تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798746886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست جمعیت مبارزه با دخانیات: سیگار را از شهرزاد حذف کنید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: درخواست جمعیت مبارزه با دخانیات: "سیگار" را از "شهرزاد" حذف کنید
مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران از ارسال نامه‌های جداگانه به علی جنتی، وزیرارشاد و حسن فتحی، کارگردان سریال شهرزاد خبر داد و از بی‌توجهی به ماده سوم" قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات" در ساخت این سریال انتقاد کرد.
آفتاب : علی طاهری در گفت‌و‌گو با ایسنا، ضمن اشاره به متن ماده سوم قانون جامع کنترل دخانیات مبنی بر ممنوعیت هر نوع تبلیغ، تصویب، حمایت مستقیم و غیر مستقیم یا تحریک افراد به استفاده از دخانیات، اظهار کرد: جمعیت مبارزه با دخانیات، دی ماه سال گذشته نسبت به نشان دادن مکرر صحنه‌های استفاده از سیگار در سریال شهرزاد واکنش نشان داد و به کارگردان آن و همچنین شخص وزیر ارشاد نامه‌ای فرستاد و اعتراض خود را نسبت به آن اعلام کرد، ولی هنوز پاسخی به نامه ما داده نشده است.


طاهری تاکید کرد: فیلمسازان اگرنسبت به این موضوع دغدغه‌ای نداشته باشند موفقیتی در زمینه کاهش مصرف دخانیات به دست نمی‌آید.


وی همچنین به نبود جریمه‌ای برای متخلفان قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای عدم اجرای این قانون هیچ مجازاتی در نظر گرفته نشده است؛ درصورتی که تعیین مجازات‌ها، می‌تواند بازدارنده باشد. برخی مواد قانونی برای جریمه عدم رعایت قانون منع استفاده از دخانیات در مکان‌های عمومی قبلا تصویب شده و جزای نقدی نیز درنظر گرفته شده است. سال گذشته هیئت دولت در این خصوص مصوباتی داشته و آن را تکمیل کرده‌، ولی در بستر جامعه هنوز نشانه‌ای از اجرای آن مشاهده نشده است. مشکل آن نیز عدم اجرای این مجازات توسط مجریان قانون است.


به گزارش ایسنا، در متن نامه جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات خطاب به حسن فتحی، کارگردان سریال شهرزاد آمده است:


« به استحضار می‌رساند با توجه به کاهش سن مصرف مواد دخانی علی‌الخصوص استعمال قلیان که متاسفانه قبح آن در اکثر خانواده‌ها از بین رفته است و نظر به رسالت کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان تولیدات فرهنگی از جمله فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و شبکه خانگی می‌توانند با حذف صحنه‌های استفاده از دخانیات بدون اینکه خدشه‌ای در پیام یا محتوای مورد نظر ایجاد کنند در جذب مخاطب اثر خوب داشته باشند، ولی متاسفانه شاهد صحنه‌های مصرف مواددخانی توسط شخصیت‌های مثبت و منفی بازیگران هستیم.


این صحنه‌ها برای مخاطب خصوصا کودکان و نوجوانان (دختر و پسر) به دلیل حضور افراد مشهور و شناخته شده جذاب خواهد بود، لذا از آن برادر بزرگوار که مسئولیتی سنگین در قبال جامعه دارید، درخواست می‌شود برای آگاه سازی از مضرات مصرف مواد دخانی که متاسفانه دروازه ورود به دیگر اعتیادها است و عدم تشویق ناخواسته جوانان و خانواده‌ها، استعمال مواد دخانی را در کلیه صحنه‌ها حذف فرمایید.


ضمن اینکه شرکت‌های چند ملیتی تولید کننده دخانیات در راستای اهداف‌شان در جذب مخاطب و افزایش مصرف مواد دخانی، همواره توجه ویژه‌ای به تولیدات فرهنگی داشته‌اند که به دلیل تاثیرگذاری و الگوپذیری، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد و روند فعلی گویای این ادعا است.


کمک و مساعدت شما برادر گرامی در این خصوص مورد انتظار است و ان‌شاءالله شاهد دیدن صحنه‌های مصرف دخانیات در فیلم‌های در دست تهیه نباشیم. ضمن اینکه رسالت حضرتعالی در حفظ سلامت مردم و تغییر در نگرش زندگی، خصوصا جوانان که آینده‌سازان ایران عزیز خواهند بود، بسیار اثربخش و مایه تقدیر است.»


در متن نامه جداگانه این جمعیت فعال در حوزه مبارزه با مصرف دخانیات، خطاب به علی جنتی، وزیر ارشاد آمده است:«به استحضار می‌رساند با توجه به کاهش سن مصرف مواد دخانی علی الخصوص استعمال قلیان که قبح آن در خانواده‌ها از بین رفته است و نظر به رسالت آن وزارتخانه محترم در فرهنگ‌سازی عمومی برای جلوگیری از اشاعه مصرف دخانیات در جامعه فرهنگی کشور، علی‌الخصوص در سریال‌های شبکه خانگی (از جمله شهرزاد)، فیلم‌های سینمایی و حذف صحنه‌های مصرف دخانیات در فیلم‌های خارجی با توجه به قانون‌مداری دولت تدبیر و امید و اهمیت به سلامت عمومی که مصرف دخانیات هزینه‌های سنگین مادی و انسانی را بر کشور تحمیل می‌کند، خواهشمند است دستور فرمایید برای جلوگیری از تولید و پخش صحنه‌های در برگیرنده دخانیات اقدامات لازم انجام گیرد.»






تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن