تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820890065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سنگ نمک برای خیساندن برنج استفاده نشود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: از سنگ نمک برای خیساندن برنج استفاده نشود
کد خبر: ۵۸۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ - 22 April 2016


متخصص تغذیه گفت: از مصرف سنگ نمک برای خیساندن برنج حتما باید خودداری شود چراکه سنگ نمک به دلیل ناخالصی‌هایی مثل گچ، آهک، شن، ماسه و آلودگی‌های دیگر خطرناک است.

به گزارش فارس، مژگان کواکبی گفت: بهتر است میزان نمکی به غذا اضافه می‌شود کاهش داده و بسیار محدود شود و در هنگام پخت غذا فقط از نمک یددار تصفیه شده استفاده شود.

وی یکی از راه‌های کاهش مصرف نمک را استفاده نکردن از نمکدان بر سر سفره دانست و گفت: غذاهای کنسروشده و بسته‌بندی شده دارای مقدار زیادی نمک هستند به همین دلیل باید مصرف آنها محدود شود.

وی گفت: می‌توان برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک از سبزی‌های تازه و معطر مثل سیر، آب نارنج، لیموترش، آویشن و شوید استفاده کرد.

کواکبی گفت: بعضی‌از خوراکی‌ها بیش از اندازه نمک دارند. مثلا آجیل و فرآورده‌هایی که غلات حجیم‌شده و تنقلات هستند مانند چیپس و پفک، خیارشور، سوسیس و کالباس و ماهی دودی باید در سبد غذایی خانوارها مصرف‌شان کاهش یابد.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت و توجه به بیماران دیابتی گفت: بیماران مبتلا به دیابت باید در مصرف غذاهای چرب و حجیم احتیاط کنند و از طرفی بیمارانی که در معرض ابتلا به دیابت و بیماری‌های کلیوی هستند باید بدانند جوش شیرین که در انواع نان و کیک به کار می‌رود مقدار زیادی سدیم دارد که برای آنها مناسب نیست.

این متخصص تغذیه گفت: فشار خون بالا، سکته قلبی، سرطان‌ها به خصوص معده، پوکی استخوان، آسم و بیماری‌های کلیوی همه از عوارض مصرف بالای نمک است.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن