تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806787782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنالیز تصویری دیدار استقلال اهواز – پرسپولیس


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: آنالیز تصویری دیدار استقلال اهواز – پرسپولیس
پرسپولیس در یک فضای ملتهب نمایش بهتری به نسبت استقلال اهواز داشت و در نهایت با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند در صدر ماند و یک گام دیگر به جام قهرمانی نزدیک شد. به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از روزنامه خبر ورزشی این بازی اولین دیدار بعد از دربی بود که با تغییر چینش و طبیعتا تغییر تاکتیک همراه بود. چند بازیکن شاخص در ترکیب نبودند و در نوک خط حمله بنگستون جانشین مهدی طارمی شده بود. عاقلانه بود ایده جدید بر اساس توانمندی مهاجم نوک معرفی شود. سانتر از کنار روی دروازه حریف و رسیدن به گل با ضربات سر بنگتسون.

در نهایت هم این چنین شد و پرسپولیس گل برتری را روی ضربه سر جری به ثمر رساند. نکته جالب این بازی که پرسپولیس پیش از رسیدن به گل چند بار این کار را انجام داده بود اما به گل نرسید اما اصرار روی ایده از پیش تعیین شده پرسپولیس را به هدف رساند.

این درس خوبی است. خیلی از تیم های ما وقتی در دقایق ابتدایی روش های از پیش تعیین شده را طی می کنند اما به نتیجه نمی رسند نا امید می شوند و تغییر ایده می دهند اما پرسپولیس مصر به اجرای ایده واحد برانکو در این بازی بود.





مثلث هایی که پرسپولیس در محوطه جریمه دوم می سازد حتی سانتر از کنار را جالب می کند و دفع توپ برای حریف سخت می شود. به واقع این مثلث های سانتر را از حالت ساده به سخت تغییر می دهد و همان طور که اشاره شد دفع توپ برای حریف سخت می شود. توپ به پشت قوس آورده می شود و بعد به کنار برای سانتر پاس داده می شود که حریف از همان ابتدا پیش بینی نکند که نیت تیم مهاجم سانتر است.
این صحنه مشابه گل نخست تیم پرسپولیس و تاکتیک اصلی تیم است.





پرسپولیس در دفاع ضعف هایی دارد. البته نه اینکه مدافعان این تیم ضعیف باشند. منظور دفاع تیمی است. پاس های سرعتی و مورب پشت خط دفاع در اغلب مواقع با صحنه های خطرناکی مواجه می شود که این می طلبد تیم برانکو منطقه ای دفاع کرده و سوشا مکانی هم سوئیپر شود. هفته های پیش رو هفته های سرنوشت سازی برای پرسپولیس است و حتی یک اشتباه می تواند تیم را از رسیدن به هدف باز دارد.
این صحنه ها بیشتر زمان هایی روی دروازه پرسپولیس خلق می شود که تیم در حمله است.





اشاره به ضعف خط دفاعی تیم پرسپولیس کردیم. در زمانی که تیم در حمله است و زمانی که بازیسازی را آغاز می کند. اما در حالت عادی که تیم در منطقه یک سوم دفاعی پرتعداد است شکل دفاعی را به بهترین نحو رعایت می کند و در چنین مواقعی حریف مجبور به شوت از راه دور می شود چون با راهی غیر از این نمی تواند فاصله را کم کند.
پرسپولیس بعد از اینکه در چند صحنه خط حمله حریف را آزار دهنده دید به تراکم در منطقه یک سوم دفاعی رسید که این به خاطر بازیخوانی برانکو بود.





برتری عددی با استقلال اهواز است اما این صحنه منجر به گل نخست تیم پرسپولیس می شود. نیم تیغ بودن امید عالیشاه به عنوان پاسور و جری به عنوان گلزن نشان می دهد که آنها نسبت به در اختیار گرفتن توپ خوش بین هستند و به همین خاطر هنوز حالت دفاعی به خود نگرفته اند.
تکرار می کنیم برتری عددی دلیل قانع کننده ای برای دفع توپ نیست اگر مناطق به خوبی پوشش داده نشود و یارگیری با فاصله باشد. در این صحنه بازیکنان استقلال اهواز بیشتر ناظر یا به نوعی دنبال کننده هستند. امید عالیشاه بی مزاحمت توپ را به جایی می فرستد که جری حاضر است.





خطای پنالتی یعنی گل. در فوتبال باشگاهی امان خطای پنالتی زیاد رخ می دهد و خیلی از پنالتی ها جایز نیست. مثل پنالتی که در دربی رخ داده بود و مثل پنالتی ای که در بازی استقلال اهواز – پرسپولیس رخ داد. بازیکن استقلال اهواز که خطا می کند یکی از هم تیمی ها نزدیک به بازیکن مهاجم است و به راحتی می تواند فضا را پوشش دهد.
وقتی پنالتی یعنی گل باید در جاهایی پنالتی کرد که یقین حاصل شده که مهاجم توپ را گل می کند در حالی که نمی توان در این صحنه این جمع بندی را داشت.





جری اگر چه اولویت اصلی برانکو برای حضور در ترکیب پرسپولیس نبوده و سرمربی تیم پرسپولیس به دنبال مهاجم کروات بوده اما در مجمع خرید خوبی بوده است. او هر گاه که مهدی طارمی مصدوم یا محروم است پرسپولیس را به هدفش نزدیک می کند. جری سرعت پائین تری به نسبت مهدی طارمی دارد و خیلی هم بازی روی زمین ندارد اما با اعتماد به نفس به چارچوب ضرب می زند و جایگیری هایش بدون نقص است.
تیمی که می خواهد قهرمان شود باید روی نیمکت هم بازیکنان توانمندی داشته باشد.
علی بنی شیخ الاسلامی


12:18  1395/02/07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن