تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815421412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک فعال محیط زیست به ازای هر ۱۰۰۰ تماشاگر شهرآورد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
یک فعال محیط زیست به ازای هر ۱۰۰۰ تماشاگر شهرآورد

فعال محیط زیست


شناسهٔ خبر: 3599333 - جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
جامعه > شهری

۵۰۰ فعال محیط زیست از صبح امروز در ورزشگاه آزادی حاضر شده اند و شعارهای زیست محیطی در سراسر ورزشگاه آزادی به چشم می‌خورد. به گزارش خبرنگار مهر، شهروندان تهرانی روزانه بالغ بر هفت هزار و پانصد تن زباله تولید می‌کنند و کلانشهر تهران از جمله شهرهایی است که بیشترین بار مالی جمع آوری زباله به شهرداری آن تحمیل می‌شود. قطعا مهمترین ابزاری که می تواند این حجم سنگین را کاهش دهد و زمینه ساز اصلاح الگو در تولید انبوه زباله و همچنین مدیریت تفکیک دقیق آن شود، خود شهروندان هستند که البته در این زمینه نیاز به فرهنگسازی بیش از دیگر موضوعات اهمیت دارد. اگرچه مدیران ذی ربط شهرداری بارها و بارها بر موضوع فرهنگسازی تاکید کرده‌اند، اما در عمل کمتر شاهد اقدامات موثر در این زمینه بوده‌ایم. موضوع آموزش و فرهنگسازی البته اخیرا به شکلی غیر شعاری و به صورت عملی مورد توجه قرار گرفته است، بویژه تاکید بر حضور گروه های مردم نهاد و فعالان محیط زیست که کار را از شکل دولتی و غیر دولتی خارج کرده اند و به میان مردم آورده اند.  نمونه‌های این گونه اقدامات را می‌توان در ایام نوروز، چهارشنبه سوری و روز طبیعت مشاهده کرد؛ شعارهای زیست محیطی و حضور گسترده گروه های مردم نهاد فعال در زمینه محیط زیست که به آموزش مردم مشغول شدند و شعارهای هدفمندی که برای این منظور طراحی شده است. یکی از پتانسیل‌های قابل توجه برای فرهنگسازی، قطعا شهرآورد بزرگ پایتخت است که حداقل ۱۰۰ هزار تماشاگر مستقیم دارد و چند میلیون تماشاچی غیر مستقیم. حضور جمعیت گسترده طرفداران دو تیم، فرصت استثنایی برای فرهنگ سازی است. از ابتدای امروز، بنرهایی با شعارهای «بدون زباله زیباست» و «زباله نریزیم نه در ورزشگاه و نه در شهر» به صورت گسترده در اطراف ورزشگاه آزادی و دور تا دور زمین به چشم می‌آید.

نکته قابل توجه دیگر که در میان حجم بالای آبی و سرخ پوشان طرفدار دو تیم پایتخت در اطراف ورزشگاه به چشم می‌خورد، فعالان محیط زیست است که با کاورهای مشخص و نایلون‌هایی که با شعارهای زیست محیطی بین تماشاگران توزیع می‌کنند، مشغول فعالیت و ارائه توضیح هستند. این فعالان محیط زیست، با توزیع نایلکس‌هایی بین تماشاگران از‌ آنها دعوت می‌کنند تا زباله‌های خود را به خارج از ورزشگاه منتقل کنند و به این شکل برای اولین بار از تماشاگران شهرآورد خواسته شده در پاک نگه داشتن ورزشگاه گام بردارند.
از دیگر نکات قابل توجه بازی امروز، پنج جایگاه بزرگ و ویژه برای جمع آوری زباله‌های بازی است که با همکاری شهرداری منطقه۲۲، در بیرون ورزشگاه تعبیه شده است و قرار است با راهنمایی گروه‌های زیست محیطی، زباله‌ها به این مراکز منتقل شود. یکی دیگر از اقدامات این ۵۰۰ فعال مردمی محیط زیست، حضور در بین دو نیمه، در میان تماشاچیان است تا زباله‌های جمع آوری شده توسط تماشاچیان را به خارج ورزشگاه منتقل کنند. در بیرون ورزشگاه یکی از موضوعاتی که از نگاه عکاسان خبری دور نمانده، استقبال تماشاگران مسابقه از اقدامات فعالان محیط زیست است. اکثر تماشاگران شهرآورد، با نایلکس‌های زیست محیطی وارد ورزشگاه می‌شوند. جعفری، مدیرعامل سازمان پسماند نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرآورد امروز افزود: تقاضای ما کمک به حفظ نظافت است. به تعبیر دیگر قبل از این به فکر جمع آوری زباله در ورزشگاه باشیم می خواهیم کمک کنیم زباله ریخته نشود. مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: ظروف پِت، تنقلات و پوست میوه و تخمه، بیشترین زباله های پس از بازی هستند که اتفاقا جزو زباله های آسیب رسان به محیط زیست هستند. نکته پایانی اینکه، با هماهنگی‌های صورت گرفته با با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ، زمینه اطلاع رسانی و نصب بنر در دورتادور ورزشگاه (فضای تبلیغات فرهنگی متعلق به سازمان لیگ) تماشاگران تلویزیونی شهرآورد هم بنرها و تبلیغات متفاوتی را در بازی امروز مشاهده می‌کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن