تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806717530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب طرح اشتغالزایی «حركت» در شوراي عالي اشتغال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تصويب طرح اشتغالزایی «حركت» در شوراي عالي اشتغال
جلسه شوراي عالي اشتغال روز گذشته با حضور رئيس‌جمهور تشكيل شد و به‌منظور تك ‌رقمي‌ شدن نرخ بيكاري تا پايان سال ۹۶ طرح اشتغالزايي با عنوان «حركت» به تصويب رسيد، اين در حالي است كه نرخ بيكاري به مرز 11 درصد رسيده است و به اعتقاد كارشناسان 7ميليون بيكار در كشور وجود دارد.


به گزارش «جوان‌»، رئيس‌جمهور روز گذشته براي اولين بار در طول مدت رياست جمهوري‌اش در جلسه شوراي عالي اشتغال حضور يافت و در اين جلسه، طرح توسعه اشتغال فراگير با عنوان «حركت» در راستاي طرح برنامه مكانيسم تقسيم كار بين دستگاهي و الزامات حصول نرخ بيكاري تك رقمي مورد تصويب قرار گرفت.
 
جزئيات مصوبه تك‌رقمي‌شدن بيكاري تا پايان ۹۶
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از تصويب طرح اشتغالزايي «حركت» به‌منظور تك‌رقمي‌شدن نرخ بيكاري تا پايان سال ۹۶ در جلسه دیروز شوراي عالي اشتغال خبر داد و گفت: حمايت از بنگاه‌هاي خرد و كوچك از برنامه‌هاي اصلي وزارت كار در اين طرح است. علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در گفت‌وگو با «تسنيم» درباره جزئيات جلسه روزگذشته شوراي عالي اشتغال كه با رياست حسن روحاني تشكيل شد، گفت: طرح توسعه اشتغال فراگير با عنوان «حركت» به‌منظور تقسيم كار بين دستگاه‌ها و براي تك‌رقمي شدن نرخ بيكاري طبق دستور رئيس‌جمهور تا پايان سال 96 براي اجرا در كل كشور با تمركز بر بنگاه‌هاي خرد و كوچك در استان‌ها و شهرستان‌هايي كه مزيت‌هايي در سه لايه كلان، مياني و خرد دارند در جلسه شوراي عالي اشتغال به تصويب رسيد.

وي ادامه داد: تمركز بر بنگاه‌ها را در دستور كار داريم. پارسال برش استاني هفت استان را از جمله كردستان، سمنان و كرمانشاه اجرا كرديم و مزيت‌هاي شغلي هر استان استخراج شد. با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري حدود 120 هزار شغل را براي سال 95 در حوزه گردشگري پيش‌بيني كرديم. وي گفت: سال گذشته صندوق كارآفريني بيش از هزار و 100 ميليارد تومان تسهيلات با نرخ سود 4 درصد پرداخت كرد كه بخشي از آن در حوزه گردشگري و صنايع دستي بود. در بخش آي‌سي‌تي نيز با وزارت ارتباطات هماهنگي انجام شد و بيش از 200 هزار شغل را در اين حوزه پيش‌بيني كرديم. با محيط زيست و وزارت نفت در حوزه‌هاي بهينه‌سازي انرژي كنسرسيوم كار تشكيل شده است و آموزش موبايل و سيار را در سازمان آموزش فني و حرفه‌اي از سال گذشته آغاز كرديم.

امسال با تصويب شوراي عالي اشتغال در سال جاري به ساير مناطق گسترش خواهد يافت. حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور صبح سه‌شنبه و در جلسه شوراي عالي اشتغال با اشاره به اينكه براي حل مسائل و مشكلات اشتغال بايد هر دستگاهي وظايف مشخصي داشته باشد و وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي تنظيم كننده روابط و مناسبات بين بخشي باشد، بر ضرورت تنظيم سياست‌ها در راستاي ايجاد اشتغال مولد و پايدار در كشور تأكيد كرد. همچنين به منظور تسريع در اجراي بسته اشتغال فراگير حركت، مقرر شد تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و نهادهاي عمومي كشور مطابق چارچوب تقسيم كار بين دستگاهي و توافق‌هاي كاري انجام شده با دبيرخانه شورا، برنامه‌هاي توافق شده را به اجرا درآورده و به صورت ماهانه گزارش پيشرفت برنامه‌ها را به دبيرخانه اعلام كنند. بر اساس مصوبه‌اي ديگر، شوراي عالي اشتغال در راستاي اجراي طرح حركت، وزارت امور اقتصادي و دارايي مكلف است با همكاري دبيرخانه شورا و ساير دستگاه‌هاي ذيربط نسبت به اجرايي كردن گستره مشمول ماده 31 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير بر بنگاه‌هاي صنفي و خدماتي مولد زير 50 نفر اقدام كند.

همچنين در اين جلسه بانك مركزي موظف شد با همكاري وزارت امور اقتصادي و دارايي و دبيرخانه شوراي عالي اشتغال، ساز و كار تأمين مالي فراگير براي بنگاه‌هاي خرد و متوسط «حركت» را تعيين و ابلاغ كند و مقرر شد در اين راستا نحوه تأمين مالي تخصيص يارانه‌ها نيز توسط كميته‌اي متشكل ازبانك مركزي، دبيرخانه شوراي عالي اشتغال و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كل كشور تعيين شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن