تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815641727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای خواندنی اندیشمند مصری که تشیع خود را علنی ساخت+ عکس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ماجرای خواندنی اندیشمند مصری که تشیع خود را علنی ساخت+ عکس
اندیشمند مصری که هفته پیش در حرم امام حسین (ع)...

اندیشمند شیعی مصری میهمان سرکنسول ایران در کربلا
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مصباح الدريني اندیشمند مصری که هفته پیش در حرم امام حسین (ع) تشیع خویش را علنی ساخت، روز شنبه ۲۱ فروردین ماه میهمان میرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و اعضای نمایندگی بود.


در این نشست صمیمانه که حجت‌الاسلام سید مصطفی قزوینی و حجت‌الاسلام بهجتی نماینده بعثه مقام رهبری در کربلا و هیئت همراه نیز حضور داشتند؛ این اندیشمند مصری که متولد ۱۹۴۲ در شهر منصوره شمال قاهره و دارای دکترای اقتصاد می‌باشد و حدود ۴۰ سال است در آمریکا به تبلیغ دینی مشغول است؛ پیرامون وضعیت تاریخی مصر از زمان جمال عبدالناصر و جنگ ۱۹۶۷ و سپس سادات و مبارک؛ چگونگی شکل‌گیری اخوان‌المسلمین؛ فعالیتهای اجتماعی مردمی خدماتی اخوان، ریشه و افکار اخوان المسلمین و اعلام ممنوعیت وعيرقانوني بودن اخوان در زمان ناصر به اتهام توطئه ترور وی؛ سقوط مبارک و اشتباهات اخوان در حکومتداری؛ فعالیتهای دینی اجتماعی خودش در آمریکا و دلایل پذیرش مکتب اهلبيت توسط وی بحث‌ و گفتگو شد.


او اخوان را یک نهضت اجتماعی خدماتی توصیف کرد که با گردهم آوردن جوانان و دانشجویان متدین و برگزیده در جهت امور اجتماعی مردمی خدماتی عمل می‌کرد و در طول ۸۰ سال حرکت زیرزمینی که از زمان ناصر و اعدام سید قطب آغاز شده بود؛ اصلا به اندیشه حکومت‌داری و دولتمداری فکر نکرده بود و برای این‌کار طراحی نداشت حتی در ابتدای سقوط مبارک هم دکتر عبدالمنعم از رهبران اخوان بعلت نامزدی در انتخابات؛ از اخوان اخراج شد! اما بعد سیاست اخوان تغییر کرد و با معرفی خيرت‌الشاطر وارد صحنه انتخابات شد که وی به‌علت عدم پذیرش از سوی مراجع مصری از دور خارج و محمد مرسی کاندیدای رزرو اخوان به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی شد.


مرسی در سطح ریاست جمهوری نبود و مواضع او در مسائل مختلف و از جمله سخنرانی‌اش در اجلاس تهران نشانه همين عدم آمادگی پذیرش این پست توسط وی بود که سیاست‌هایش باعث شد پس از یکسال نه تنها خودش که کل اخوان از صحنه سیاسی اجتماعی مصر حذف و تا سالها مجددا به فعالیتهای زیر زمینی بازگردد.


دکتر مصباح که در طول سالها تبلیغ در مرکز اسلامی لس آنجلس موفق به مسلمان کردن تعداد زیادی شده در مورد تغییر اندیشه‌اش گفت البته این لطف و عنایت خداوند بود ضمن اینکه انسان باید آمادگی پذیرش خطای خود و بازگشت از آن را داشته باشد.


من در طول زندگی مطالعات زیادی داشتم  ولی جرقه این تغییر از اینجا ناشی شد که چند سال قبل یک مجله الکترونیکی سعودی مقاله‌ای از یک مبلغ سعودی با عنوان "رافضی کیست" منتشر کرد و هرچه توانست نسبت به شیعه توهین و اسائه ادب نمود و سرانجام آنها را جزئی از چهارپایان! معرفی نموده بود که من به‌عنوان یک عالم سنی بشدت با آن برخورد و طی مقاله‌ای با مقایسه اخلاق رسول خدا که تمام‌کننده مکارم اخلاق مي‌باشند نسبت به این مطالب اعتراض کردم و این جرقه‌ای شد که وارد این مسیر لزوم و با لطف الهی حدود ۴ سال پیش رسما به این مذهب گرویدم.


قابل ذکر است در طول این چند سال نیز تعداد زیادی با توجه به شناخت از دکتر مصباح و تقوا و علم ایشان؛ به مکتب اهل بیت راهنمایی شده‌اند.


وی هفته پیش جهت زیارت عتبات وارد عراق شده و پس از زیارت کربلای معلا ؛ کاظمین و نجف روز دوشنبه عازم مشهد و قم خواهند شد .
وی دو روز پیش هنگام زیارت استان مقدس حسینی گفت من مطالب زیادی در مورد بهشت و نعمت‌های آن شنیده بودم ولی احساس میکنم حرم امام حسین (ع) از بهشت بالاتر است.


در پایان حسینیان سرکنسول ایران در کربلا یک حلقه انگشتر متبرک به سنگ مرقد امام حسین (ع)  و نیز اندکی از تربت حسینی را به‌عنوان یادگار تقدیم وی نمود.





۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن