تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813036754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درختان شهرکرد شکستند/ خسارت به ۱۵۰۰ درخت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در پی بارش برف؛
درختان شهرکرد شکستند/ خسارت به ۱۵۰۰ درخت

برف شهرکرد


شناسهٔ خبر: 3599644 - شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
استانها > چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری جدا از غافلگیر کردن مسافران، روستائیان و عشایر، موجب ایجاد خسارت به فضای سبزی شهری شد که در شهرکرد بیش از یک هزار و ۵۰۰ درخت شکسته شد. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غربی کشور و وقوع بارش‌های رگباری در اکثر استان‌های این منطقه خسارت‌های جانی و مالی فراوانی بر جای گذاشت. در استان چهارمحال و بختیاری بارش‌ها نیز موجب ایجاد خسارت‌های بسیاری در روستاها و شهرهای استان و موجب تداخل در زندگی مردم شد. در استان چهارمحال و بختیاری جدا از بارش‌های رگباری باران، برف نیز بارید که همین امر موجب افزایش خسارت‌ها به‌ویژه در باغات میوه و فضای سبزی شهری شده است. بسیاری از درختان سطح شهرهای استان و باغ‌های میوه شکسته شده است و باغداران به‌واسطه بارش‌های برف متحمل خسارت‌های فراوانی شده‌اند. در شهرکرد به‌واسطه بارش برف ۱۰ سانتی‌متری خسارت‌های بسیاری به درختان این شهر واردشده و اکثر درختان این شهر شکسته است. بارش برف در شهرکرد به یک هزار و ۵۰۰ درخت خسارت وارد کرد شهردار شهرکرد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بارش برف در شهرکرد به یک هزار و ۵۰۰ درخت خسارت وارد کرد. نورالله غلامیان اظهار داشت: میزان خسارت برآورد شده به درختان شهرکرد حدود یک میلیارد تومان است. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در فصل بهار هستیم و درختان دارای برگ هستند، ادامه داد: نشستن برف بر روی برگ درختان موجب سنگینی و شکسته شدن شاخه‌های بیشتر درختان شهرکرد شده است.

درختان شکسته شده در شهرکرد شهردار شهرکرد گفت: نیروهای خدماتی شهرداری شهرکرد از هنگام شکسته شدن درختان با ماشین‌آلات سنگین وارد شهر شدند و شاخه‌های شکسته شده را درختان از خیابان‌ها و پیاده‌روها جمع آوری کردند. جدا از ایجاد خسارت بارش‌ها به حوزه کشاورزی و فضای سبز شهری، بارش، مشکلات بسیاری برای مسافران و گردشگران و عشایر در استان ایجاد کرد به‌طوری‌که نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری روزها و شب‌های پرکاری برای امدادرسانی به عشایر طی کردند. نیروهای امدادی هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از تاریخ ۲۶ فروردین‌ماه تا ۲۸ فروردین‌ماه به ۹۷۶ نفر امدادرسانی کرده‌اند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مهر گفت: بارش‌ها موجب ایجاد مشکلات بسیاری برای مسافران و گردشگران، روستائیان و عشایر شد که نیروهای امدادی هلال‌احمر از زمان آغاز بارش‌ها در سطح استان تاکنون به بیش از ۹۷۶ نفر امدادرسانی کردند. برومند جهانگیری عنوان کرد:  بیشترین مشکل در پی بارش برای عشایر ایجادشده بود که نیروهای امدادی هلال‌احمر در شهرستان‌های کوهرنگ، کیار و اردل به عشایر امدادرسانی کردند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۲۰ گروه عملیاتی از نیروهای امدادی با ۲۰ دستگاه آمبولانس  طی روزهای گذشته در امدادرسانی فعالیت می‌کردند. وی عنوان کرد: ۱۰۰ نیروی امداد هلال‌احمر در شهرستان‌های مختلف استان وظیفه امدادرسانی را بر عهده داشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: همچنین بیسکویت، پتو، آب‌معدنی، چادر و... نیز بین افراد گرفتار در برف و باران در این مدت توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر توزیع شد. تلف شدن دام های یکی از اهالی چهارمحال و بختیاری مدیر کل ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش های برف و باران چندروزه چهارمحال و بختیاری موجب خسارت در حوزه های مخلف شهری، جاده ای و بخش کشاورزی شده است. ستارفرهادی عنوان کرد: میزان خسارت ها در حوزه کشاورزی به واسطه از بین رفتن درختان باغات بسیار زیاد است. وی تاکید کرد: هنوز آمار دقیق میزان خسارت ها برآورد نشده است و به زودی اطلاع رسانی می شود. وی در ادامه از تلف شدن دام های یکی اهالی چهارمحال و بختیاری در منطقه چالشتر شهرکرد، خبر داد و گفت: تعدادی از دام های این دامدار شامل بز و گوسفند به واسطه تخریب سرپناه دام ها به واسطه بارش برف تلف شدند. بارش برف و باران به حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری خسارت بالایی وارد کرده است که هم‌اکنون با یک نگاه به باغ‌های سطح استان و مشاهده شکسته شدن درختان دارای شکوفه، خسارت ها مشاهده می شود که این مهم نشان از کاهش تولید محصولات باغی در سطح استان در سالجاری دارد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن