تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815427653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هم‌پيماني با روس‌ها به بين‌الملل فجر رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هم‌پيماني با روس‌ها به بين‌الملل فجر رسيد
روس‌ها در سال‌هاي اخير و در فضاي سياسي همواره به عنوان يكي از متحدان استراتژيك ايران نگريسته مي‌شدند...
نویسنده : وحيد مهري 


روس‌ها در سال‌هاي اخير و در فضاي سياسي همواره به عنوان يكي از متحدان استراتژيك ايران نگريسته مي‌شدند با اين حال اتفاقات بعد از برجام و تلاش‌هايي كه برخي رسانه‌هاي نزديك به دولت در انتشار اخبار مربوط به وارد كردن پاي برخي كشورهاي ديگر اروپا و البته در كنار آن ايالات متحده به اقتصاد و صنعت و در نهايت فرهنگ ايران مطرح كردند، اين حدس را ايجاد مي‌كرد كه در دومين دوره بين‌الملل فجر لااقل برخي از سينماگران مطرح امريكايي در جشنواره حضور داشته باشند.
با اين حال تنها چهره‌اي كه تا اينجا مديران بين‌الملل فجر از حضور وي به عنوان دستاوردی براي جشنواره ياد كرده‌اند باز هم اهل روسيه است. «الكساندر سوكوروف» كارگردان روس كه همه افتخارش دريافت شير طلاي ونيز براي «فاوست» (2011) است- فيلمي اقتباسي كه برآمده از «فاوست» گوته و «دكتر فاوست» توماس مان آلماني بود- امسال به بين الملل فجر مي‌آيد. اين فيلمساز 64 ساله روس به بهانه نمايش «فرانكوفونيا» كه اين فيلم سال قبل در جشنواره ونيز رونمايي شده به تهران مي‌آيد تا تأييدي باشد بر ادامه هم‌پيماني ايران و روسيه حتي در عرصه فرهنگ و در دوران پسابرجام. جالب است در حالي اين فيلمساز روس بناست به تهران بيايد كه «فرانكوفونيا» كه مروري دارد بر تاريخچه موزه لوور در دوران اشغال نازي‌ها، محصول سه كشور فرانسه، آلمان و هلند است و زبان غالب اثر هم فرانسوي است. شايد نمايش اين فيلم به زبان فرانسوي در جشنواره فجر در غياب كارگردانان مطرح فرانسوي مرهمي باشد بر آلام مديراني كه به توصيه‌هاي ناصحان كه مبادا فجر را از زمان هميشگي خود جدا كنند گوش ندادند و به هر دليل كه خود مي‌دانند بر طبل بين‌المللي شدن آن كوبيدند ناصحاني كه مي‌دانستند به دلايل سياسي، شرعي، عرفي و قانوني نمي‌توان يك جشنواره بين‌المللي مانند جشنواره‌هايي داشت كه رؤيايش را دوستان در سر مي‌پروراندند و همان بهتر كه در هياهوي جشنواره فجر داخلي و در زماني كه همه سرشان به سوداي سيمرغ و نگاه نو و حواشي‌اش گرم است، رفع تكليفي كرد و عكس‌هايي را به يادگار براي بولتن و احتمالاً آيندگان باقي گذاشت و تمام. اما بي‌توجهي به اندرزها باعث شد حكايت اين اشتباه همچنان باقي باشد و براي دومين بار دوستان به در بسته بخورند. در صورتي كه اگر تجربه همان بخش بين‌المللي را كه در دل جشنواره فجر برگزار مي‌شد، جدي مي‌گرفتند مي‌توانستند به جاي جداسازي و صرف بودجه جداگانه به بهانه كسب اعتبار بكوشند با غني‌تر كردن بخش بين الملل شرايط توجه بيشتر كشورهاي صاحب سينما به جشنواره فجر را فراهم كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن