تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799404576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازي دفتر حيوانات خانگي براي كاهش آمار بيكاري تحصيلكردگان!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: راه‌اندازي دفتر حيوانات خانگي براي كاهش آمار بيكاري تحصيلكردگان!
نویسنده : اولاد آدم 
اولاد آدم يكي از راه‌هاي حذف بيكاري تحصيلكردگان از آمار فارغ‌التحصيلان بيكار را كشف كرد. او به تنهايي اين كشف را انجام داده و از آنجايي كه بايد به او حق‌الكشف داده شود اما او كه گمركچي نيست، نيازي به اين حقوق ندارد، لذا راه‌حل را بروز مي‌دهد تا راهكاري را در مقابل دولت كه چرخش نمي‌چرخد، قرار دهد تا آنها هم بتوانند اين آخرين سال رياستشان، قدري سرشان را جلوي خانواده، بالا نگه دارند!
نگوييد كه چه راه‌حلي؟ و اگر راه‌حلي بود تا حالا نعمت‌زاده و ربيعي و طيب‌نيا و نهاونديان پيدا كرده بودند و صدبار نوبخت و جهانگيري آن را در بوق كرده بودند و گفته بودند و.... جانم برايتان بگويد كه آنها، راه‌حل را در جاي ديگري مي‌جويند و اولاد آدم در اينجا! براي همين هم آنها نمي‌يابند و اولاد آدم مي‌يابد! چرا شما را جان به لب مي‌كنم؟ الان دو سوته برايتان چيزي را مي‌گويم كه حتي به خواب شب هم نمي‌ديديد! اولاد آدم پيشنهاد مي‌دهد كه در خانه‌هاي خود حيوانات خانگي نگهداري كنيد! تعجب نكنيد. الان ربطش را هر چقدر هم كه فكر كنيد بي‌ربط است برايتان مي‌نويسم.
يعني از زماني كه رئيس جامعه دامپزشكان ايران گفت كه ايران افتخار آن را دارد كه بيشترين فارغ‌التحصيلان دامپزشكي جهان را (شايد در كنار انبوه معتادان و بيكاران و فقرا و...) دارد، اولاد آدم فهميد كه كجاي كار مي‌لنگد و براي همين هم نسخه شفابخش خود را نوشت. اما اول بگذاريد تا به شما بگويم كه الان در كجاي نقشه دامپزشكي جهان قرار داريم تا بعد بگويم چرا مي‌گويم حيوانات خانگي نگه داريد! عارضم به حضور انور با سعادتتان كه به شما بشارت بدهم كه نياز سالانه كشور به اين فارغ‌التحصيلان دامپزشك 450 تا 550 نفر است؛ در حالي كه هم اكنون سالانه 1600 تا 1800 نفر دامپزشك در كشور ما فارغ‌التحصيل مي‌شوند كه اين امر منجر به بروز مشكل در بازار كار شده و ربيعي بارش افزون‌تر مي‌شود و ما كه بنا نداريم باري را بر دوش دولت بگذاريم، پس بايد يك كاري بكنيم! اما چكار بكنيم كه نه سيخ بسوزد و نه كباب! (تازه شايد بعضي‌ها بيايند و بگويند كه وقتي نيازمان اينقدر است چرا آنقدر دانشجو مي‌گيريم و شايد اطلاع نداشته باشند كه همه برنامه‌ريزي‌هايمان همينقدر كيلويي است و فقط در اين بخش نيست كه بي‌محاسبه كار مي‌كنيم!)
اما به شما بشارت بدهم كه مكدر نباشيد و راه‌حل‌ها هميشه در سخنان يك نفر نهفته است. مهم اين است كه آن يك نفر را پيدا كنيم! اين‌بار راه‌حل را اولاد آدم در سخنان رئيس جامعه دامپزشكان ايران پيدا كرده. او با بيان اينكه اكنون بيشترين اشتغال در زمينه دامپزشكي مربوط به بخش حيوانات خانگي است، گفته: در سال 82 هشت كلينيك دامپزشكي در كل كشور فعال بود كه اكنون فقط در تهران 300 تا 400 مورد كلينيك و 12 بيمارستان دامپزشكي داريم. يعني ببينيد كه در طول يك دهه در تهران چقدر حيوان اضافه كرده‌ايم كه مجبور شده‌ايم اينقدر كلينيك راه بيندازيم! حالا فكرش را بكنيد كه موضوع را به ايران تعميم دهيم. (پيشنهاد مي‌دهم كه از تلگرام و راه‌اندازي كمپين در سرايت اين روش تهراني‌ها به ساير نقاط كشور استفاده كنيم!)
بله اولاد آدم معتقد است كه با افزايش نگهداري حيوانات خانگي به ربيعي براي ايجاد اشتغال كمك مي‌كنيم و اصلاً حالا كه بيشترين فارغ‌التحصيل دامپزشكي را در جهان داريم، چرا بيشترين حيوانات خانگي را نداشته باشيم تا كسي بيكار نماند! براي همين منظور هم اولاد آدم به دولت تدبير پيشنهاد مي‌دهد كه دفتر حيوانات كوچك را راه‌اندازي كند. مي‌گوييد دفتر حيوانات كوچك ديگر چيست؟ يعني مثلاً دفتر همان حيوانات خانگي است؟ يعني سگ و گربه و همستر و ميمون و بچه شیر
اين موضوع را اولاد آدم نمي‌گويد كه!رئيس جامعه دامپزشكان با بيان اينكه «اما هنوز دفتر حيوانات كوچك در سازمان دامپزشكي براي سياستگذاري ايجاد نشده است» گفته: در اين سازمان تنها يك كارشناس براي پيگيري برخي موضوع‌هاي مرتبط در نظر گرفته‌اند.  اولاد آدم به ربيعي پيشنهاد مي‌دهد كه به دولت پيشنهاد بدهد كه اين دفتر را راه اندازي كرده و موجبات تغيير در آمار بيكاران تحصيلكرده را فراهم آورد! به خصوص که با این کار فقط دامپزشکان کار پیدا نمی‌کنند بلکه هر کسی که حیوان خانگی داشته باشد چون باید حداقل در هفته دو ساعت او را بچرخاند و غذا بدهد و جایش را عوض کند، خیلی‌ها سرکار می‌روند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن