تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799470986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران میزبان مغزهای جراحی مغز و اعصاب دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ایران میزبان مغزهای جراحی مغز و اعصاب دنیا
پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن‌هاي جراحان مغز و اعصاب به عنوان بزرگ‌ترين رويداد علمي كشور و با حضور بيش از 720 متخصص و جراح برجسته از 80 كشور دنيا و هزار متخصص ايراني عصر روز گذشته در تهران آغاز به كار كرد.
نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام 


پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن‌هاي جراحان مغز و اعصاب به عنوان بزرگ‌ترين رويداد علمي كشور و با حضور بيش از 720 متخصص و جراح برجسته از 80 كشور دنيا و هزار متخصص ايراني عصر روز گذشته در تهران آغاز به كار كرد. هرچند دعوت علمي و خارج از چارچوب‌هاي سياسي از چهره‌هاي سياسي و اجرايي كشورهاي مختلف، براي شركت در پنجمين سمپوزيوم جهاني مغز و اعصاب يكي از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين همايش به شمار مي‌رفت و حضور رئيس‌جمهور مي‌توانست مكمل حضور شخصيت‌هاي سياسي كشورها از جمله رئيس‌جمهور صربستان در يك همايش علمي با مختصات جهاني باشد، با اين وجود وي به‌رغم پيش‌بيني در برنامه پنجمين سمپوزيوم جهاني مغز و اعصاب در آن شركت نكرد. گفتني است عدم حضور رئيس‌جمهور در اين گردهمايي علمي در حالي صورت گرفت كه پيشرفت دانش و فناوري كشور مورد تأكيد مستمر مسئولان عاليرتبه نظام و از بن‌مايه‌هاي اقتصاد مقاومتي و دانش‌بنيان است.
ميزباني كشورمان از پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن‌هاي جراحان مغز و اعصاب از چند جنبه حائز اهميت است. بزرگ‌ترين وجه اهميت آن، نخستين بودنش در نوع خود در دوران پسابرجام است. به بيان ديگر بسياري از جنبه‌هاي فرهنگي و اجتماعي و زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري علمي و اقتصادي و جذب نخبگان از پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن‌هاي جراحان مغز و اعصاب فرصتي كم تكرار فراهم آورده است. به طوري كه علاقه‌مندان به ارتباط با كشورمان و سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي علم و فناوري مي‌توانند نتايج اين سمپوزيوم را نيز براي تصميم‌گيري خود در حضور مؤثرشان در كشورمان لحاظ كنند.
گزارش ميداني از شرايط رشد علمي و فناورانه كشور و ظرفيت‌هاي بالفعل و بالقوه در اين زمينه، امنيت و ثبات كشورمان به‌رغم گزارش‌هاي منتشر شده در سطح جهاني از ناامني‌هاي كشورهاي منطقه، تبادل فرهنگ و گسترش مناسبات فرهنگي، تحقق سياست‌هاي زمينه‌ساز اقتصاد گردشگري به ويژه گردشگري علم و فناوري و سلامت و ايجاد ديپلماسي علمي و فناوري را مي‌توان به عنوان بخشي از انتظارات و مزاياي پيش‌بيني شده براي برگزاري همايش‌‌هايي از اين دست دانست. به ويژه اينكه سالي كه كشورمان با برگزاري پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن‌هاي جراحان مغز و اعصاب آغاز كرده، به راه‌اندازي بيمارستان مغز و اعصاب ايران در تهران تا پايان سال جاري مي‌رسد.
در حال حاضر بزرگ‌ترين مركز جهاني مغز و اعصاب در هانوفر به رياست پروفسور سميعي است اما مركزي كه در تهران راه‌اندازي مي‌شود با نماي فيزيكي شبيه به مغز انسان، مساحتي سه برابر مركز هانوفر دارد و پيش‌بيني مي‌شود با وجود 15 اتاق عمل و تجهيزات نوين جهاني كه تا به حال استفاده نشده‌اند، متخصصان بزرگي در سراسر دنيا به همكاري با اين مركز بپردازند و عمل‌هاي بزرگ جراحي در مركز مغز و اعصاب ايران انجام شود.
قرار است 60 نفر از متخصصين داخلي كشور كه به آلمان بورسيه شده‌اند به عنوان پروفسور در داخل كشور و در مركز مغز و اعصاب ايران فعاليت كنند. همچنين هشت مركز به عنوان توابع مركز تهران راه‌اندازي خواهد شد كه تا كنون مركز كرمان راه‌اندازي شده است و مركز شيراز نيز به زودي راه‌اندازي خواهد شد.
 
حضور اساتيد و فول پروفسورهاي دنيا در ايران
عليرضا دليري، دبير اجرايي پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن‌هاي جراحان مغز و اعصاب در اين باره به «جوان» گفت: در ابتدا دغدغه‌هايي مبني بر حضور تعداد زيادي از مهمانان خارجي در كشور وجود داشت و اين موضوع مطرح بود كه آيا ظرفيت‌هاي لازم براي خدمات رساني به مقامات و متخصصان برجسته دنيا وجود دارد يا خير. اما با توجه به تلاش‌هاي انجام شده و برنامه‌ريزي‌‌هاي لازم شرايط و بسترهاي لازم فراهم شد.
وي با اشاره به اين موضوع كه پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن جراحان مغز و اعصاب به عنوان بزرگ‌ترين رويداد علمي كشور به شمار مي‌آيد تأكيد كرد: حضور اين افراد متخصص و برجسته دنيا فرصت بسيار مغتنمي است تا متخصصان ايراني بتوانند تعامل بسيار مناسبي با آنها داشته باشند و از تجربيات اين متخصصان استفاده كنند.
به گفته وي، در اين سمپوزيوم فول پروفسورها و اساتيد مغز و اعصاب دنيا حضور دارند و سفيران بسيار خوبي برای بازگويي پيشرفت‌هاي علمي و فناوري ايران خواهند بود.
 
تقاضاي بيش از 370 متخصص مغز براي تور ايرانگردي
دبير اجرايي پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن‌هاي جراحان مغز و اعصاب همچنين درباره تور ايرانگردي مهمانان خارجي توضيح داد: تاكنون بيش از 370 تقاضا براي حضور در اين تور ايرانگردي ثبت شده است و پس از اتمام مراسم شش روزه كنگره، ميهمانان از اصفهان، شيراز و كاشان ديدن خواهند كرد.
وي همچنين ابراز كرد: مهمانان خارجي مي‌توانند با بازديد از نقاط مختلف ايران اسلامي، نگاه ويژه‌اي به كشورمان داشته باشند و باور كنند كه جمهوري اسلامي ايران كشوري امن و بسيار زيبا است.
دليري در بخش ديگري از اين نشست، به راه‌اندازي بيمارستان مغز و اعصاب توسط پروفسور سميعي در كشور در آينده نزديك خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده از سوي پروفسور کارهای فيزيكي و ساختماني اين بيمارستان انجام شده و تنها كار نصب تجهيزات باقي مانده و مهمانان خارجي حاضر در اين سمپوزيوم از اين بيمارستان نيز بازديد خواهند كرد.
 
اجراي موضوع «توريسم درماني»
وي همچنين گفت: بسياري از متخصصان برجسته دنيا از كشورهاي مختلف متقاضي انجام عمل‌هاي جراحي در اين بيمارستان هستند و تعدادي از متخصصان داخلي نيز با حمايت مالي معاونت علمي براي كسب تجارب بيشتر از سوي افراد برجسته به كشور آلمان سفر كرده‌اند.
دبير اجرايي پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن‌هاي جراحان مغز و اعصاب از اجرايي شدن موضوع «توريست درماني» ‌به عنوان يكي از دستاوردهاي اين سمپوزيوم خبر داد و گفت: با اجراي طرح توريسم درماني در كشور اميدواريم كه اتفاق بزرگي در اين حوزه رخ دهد و بتوانيم خدمات درماني را با اين تكنيك، براي كشورهاي منطقه نيز انجام دهيم.
گفتني است اين دوره از سمپوزيوم جهاني مغز و اعصاب يك كار ملي به شمار مي‌رود كه از سوي دولت و فراتر از چارچوب وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي و در عين حال با مشاركت آنها انجام مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن