بودجه سال 1395 يكي‌ديگر از مديران عامل بانك‌ها نيز با اعلام اينكه اين مصوبه مطلقاً دچار مشكل و سقف مورد نظر كارشناسي شده نيست، گفت: اگر منظور نياز زوجين است چرا مجلس به جاي 10، وام را 20 ميليون افزايش نداده است؟

معتمدي مديرعامل بانك اقتصاد نوين در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به اينكه مبناي كارشناسي براي تعيين سقف وام ازدواج از سوي مجلس وجود نداشته، اظهار كرد: اصلاً چرا بايد مجلس براي تعيين سقف وام ازدواج پافشاري كند و براي آن عدد اعلام كند، مگر مجلس‌هاي قبلي چنين عمل كردند كه اكنون اينگونه باشد. وي يادآور شد: تصميم‌گيري در مورد افزايش وام ازدواج فقط بايد توسط مراجع اصلي و شوراي پول و اعتبار كه نمايندگان مجلس نيز به عنوان ناظر در آن حضور دارند انجام شده و بر مبناي كارشناسي اتفاق افتد و عدد در آن تعيين شود نه اينكه در مجلس و بدون پايه عددي تعيين، قانون و الزام براي اجراي آن وجود داشته باشد.

وي با اشاره به پرداخت وام ازدواج از محل منابع قرض‌الحسنه و محدوديت ظرفيت سيستم بانكي در اين رابطه، افزود: در حال حاضر كه وام‌ها 3 و گاه 5‌‌ميليون تومان پرداخت مي‌شود ما شاهد صف و نوبت هستيم پس اگر قرار باشد كه اين مبلغ به يكباره به 10 ميليون تومان افزايش يابد، آنگاه به طور حتم در شرايطي كه منابعي وجود ندارد بايد ميزان پرداخت‌ها را به يك سوم كاهش دهيم. مدير عامل بانك اقتصاد نوين درباره‌ مباحثي كه مبني بر اينكه چرا بانك مركزي خط اعتباري براي تأمين منابع تسهيلات ازدواج در اختيار بانك‌ها قرار نداده، اما در مورد خودرو چنين كرد، ادامه داد: اين انتقاد قابل پذيرش نيست، چراكه در موضوعي مانند وام خودرو كه با توجه به ضرورت زماني و تحريك تقاضا براي خروج از ركود انجام شد شرايط كاملاً با تسهيلات ازدواج كه بايد مداوم بوده و پاياني براي آن وجود ندارد، متفاوت است.




تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن