تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820934784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلاتكليفي خبرنگاران در جابه‌جايي از سمان به سامانه جامع


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بلاتكليفي خبرنگاران در جابه‌جايي از سمان به سامانه جامع
با تغيير سامانه ثبت سوابق حرفه‌اي خبرنگاران و غيرفعال شدن سامانه قديمي، وضعيت سوابق خبرنگاران، درخواست‌ها و پرونده‌هاي كاري آنها در بلاتكليفي قرار گرفت.
نویسنده : هادي عسگري 


از سال 90 تا چند روز گذشته كه سامانه «سمان» اقدام به جمع‌آوري و ثبت سوابق كاري خبرنگاران مي‌كرد، با معرفي سامانه جديدي از سوي وزارت ارشاد، تمامي سوابق ثبت شده خبرنگاران در سمان از بين رفت و اهالي رسانه مجبورند از ابتدا شروع به ثبت سوابق فعاليت‌هاي خود كنند. «سمان» قرار بود محلي باشد براي تشخيص خبرنگاران حرفه‌اي و شاغلان اصلي در حوزه مطبوعات و رسانه‌هاي ديجيتال كه مانع سوءاستفاده افراد غيرمرتبط از عنوان خبرنگار شود. حتي قرار بود از اين طريق مزايايي از جمله وام خبرنگاري و پوشش بيمه براي افرادي كه در رسانه‌ها فعاليت دارند، اما زير چتر حمايت بيمه نيستند، در نظر گرفته شود. اين مزيت‌ها بسياري از خبرنگاران را مجاب كرد تا در اين سايت ثبت‌نام كنند. حتي هديه به خبرنگاران كه در دولت‌هاي قبل نيز مرسوم بود بر اساس ثبت‌نام در «سمان» پرداخت مي‌شد و كساني كه در اين سامانه عضو بودند براي دريافت هديه رئيس جمهور وقت به نهاد رياست جمهوري معرفي مي‌شدند. حال بعد از پنج سال فعاليت سمان و در حالي كه اين سامانه در بين خبرنگاران شناخته شده بود، معاونت مطبوعاتي ارشاد با صدور اطلاعيه‌اي از آغاز به كار سامانه جديد خبر داد. در اطلاعيه ارشاد آمده است: با توجه به تدوين دستور‌العمل جديد صدور كارت حرفه‌اي روزنامه‌نگاري، متقاضيان تسهيلات خبرنگاري مي‌توانند ضمن بارگذاري سوابق و آثار خود در سامانه جامع رسانه‌هاي كشور، درخواست خود را پيگيري كنند. از جمله ويژگي‌هاي نرم افزار جديد – كه به جاي سايت سمان فعال شده است – سهولت بارگذاري، تعاريف دقيق‌تر حرفه‌اي، فرايند ارزيابي توسط شوراي غيردولتي و همچنين سرعت و دقت در بررسي آثار خبرنگاران سراسر كشور و انطباق كامل با دستورالعمل صدور كارت حرفه‌اي روزنامه نگاري است. اين درحالي است كه گزارش‌هاي منتشر شده درباره سامانه جديد كه پورتال جامع رسانه‌اي وزارت ارشاد نام دارد، حكايت از آن دارد كه هيچ كدام از سوابق خبرنگاران به صورت خودكار به اين سامانه انتقال پيدا نكرده و هر فرد بايد از اول شروع به وارد‌كردن مطالب و ثبت سوابق خود كند! هم اكنون سمان تقريباً تعطيل شده و صرفاً مي‌شود سوابق قبلي را در آن مشاهده كرد. آن هم براي اينكه خبرنگارها بتوانند سوابق قديمي خود را ببينند. درخواست‌هاي دريافت كارت خبرنگاري نيز كه از سوي ارشاد صادر مي‌شود هم غيرفعال شده است. با تدبير ارشاد هم اكنون چند هزار خبرنگار در بلاتكليفي به‌سر مي‌برند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن