تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806917377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هم رفاه آمد، هم اشتغال! حالا مالياتش را بدهيد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هم رفاه آمد، هم اشتغال! حالا مالياتش را بدهيد!
نویسنده : اولاد آدم 
مايه مسرت و شادكامي است كه اولاد آدم به شما بشارت بدهد كه ما هم اينك در يك كشور مرفه زندگي مي‌كنيم و تا آخر سال هم ديگر بيكار نداريم و مردم هم از اين به بعد به پاس زحمات دولت محترم، چرخ آن را مي‌گردانند!
مي‌دانم كه مي‌گوييد در اين كلام اولاد آدم سه موضوع نهفته بود و لابد در هر موضوع پندي وجود دارد و اولاد آد‌م بيخود و بي‌جهت خودش را لخت نمي‌كند و وسط ميدان نمي‌اندازد! براي همين هم اولاد آدم هر سه موضوع را بيان كرده و در هر يك پندي به شما مي‌دهد تا آويزه گوشتان كنيد و از اين به بعد نگوييد كه اين چه دولتي است و آن يكي بهتر بود و كدام بدي رفته كه بدترش نيايد!
موضوع اول؛ كشور مرفهي داريم!
حالا كه يارانه را داده‌اند به شما بشارت بدهم كه در ميان جمع 75 ميليون نفري گيرنده يارانه گروه‌هاي بسياري هم وجود دارند كه با درآمد بيش از 100 ميليوني سالانه از اين مبلغ هر چند ناچيز در مقابل درآمدهاي بالا استفاده مي‌كنند. يعني راستش را بخواهيد اخيراً پورابراهيمي- سخنگوي كميسيون تلفيق مجلس- در توضيح آنچه مجلس براي حذف يارانه بگيران سه دهك بالاي درآمدي مصوب كرد، از ارقام تازه‌اي سخن گفته كه اولاد آدم تا به حال نشنيده بود! او اعلام كرده است كه 30 درصد از جمعيت كشور درآمد بالايي داشته و نيازي به دريافت يارانه ندارند. وي كه به آمارهاي مركز آمار استناد كرده است، اين را هم گفته كه متوسط درآمد سالانه هر خانوار در دهك‌هاي پردرآمد تقريبا حدود 104 ميليون تومان و مجموع درآمد دهك‌هاي پايين متوسط 7 ميليون تومان در سال است.
پند اول اولاد آدم
يارانه بگير و مرفه باقي بمان! حالا كه يك سوم جمعيت كشور بالاي 100 ميليون درآمد دارند، چرا بيشتر نداشته باشند! چرا بايد يارانه آنها قطع شود؟ حالا كه دولت مي‌بخشد، مجلس نمي‌بخشد؟
موضوع دوم؛ قطع بيكاري!
اولاد آدم مانده است چرا وقتي يك دستوري مي‌دهند تا يك كاري انجام شود، برخي‌ها كارشكني مي‌كنند و مي‌گويند با دستور كار انجام نمي‌شود. يعني همين الان يك دستور داغ و برشته از تنور دولت درآمده و آن وقت در مجلس مي‌گويند با دستور كه شكم خالي سير نمي‌شود! (جل الخالق، يك وقت ديديد شد!) عارضم به حضور انور با سعادتتان در حالي كه معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزير كار از دستور رئيس‌جمهور براي تك رقمي شدن نرخ بيكاري تا پايان دولت يازدهم خبر داده، رئيس كميسيون ويژه توليد مجلس گفته است: اشتغال موضوعي دستوري نيست بلكه بايد براي آن زمينه ايجاد كرد. حالا اولاد آدم بايد بيايد بين اين دو مصالحه ايجاد كند تا كارهاي به‌وجود آمده بيات نشود!
پند دوم اولاد آدم
كدام حرف روحاني عملي نشده كه اين يكي نشود؟ صبر هم خوب چيزي است!حالا كه پسابرجام يك و دو و سه عملي شده، خب بگذاريد وعده‌هاي ديگر هم عملي شود. اولاد آدم كه بخيل نيست. ديديد كه برجام عملي نشد اما پسابرجام شد! نديديد؟ ديديد؟ ديديد ديد!( هي عمو! دستت را از روي بوق بردار...)
موضوع سوم؛ كمك مردم به دولت يا «همسايه‌ها ياري كنيد تا من شوهر‌داري كنم!»
خب حالا كه اين همه رفاه و شغل به همت تدبير و اميد در كشور ريخته شده، مردم بايد چكار كنند؟ الان برايتان مي‌گويم! همين وزير امور اقتصاد و دارايي خودمان گاهي بدون شاپور، خوب چيزهايي مي‌گويد. او با اشاره به وضعيت پرداخت ماليات در كشور و با بيان اينكه به دنبال آن هستيم تا بتوانيم ماليات را به سمت مصرف‌كننده سوق دهيم، اظهار كرده: در گذشته سهم ماليات مصرف‌كنندگان تقريباً نزديك به صفر بود كه با اعمال قانون ماليات بر ارزش افزوده، شرايط تغيير پيدا كرد و هم اكنون 40 درصد از مصرف‌كننده ماليات اخذ مي‌شود.
اولاد آدم هم اعتقاد دارد كه چرا ماليات را از توليد‌كننده، فروشنده، واسطه، دلال، سفته‌باز، بانكدار، كارخانه‌دار و سرمايه‌دار بگيريم كه كار دولت لنگ بماند و گاهي زورش به آنها نرسد! حالا كه 40 درصد ماليات را مردم مي‌دهند، يك ريزه بيشتر خودشان را جمع كنند تا همه‌اش را آنها بدهند!
پند سوم اولاد آدم:  ماليات از مصرف‌كننده يك چيز ديگر است! امضا: رابين هود!
اولاد آدم سه پند به شما داد. حالا كه با اين سه پند روزگارتان مي‌گذرد، برويد و در تلگرام، صبحتان را به شب برسانيد تا فردا!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن