تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814279759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودک امروز، کودک 25 سال پیش نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: جعفری مرام کارگردان نمایش ˝گرگ های دوست نداشتنی˝: کودک امروز، کودک 25 سال پیش نیست نمایش کودک ˝گرگ های دوست نداشتنی˝ به نویسندگی و کارگردانی علیرضا جعفری مرام از نخستین روزهای سال ١٣٩٥ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته و توانسته در مدت یک ماه به فروش خوبی دست پیدا کند.
۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت ساعت 12:49

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ "گرگ های دوست نداشتنی" با روایت و نگاهی متفاوت به داستان های قدیمی ایرانی مخاطب کودکش را با چالش های مختلفی مواجه ساخته و از او برای حل مشکلات به وجود آمده کمک می جوید . از این رو می توان آخرین نمایش گروه نمایشی " فلفل" را اثری موفق در ژانر کودک  محسوب کرد.

علی رضا جعفری مرام سرپرست و کارگردان این گروه نمایشی در گفتگویی در خصوص نگارش متن این نمایش با ذکر این مطلب که مدت ها ایده استفاده از داستان های ایرانی را در ذهنش داشته خاطر نشان کرد:خوشحالم که  در سال 95 این امکان پیدا شد تا بتوانیم نمایش "گرگ های دوست نداشتنی" را به روی صحنه ببریم. نوشتن نمایشنامه ای که به نوعی سفر به پشت صحنه قصه های مشهور کشورمان است همیشه برایم جذاب بوده است. از این رو بسیار علاقمند بودم تا شخصیت های قصه ها را خارج از فضای قصه بررسی کنم و مشکلات  غیر واقعی و خیالی آنها را برای بیننده بیان کنم.

وی در ادامه افزود:معمولا در قصه های کودکان مشکلات  اصلی بر سر شخصیت های بد داستان نازل می شود. به همین خاطر من در این نمایش سعی کردم تا در کنار طرح مشکلات چند گرگ در قصه هایشان با کمک کودکان به دنبال حل مشکل آنها باشیم .

جعفری مرام که در سال گذشته نیز با نمایش "مورچه و مورچه خور"  در صحنه تئاتر حاضر شده بود با اشاره به این مطلب که با توجه به خاص بودن روایت داستان و به جهت عدم ادراک کودکان از روند قصه عده ای فکر می کردند نمایش "گرگ های دوست نداشتنی" اثری ناموفق خواهد بود، اظهار داشت:متن به ساده ترین شکل ممکن نگارش شد. زمانی که  میزانسن ها معین شد و کار به روی صحنه رفت  توانست به راحتی با کودکان ارتباط برقرار کند. کودک امروز دیگر کودک 25 سال پیش نیست و فهم و درک او امروز آنقدر بالاست که با وجود سن کم پایان قصه ها را به خوبی حدس می زند و این موضوع کار نویسندگی را دشوار می سازد.

این کارگردان موفق که تا کنون 5 نمایش مختلف در ژانر کودک را به روی صحنه برده تکنیک اجرای نمایش "گرگ های دوست نداشتنی" (عروسکی تن پوش) را  برای سهولت در ارتباط انتخاب می کند. وی در این خصوص خاطر نشان کرد:در این نمایش حیوانات به گونه ای طراحی شده اند که بینابین انسان و حیوان باشند تا مخاطب در کنار تجربه فضایی شاد و دوست داشتنی با شخصیت های نمایش ارتباط نزدیک تر و صمیمی تری داشته باشد.

وی در پایان صحبت هایش شاد بودن کودکان در جامعه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: نباید به هیچ عنوان کودکان را دست کم گرفت چنانچه کودکان امروز شاد تر باشند و آثارنمایشی  پند آموز و اخلاقی را ببیند در آینده جامعه پرتحرک تر و سالم تری را خواهیم داشت.

گفتنی است نمایش کودک "گرگ های دوست نداشتنی" از ٥ فروردین الی دهم اردیبهشت همه روزه ساعت ١٧ در سالن گوشه به روی صحنه رفت نمایند













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن