تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798254299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازی شبکه استودیویی جشنواره، برای نخستین بار در ایران/ در جشنواره جهانی فیلم فجر، موازی‌کاری نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: راه‌اندازی شبکه استودیویی جشنواره، برای نخستین بار در ایران/ در جشنواره جهانی فیلم فجر، موازی‌کاری نداریم
مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه جشنواره جهانی فیلم فجر جزئیات و چگونگی عملکرد بخش کنترل پروژه این دوره از جشنواره را شرح داد.


به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر؛ جعفر صانعی مقدم مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه جشنواره جهانی فیلم فجر در مورد روند جاری در این دوره از جشنواره گفت: در واقع آنچه تعیین‌کننده مسیر همه بخش‌ها است، مربوط به مدیریت جشنواره و طبیعتا در ارتباط با نگاه جشنواره است که من احتمال زیاد می‌دهم تا به حال توسط دوستان دیگر از جمله دبیر جشنواره، مدیر کاخ و سایر دوستان مطرح شده باشد و آن بحث رویکرد است. نوع رویکرد طبیعتا نوع برنامه‌ها را هم متاثر از خود می‌کند.


او افزود: یکی از رویکرد‌های مد نظر در این دوره این است که جشنواره در فضایی برگزار شود که نزدیک به مرکز شهر باشد که رفت و آمد مردم به آن منطقه بیشتر است و همچنین هنرمندان اعم از فیلمسازان و مدیران فستیوال‌های داخلی و خارجی در جایی حضور یابند که در معرض گفت‌وگو و در ارتباط با مردم باشند.


مدیر برنامه ریزی جشنواره ادامه داد: محل کاخ جشنواره، هتل و محل اسکان فیلمسازان خارجی و مکان‌هایی که در شهر می‌توانند ببینند تصوری از کشور ما به آنها می‌دهد که معمولا در نقاط بالای شهر دیدن این تصویر، امکان‌پذیر نیست. با این شیوه، مهمانان رفت و آمد سریع تر و ساده‌تری به نقاط مختلفی که جشنواره در آن برنامه دارد، خواهند داشت.


او گفت: ما در بخش مسابقه محدودیتی از لحاظ حضور فیلم‌ها داشتیم، بنابراین عملا بخش بازار فیلم شرایطی نزدیک به مسابقه پیدا کرده یعنی فیلم‌هایی در این بخش قرار داده شده که هم از سوی خریداران و توزیع‌کنندگان خارجی مورد بازبینی قرار می‌گیرد و هم از طرف مردم. در واقع اعتباری در این دوره به بخش بازار بخشیده شده و شرایط به گونه‌ای فراهم شده که در همین مارکت شرکت‌های مختلفی حضور داشته باشند. برای حضور شرکت‌کنندگان خارجی شرایط به گونه‌ای فراهم شد که تا حد ممکن در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.


مدیر برنامه‌ریزی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: بنابراین تلاش برگزارکنندکان جشنواره این بوده که جشنواره، خود را تبدیل به یک برند کند و به دنبال اینکه با زرق و برق و تشریفات خاصی برگزار شود، نباشد. بلکه بتواند اعتبارش را به رخ بکشد، چه در انتخاب فیلم‌ها، چه در اهدای جوایز و چه در نحوه برگزاری صرفه‌جویانه و چه توجهی که به موضوع کشورهای منطقه می‌شود. همان رفتاری که شاید در خیلی از جشنواره‌ها اتفاق می‌افتد. سعی شده در این بازار از هر کشور و دیدگاهی اثری وجود داشته باشد، به خصوص با تمرکز بر کشورهایی که در اطراف ما هستند.


صانعی مقدم ادامه داد: بخشی از این مدیریت برنامه‌ریزی برمی‌گردد به اجرای نسبتا موفق این جشنواره و استمرار دائمی محل جشنواره و در واقع برنامه‌های جشنواره که در طول سال برگزار می‌شود.  من با وجود اینکه سال‌های سال است در سینما کار کرده‌ام، به رشته تحصیلی‌ام که کامپیوتر است، برگشته‌ام و ماموریت پیدا کردم که نقش هماهنگی امور را بر عهده داشته باشم. وقتی بخش برنامه‌ریزی شروع به کار کرد، بسیاری از فیلم‌ها و میهمانانی که قرار بود بیایند مشخص شده و دعوت شده بودند. کاری که در واقع به عهده بخش ما قرار گرفت این بود که مدیریت کنترل پروژه را انجام دهیم به معنای اینکه سعی کنیم برنامه‌های بخش‌های مختلف را بگیریم و پیگیر برنامه‌هایشان باشیم تا مرتب و به موقع انجام شود.


او با بیان اینکه این تجربه در کشور ما به ویژه در جشنواره خیلی جا نیفتاده و سخت است، گفت: در این دوره به دلیل تنوع آدم‌ها، مدیریت‌ها و برنامه‌ها عملا کنترل پروژه ما از آنچه که باید عقب می‌افتد، اما برنامه کنترل پروژه کمک می‌کند به اینکه برنامه‌های هر بخش را به ترتیب و با جزئیات داشته باشیم، نقاط تلاقی برنامه‌های بخش‌های مختلف را شناسایی کنیم و همچنین کمک می‌کند به اینکه تلاقی‌ها و موازی کاری‌ها را از یک طرف و از طرف دیگر فاصله‌هایی که ممکن است بین بخش‌های مختلف وجود داشته باشد و هیچ کدام از دو بخش به آن فکر نکنند را شناسایی کنیم. در آنجایی که موازی‌کاری وجود دارد، جلوی موازی‌کاری را بگیریم و در آنجایی که گپ وجود دارد، فضای خالی را پر کنیم.


مدیر برنامه‌ریزی جشنواره گفت: کار دیگری که می‌تواند بر این اساس شکل بگیرد، در واقع CPM یعنی در آوردن نقاط بحرانی است. ما امسال این کارها را تا اندازه‌ای به صورت دستی انجام دادیم، زیرا کنترل پروژه و کنترل بحران عملا نیاز دارد که هر بخش برنامه بسیار دقیقی ارائه دهد و تلاقی‌ها خیلی دقیق مشخص شود و حتی برای آن زمان مشخص نشود. امسال به دلیل اینکه تمام بخش‌ها زمان مشخص کرده بودند که کارهایشان را در چه بازه زمانی انجام می‌دهند، مشکلاتی در بحث کنترل پروژه داشتیم.


او افزود: ما تلاش می‌کنیم یک بانک اطلاعات درست کنیم و به میهمانان داخلی و خارجی اطلاعات کاملی از شرایط اسکان و برنامه‌های جشنواره ارائه دهیم تا بتوانیم سردرگمی افراد را کاهش دهیم. در طول جشنواره و پس از آن اگر شرایط مدیریت برنامه‌ریزی و کنترل پروژه همچنان وجود داشته باشد و تغییرات جدی پیدا نکند، اتفاقی که می‌افتد این است که بعد از پایان جشنواره همچنان ارتباطاتمان را با مهمانان حفظ خواهیم کرد. بنابراین بخشی از این مدیریت برنامه‌ریزی به این که در جشنواره چه اتفاقی می‌افتد برنمی‌گردد، بلکه به اینکه بعد از جشنواره چه روابطی با میهمانان جشنواره وجود خواهد داشت و اینکه چگونه تا سال آینده به آنها خوراک اطلاعاتی می‌دهیم، برمی‌گردد.


صانعی‌مقدم در ادامه گفت: بخش دیگری از کار بحث فستیوال ویدئو است که ما برای اولین بار انجام می‌دهیم. به دلیل سوابق مستندسازی که من دارم قرار شد تولید محتوا و مستندسازی اعم از آنچه که در استودیو می‌تواند اتفاق بیفتد را بر عهده داشته باشم. ما یک شبکه استودیویی به صورت زنده روی موبایل‌ها و اینترنت داشته باشیم. این برنامه‌ می‌تواند در شبکه‌هایی که اظهار تمایل کرده‌اند مثل شبکه مستند ارائه شود.


سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه با دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می‌شود. برای اطلاع از اخبار جشنواره به سایت آن به نشانی  www.fajriff.com مراجعه کنید.









۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن