تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش سوخت هواپيما با باريك شدن بال‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كاهش سوخت هواپيما با باريك شدن بال‌ها
هر ذره وزن روي يك هواپيما مصرف سوخت، انتشار گاز و هزينه لازم براي نگه داشتن آن در هوا را افزايش مي‌دهد.


مترجم: علي طالبي
هر ذره وزن روي يك هواپيما مصرف سوخت، انتشار گاز و هزينه لازم براي نگه داشتن آن در هوا را افزايش مي‌دهد. ناسا و بوئينگ به منظور طراحي يك بال بلندتر، نازك‌تر و سبك‌تر با هم همكاري نموده‌اند تا بالي بسيار متفاوت از بال هواپيماهاي حمل و نقل تجاري كه به بست يا خرپا نياز دارد تا پشتيباني اضافي بال را فراهم سازد.
براي كاهش مصرف سوخت و انتشار گاز كربن تا حداقل 50درصد كمتر از تكنولوژي كنوني هواپيماهاي حمل و نقل و 4 تا 8درصد در مقايسه با فناوري پيشرفته معادل با پيكربندي معمولي و بال‌هاي بدون بست، محققان انتظار بالي با وزن سبك‌تر و كشيده‌تر دارند كه با خرپا و بست محكم شده باشد.
مدل تونل باد تست شده طول، بال 50درصد بزرگ‌تري نسبت به يك هواپيماي قابل مقايسه با تكنولوژي بال كنوني دارد. مهندسان در حال استفاده از مدلسازي كامپيوتري دقيق آيروديناميك‌ها هستند تا بتوانند اين طراحي را تكرار كنند. با استفاده از نتايج محاسباتي كه چگونگي جريان يافتن هوا در اطراف مدل را نشان مي‌دهد، آنها ابعاد و شكل بال و خرپا را تغيير مي‌دهند تا مناطقي را بهبود دهند كه احتمال دارد كشش را افزايش و برا (ميزان بالابري) را كاهش دهند و جريان هواي نامطلوب ايجاد كنند. سپس به منظور اعتباربخشي به محاسبات و پيش‌بيني‌هاي عملكرد هواپيما، مهندسان با استفاده از تكنيك‌هاي متعدد تجربي مدل‌ها را مورد آزمايش قرار مي‌دهند.
مهندسان ناسا و بوئينگ درحال تجزيه و تحليل نتايج آزمايش و طرح اخير هستند تا طراحي بال را بيشتر بررسي كنند. بال بست- خرپا بخشي از پروژه تكنولوژي حمل و نقل هوايي پيشرفته ناسا است كه به منظور كاهش چشمگير انتشار گاز و سطح صداي درك شده بدون تأثير قابل توجه بر ايمني، به چالش توسعه بهبود بهره‌وري انرژي مي‌پردازد.
همه هواپيماها در ايالات متحده از تكنولوژي توسعه يافته توسط ناسا استفاده مي‌كنند. آژانس متعهد است از طريق كاهش تأثيرات زيست‌محيطي حمل و نقل هوايي، حفظ ايمني و تحول در اشكال هواپيما و نيروي محركه به تغيير آن بپردازد.
منبع:ap


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن