تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812858566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار مثبت، هیجان منفی در بورس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اخبار مثبت، هیجان منفی در بورس
بورس تهران در حالی در کانال نزولی قرار گرفته که اخبار خوبی به بازار مخابره می شود و همین امر باعث شد که در معاملات امروز بورساز شدت سقوط قیمت ها کاسته شود و در برخی از نمادها معاملات با درصد سبز نیز مشاهد شود.
کد خبر: ۵۸۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ - 17 April 2016


 بورس تهران در حالی در کانال نزولی قرار گرفته که اخبار خوبی به بازار مخابره می شود و همین امر باعث شد که در معاملات امروز بورساز شدت سقوط قیمت ها کاسته شود و در برخی از نمادها معاملات با درصد سبز نیز مشاهد شود.
 به گزارش تابناک اقتصادی در خبرهای منتشر شده ذاز این  پس بانک های ترکیه می توانند در تهران فعالیت خود را آغاز کنند و شعبه داشته باشند و بورس های تهران و استانبول نیز می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند. این دو موضوع تحول مثبت و خوبی را میان دو کشور به وجود خواهد آورد.  
علاوه بر این، معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس از ورود عملی اولین صندوق بزرگ اروپایی و تبدیل حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان خبر داد. این صندوق از چهارشنبه هفته جاری با دید بلندمدت اقدام به خرید سهام شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران می کند. این مورد، افزایش نقدینگی و به تبع آن رشد قیمت نمادها را در پی خواهد داشت.
  اولین صندوق بزرگ خارجی "چنج" کرد و چهارشنبه دست به خرید سهام می شود
روح الله حسینی مقدم در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، از رویداد مثبت و مهمی خبر داد که می تواند جهت عرضه و تقاضا روزهای آینده بازار سهام ایران را متاثر کند و زمینه حضور عملی سرمایه گذاران خارجی را به تالار حافظ فراهم کند.
وی با اشاره به تمایل و عطش سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در بورس تهران آن هم با بازدهی های خیره کننده و بسیار متفاوت با سایر بورس ها ، اظهار داشت: یکی از مشکلات و موانع حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سهام ایران ، مسائل بانکی و چگونگی ورود منابع و تبدیل آن به ریال و انجام فرایند خرید و فروش سهام بود که اقدامات لازم برای رفع این موانع درحال انجام است.این مقام مسئول افزود: بر همین اساس چهارشنبه گذشته مدیران یکی از صندوق های بزرگ و با سرمایه قابل توجه اروپایی که سال گذشته اقدام به طی مراحل لازم برای دریافت کد سهامداری کرده بود،  تصمیم دارند از چهارشنبه جاری ابتدا با 200 میلیارد تومان دست به خرید سهام شرکت های بورس آن هم با نگاه بلندمدت بزنند.
حسینی مقدم ادامه داد: مدیران این صندوق پیش از این چند بار به ایران آمده و همه اطلاعات لازم را به دست آورده و بازدیدهایی را از شرکت های آینده دار انجام داده اند. از سوی دیگر برای بخش ایران تعدادی تحلیل گر ایرانی و اروپایی را هم به کار گرفته و سهام گروه ها و صنایع برتر را شناسایی کرده و از چهارشنبه این هفته عملا" اقدام به خرید سهام می کنند که بعد از برجام اولین خرید مستقیم صندوق های بزرگ اروپایی از سهام شرکت های ایرانی بشمار می رود.
به گفته وی، این صندوق از طریق چند شرکت کارگزاری، خرید و فروش سهام مدنظر را انجام خواهد داد و با عملی شدن این برنامه راه برای حضور مستقیم دیگر سرمایه گذاران خارجی در بازار سهام ایران باز خواهد شد
شاخص کل بورس به نیمه کانال 77 هزار واحدی رسید
بازار سهام امروز نیز اگرچه شاهد ریزش دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود بود، اما با تحرک بازارگردان‌ها و حقوقی‌های بازار با جمع‌آوری صف‌ فروش در اغلب گروه‌ها به ویژه در خودرویی و بانک‌ها روبرو شد.
از طرفی دیگر ظاهرا قرار است شبکه بانکی شتاب ایران به یک شبکه پرداخت آمریکایی متصل شود که این خود اتفاقی مثبت در عرصه بانکداری می باشد.
در همین حال این روزها اخبار قراردادهای دو خودروساز بزرگ کشور از مد افتاده و تقریبا سهامداران شرکت‌های خودرویی در انتظار تصویب افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت می باشند تا بار دیگر رشد قیمت را در نمادهای این گروه رقم زنند! این در حالیست که در گروه های دیگر خبرهای مثبت بسیاری منتشر شده، اما بازار توجه چندانی به آن ندارد.
 شرکت های تولیدکننده سیمان با افزایش نرخ، سوآپ و صادرات سیمان روزهای خوبی برای خود متصور هستند. به امید این که وام‌های مسکن و سایر سیاست‌های دولت بتواند حجم معاملات را در بازار مسکن افزایش دهد و سازندگان را تحریک کند، چشم انداز روشنی روبروی گروه انبوه سازی قرار دارد. این دو گروه در بازار سرمایه رشد چندانی نداشته اند و مستعد صعود هستند. گروه کاشی و سرامیک نیز می تواند به این دو گروه محلق شود و همگام با آن ها حرکت کند.
 گروه مواد غذایی مجوز صادرات به روسیه را دریافت کرده و احتمالاً دولت تسهیلات ارزان‌قیمت هم در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. گروه بیمه از محل صدور الحاقیه بیمه شخص ثالث می تواند گزارشات آتی خود را با تعدیل مثبت همراه سازد. گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی چشم به قیمت‌های جهانی دوخته و با رشد قیمت‌های جهانی، رونق به این گروه باز خواهد گشت. با افزایش قیمت نفت، انتظار می رود وضعیت فروش پالایشگاه های کشور نیز بهبود یابد. با همه این اوصاف، اهالی تالار شیشه ای توجه چندانی به این اخبار ندارند و هر روز شاهد سرخ رنگی نمادهای بورسی هستیم.
بهبود جو بازار با جمع آوری صف فروش  نمادهای خودرو و وساپا و مثبت شدن نمادهای خبهمن و خزامیا و گروه بانکی و بیمه ای محسوس می باشد. افزایش سرمایه ١٠٠درصدی ورنا توسط هیات مدیره پیشنهاد و گزارش آن به حسابرس ارائه شده است بنابراین پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز، افزایش سرمایه انجام خواهد شد. معاملات مثبت دوطرفه نماد حکشتی در شروع معاملات سبب رشد حدود ٥٢ واحدی شاخص کل گردید.
 در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، افزایش تقاضا در گروه بانکی محسوس بود تا جایی که سبب شد نمادهای دانا، وتوصا و واتی صف خرید و نماد اتکام معاملاتی مثبت را تجربه نمایند. نمایندگان با تصویب تبصره ای از لایحه بودجه مقرر کردند سرمایه بانک های کشاورزی، ملی و سپه افزایش یابد و برای تعیین سهم اعتبارات هر یک از این بانک ها کارگروهی تشکیل شود.  
در گروه پتروشیمی نماد شکربن صف خرید شد و سایر هم گروهی ها بعد از شروعی متعادل و منفی اکثرا با افزایش تقاضا مواجه شده اند تا جایی که نمادهای وپترو، پترول و تاپیکو مثبت دنبال می شوند. شرکت صنايع شيميايي فارس طی گزارش ١٢ ماهه منتهی به ٩٤/١٢/٢٩ با پوشش ١٠ درصدی سود خالص مبلغ ٣ ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرد.
در گروه های فلزی و معدنی با جهش نماد وتوکا، ادامه صف خرید نماد کبافق و معاملات مثبت و پرتقاضای نمادهای کاما و زنگان مواجه می باشیم این در حالی است که سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال می شوند.
بجز نمادهای رمپنا، تکنو و بکام که مثبت و پرتقاضا می باشند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا منفی دنبال می شوند. نماد شرکت گسترش صنايع انرژي آذرآب پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت آماد بازگشایی می باشد.
در پايان معاملات امروز نماد معاملاتي شركتهاي تهران شيمي،سرمايه گذاري ملت،ارتباطات سيار ايران،فنر سازي خاور جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي، شركت بيمه دانا جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره متوقف خواهند شد.
نماد شركت گسترش صنايع پيام جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام در پايان معاملات امروز متوقف مي گردد همچنین نماد شرکت گروه فن آوا پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي هر سهم، با محدوديت دامنه نوسان قيمت آماده انجام معامله مي باشد.
در کل  با توجه به ریزش دیروز و اتفاقات پیرامون ، در بازار امروز خوشبختانه هیجان خاصی دیده نشد و اکثر صنایع و شرکت ها در معاملات نزدیک به صفر و حتی مثبت معامله شدند ، حجم معاملات در همه صنایع بجز خودرویی امیدوار کننده و نشان از بازگشت درصد سبزهای بیشتری در معاملات فردا را نوید می دهد ، با فروش هیجانی دیروز کل بازار به ناچار واکنش منفی نشان داده و به حد ضررها رسیده بودند که در ادامه و امروز  خوشبختانه جبران های خوبی رویت شد.
  اصلاح قیمت سهام به زودی تمام می‌شود
در همین حال مدیر عامل سابق بورس تهران با بیان اینکه افزایش خوش بینی در گروه خودرو طی سه ماه اخیر و عدم تحقق انتظارات دلیل اصلی ریزش قیمت‌ها در بازار سهام است، عنوان کرد: اصلاح قیمت سهام در بورس طی دو یا سه روز آینده به پایان می‌رسد.حال باید دید در روزهای آینده بازار سرمایه با چه محرکی  روند 11 روزه خود را تغییر می دهد و یا به مسیری که در حال حاضر در آن قدم گذاشته است ادامه می دهد.
 
























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن