تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835008115
ضعفهای ششگانه فصل سوم خندوانه
واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ضعفهای ششگانه فصل سوم خندوانه
در موفقیت خندوانه شکی نیست و اگر ساخته نمی شد تلویزیون یکی از ارکان موفقیت خود در نوروز ۹۵ و پس از آن را از دست می داد. با این حال سری سوم خندوانه با دوران اوج آن فاصله دارد. هنوز ایده های رامبد جوان و...
تبیان: در موفقیت خندوانه شکی نیست و اگر ساخته نمی شد تلویزیون یکی از ارکان موفقیت خود در نوروز 95 و پس از آن را از دست می داد. با این حال سری سوم خندوانه با دوران اوج آن فاصله دارد. هنوز ایده های رامبد جوان و تیمش غافلگیری و موج از نوع خنداننده برتر ایجاد نکرده و از آن سو چند اتفاق پاشنه آشیلش شده.
دکور غریب
دلیل اول ضعف خندوانه را باید در دکور عظیم سری سوم آن جست و جو کرد. یکی از مهمترین ویژگی های برنامه خندوانه که در فصل اول آن را از سایر برنامه های استودیویی متمایز می کرد، همان دکور گرد کوچک سبز و قرمز بود که به حاضران در استودیو اجازه ارتباط با مجری و مهمان ها را می داد. فصل دوم با اینکه دکور بزرگتر شده بود اما همچنان رابطه دایره وار میان مخاطبان و مجری کاملا حفظ می شد. دکور جدید آنقدر بزرگ و وسیع ساخته شده که بیشتر آدم را یاد برنامه های استودیوی قدیمی یا سالنهای سینما و استادیوم ها می اندازد. درست است که برای ساخت دکور جدید، ایده جذابی به کار گرفته شده و استفاده از ظروف یکبار مصرف، درون خودش پیام های زیادی هم دارد اما اشکالی که در ساخت دکور استفاده شده یک مقدار با ذات برنامه جور در نمیآید. مثلا در فصل اول و دوم، چندان نیاز به تغییر نمای دوربین نبود. آنقدر فاصله مردم با سن کم بود که یک دوربین می توانست همه را داخلش جا دهد اما الان مدام مجبورند از نماهای مختلف استفاده کنند تا کسی از قلم نیفتد. نتیجه اش هم این می شود که بخشی از اتفاقهای روی سن، نادیده گرفته می شود.
جای خالی مخاطبان
از همین معبر می توان به نکته ای دیگر رسید. وضعیت دکور در فصل اول و دوم ارتباط جالبی هم بین مجری، شرکت کنندگان و مهمانها ایجاد می کرد. بعضی وقتها رامبد جوان چهارزانو کنار دکور می نشست و با همه گپ می زد. یا استندآپ کمدی ها دقیقا جلوی چشم تماشاچی ها اجرا می شد و مردم درست مثل معرکه های قدیمی شاهد آن بودند. حتی مهمان برنامه درست از بین تماشاچیان وارد استودیو می شد و زمان گپ وگفت، احساس صمیمیت شدیدی بین آنها با مجری و مهمان وجود داشت. این صمیمیت، بخش مهمی از جذابیت برنامه بود که عملا در سری جدید نادیده گرفته شد. در فصل سوم، جدای از اینکه دکور بسیار بزرگتر شده، فاصله بین مهمان ها با اتفاقهای داخل سن هم بیشتر است. رامبد جوان و سایر مهمانها مجبورند برای اینکه با مردم صحبت کنند از هدست استفاده کنند. در فصل اول، تماشاچیان شناسنامه دار بودند. دکور آنقدر کوچک بود و تعداد آنها آنقدر کم که بعضی چهره ها کاملا در ذهنمان جا افتاده بودند. در فصل دوم این مسئله کاملا تغییر کرد. تماشاچیان مدام عوض می شدند و دکور هم بزرگتر شده بود. تماشاچیان مثل قبل شناسنامه نداشتند اما به نوعی هویت برنامه بودند. اظهارنظر می کردند و در پرسش و پاسخ ها می شد ردی از آنها پیدا کرد اما در وضعیت جدید، عملا چنین امکانی وجود ندارد. وضعیت جدید دکور، مکان نشستن تماشاچیان و ارتباطی که بین رامبد و آنها شکل می گیرد، یک رابطه یک سویه است. تماشاچیان بیشتر بیننده اند تا شرکت کننده در یک برنامه تعاملی.
وضعیت جدید دکور خندوانه در فصل سوم، مکان نشستن تماشاچیان و ارتباطی که بین رامبد و آنها شکل می گیرد، یک رابطه یک سویه است. تماشاچیان بیشتر بیننده اند تا شرکت کننده در یک برنامه تعاملی.
عدم وجود ایده خلاقانه
خندوانه به طور کلی به عنوان برنامه ای پر از ایده های جذاب و خلاقانه در تلویزیون معروف شده. از همان فصل اول، هر چند وقت یکبار، ایده جدیدی خلق می شد. از بازی با مهمانهای برنامه و دوبله فیلم های مهم جهان گرفته تا بخش های نمایشی نیما شعبان نژاد و استندآپ کمدی و آوردن آدمهای جذاب برای این بخش. در فصل دوم جذابیت جناب خان هم به این مسئله اضافه شد. مسابقه استندآپ کمدی هم که دیگر جای خودش را داشت.در فصل سوم اگر لباهنگ را کنار بگذاریم، خندوانه هنوز هیچ ایده جذابی رو نکرده. مسئله اصلی اینجاست که رامبد حتی از نکات جذاب فصل های قبل هم هیچ استفاده ای نکرده. بعد از مسابقه بزرگ استندآپ کمدی، همه انتظار داشتند که شرکت کنندگان و برگزیدگان عملا در فصلهای بعدی حضور داشته باشند اما در استندآپ کمدی های چند وقت اخیر، اصلا خبری از آنها نیست. به جای اینکه از برگزیدگان رقابت خود برنامه استفاده شود پای کسانی مثل لاله صبوری به میدان باز می شود.تا قبل از فصل سوم، حضور در برنامه خندوانه، اصول خاص خودش را داشت. هرکسی نمی توانست صرفا به خاطر اینکه بازیگر است یا کمدین به این برنامه وارد شود. حتی در مسابقه استندآپ کمدی هم افراد مهمی مثل امین حیایی، غفوریان و ... حضور داشتند اما انگار این حساسیت ها در فصل سوم وجود ندارد. در برنامه مخصوص به خانم ها، عملا از بازیگرانی دعوت شد که بعضی هایشان همه جا حضور دارند و جذابیتی هم برای مردم ندارند.
مخدوش کردن شناسنامه
مهم ترین ویژگی خندوانه از برنامه نخست هویت مندی آن است. یعنی سازندگان برای هر آیتم ، تعریفی خاص دارند و می دانند موسیقی و قاب بندی گزارش ها چیست و یا موسیقی مسابقه درون استودیو کدام است.
در فصل دوم هویت مندی برنامه در جزئی ترین آیتم ها رعایت می شد. به المان ها فصل اول ، نکات دیگری مثل موسیقی جدید ، موسیقی کمدین و ... اضافه شد. اشکال مهم خندوانه حالا کنار گذاشتن هویتی است که ذره ذره بدست آورده بود. یکی از آن ها کمرنگ شدن محمود کریمی گزارشگر برنامه است. صدای او هویت و شخصیتی ویژه به گزارش های مردمی و آیتم های مرتبط با مهمان برنامه و نیز پشت صحنه خنداننده برتر داده بود. این صدای شوخ ، جای خود را به صدایی دیگر داده . صدای جدید نه طنازی کریمی را دارد و نه گرمی آن را. نمونه دیگر حذف موسیقی خنده برتر هفته است؛ در فصل پیش بعد از خنده مهمان تصاویر آهسته به همراه موسیقی خاص پخش می شد اما حالا خبری از آن نیست. دیگر ضعف خندوانه در فصل سوم ، خالی بودن از وله ها است. این برنامه در فصل اول و دوم به مقدار کافی وله جذاب داشت اما حالا نه. موسیقی جدیدی هم برای آن ساخته نشده تا از داشته های فصل قبل بهره ببرد.
برندسوزی استندآپ کمدی
همین قدر به یاد بیاوریم که تا پیش از خندوانه واژه استندآپ کمدی برای عموم مخاطبان تلویزیون غریب بود. در فصل اول ، کمدین ها به برنامه می آمدند و با تعریف خاطرات جذاب ، حاضران در استودیو و بیننده ها را می خنداند. در فصل دوم استندآپ کمدی دچار تنوع شد و شکل ثابتی در خندوانه پیدا کرد. بعد از آن ایده خنداننده برتر به میان آمد و تبدیل به برگ برنده و شناسنامه برنامه شد. فصل دوم خندوانه با فینال خنداننده برتر به پایان رسید. حجم موفقیت و محبوبیت استندآپ کمدی پتانسیل کافی در اختیار سازندگان برنامه می گذاشت تا با تکیه بر آن موفقیت شان را تداوم ببخشند. خندوانه لاجرم کم سراغ آن رفت و در این گزیده کاری هم از چهره های مطرح استفاده نکرد ( یا نتوانست استفاده کند) لاله صبوری و برزو ارجمند به عنوان کمدین ها تازه، اجراهای بشدت ضعیفی داشتند و علی اوجی که تجربه اجرا در فصل پیش را داشت ، باز هم بود چون به طور کلی اجرایش در اندازه خندوانه نیست. رضا شفیعی جم تنها برگ برنده برنامه در این بخش بوده است.مساله این جا است: چرا خندوانه که به در آیتم استندآپ کمدی به ترازی رسیده که کسی مثل امین حیایی در آن شرکت می کند، حاضر است به آدم های ضعیف میدان دهد. این برند سوزی یکی از عوامل لطمه دیدن فصل سوم خندوانه است.
زیاده روی جناب خان
جناب خان در فصل دوم خندوانه یک تنه موفقیت آن را تضمین کرد. یعنی اگر این برنامه هیچ ایده ای دیگر هم نداشت ، عروسک لبو فروش خوش سر و زبان به تنهایی عطش تماشای برنامه را بر می انگیخت. جناب خان به تناوب در برنامه ها حضور پیدا می کرد و همین ذره ذره خرج کردن از او باعث می شد تمنای مواجهه با او بیشتر باشد. کمی بعد اما حضور او پررنگ تر شد تا جایی که برای هر مهمانی جناب خان هم در برنامه حاضر بود و به رامبد جوان در گفت و گو کمک می کرد. اتفاق بدتر این که جناب خان برای هر مهمان شعر می گفت و گویی اگر این کار را نمی کرد به مهمان بی احترامی شده!در فصل سوم باز هم جناب خان بیش از حد در برنامه مورد استفاده قرار می گیرد. این حجم از حضور در حالی است که خود جوان پیش تراعلام کرده بود حواسش به استفاده قاعده مند از عروسک محبوب برنامه هست. جناب خان باز هم برای همه آواز می خواند و این یعنی پایین آمدن وجهه او! عیب دیگر این که جناب خان فاقد نوآوری است ؛ حرف ها، شوخی و آوازهایش روی ریتم تکرار است و همین جذابیتش را کمرنگ تر کرده. وانگهی این بار او عاقل تر و جدی تر شده و سعی می کند در کنار رامبد جوان پیام اخلاقی بدهد. در حالی که در فصل پیش حرف هایش را می زد و سریع وارد دنیای فانتزی خود می شد. جناب خان به این مرز نامرئی شوخی و جدی بشدت نیاز دارد.
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]
صفحات پیشنهادی
ضعف های شش گانه فصل سوم خندوانه
در موفقیت خندوانه شکی نیست و اگر ساخته نمی شد تلویزیون یکی از ارکان موفقیت خود در نوروز ۹۵ و پس از آن را از دست می داد با این حال سری سوم خندوانه با دوران اوج آن فاصله دارد هنوز ایده های رامبد جوان و تبیان در موفقیت خندوانه شکی نیست و اگر ساخته نمی شد تلویزیون یکی از ارکان مشرق اصفهان در هفته ای که گذشت… سرهنگ پاسدار خلبان دکتر حجت الله خرم دشتی به خیل شهدا پیوست/ درخشش بزرگ مرد شرق
به گزارش اصفهان شرق پربازدیدترین اخبار اصفهان شرق در هفته ی گذشته را در بین اخبار زیر مشاهده کنید برای دیدن متن کامل اخبار روی تیتر آن ها کلیک کنید سرهنگ پاسدار خلبان دکتر حجت الله خرم دشتی به خیل شهدا پیوست درخشش بزرگ مرد شرق اصفهانی در آسمانگسترش فولاد - ذوب آهن؛ سومین تقابل فصل در نخستین بازی سال/ شاگردان کمالوند شکست ناپذیر می مانند!
در نخستین دیدار هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال امروز پنجشنبه گسترش فولاد در تبریز پذیرای ذوب آهن اصفهان است به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور فردا پنجشنبه با برگزاری 3 دیدار در شهرهای تبریز اصفهان و تهران آغاز می شودجدول نیم فصل لیگ دسته سوم فوتبال کشور
خوزستان اسپورت- نیم فصل نخست لیگ دسته سوم فوتبال کشور که در سه گروه برگزار می شود به پایان رسید سه تیم خوزستانی در خاتمه دور رفت در رده های دوم و سوم و هفتم گروه سوم لیگ 3 قرار گرفتند متن خبر نداردشنبه ۲۱فروردین۱۳۹۵دانلود فصل سوم انیمیشن لاک پشت های نینجا 2003 Teenage Mutant Ninja Turtles
Teenage Mutant Ninja Turtles 2003 Season 3 DVDRip Mkv |قسمت اضافه شد| نام انیمیشن فصل سوم لاک پشت های نینجا – ۲۰۰۳ Teenage Mutant Ninja Turtles ژانر انیمیشن اکشن ماجراجویی سال انتشار ۲۰۰۳ مدت زمان به طور میانگین هر قسمت ۲۲ دقیقه حجم به طور میاپیشنهادات محمدرضا درویشی برای حل و فصل ماجراهای خانه موسیقی هیأت مدیره فعلی خانه موسیقی منحل شود/ به جای خشم خ
پیشنهادات محمدرضا درویشی برای حل و فصل ماجراهای خانه موسیقیهیأت مدیره فعلی خانه موسیقی منحل شود به جای خشم خردورزی کنیم محمدرضا درویشی با انتشار متنی طرحی پنجگانه برای حل و فصل ماجراها و اتفاقاتی که پیرامون خانه موسیقی و منتقدان آن در جریان است را ارائه داد به گزارش خبرنگار مودابسمش بازیگران زن در «خندوانه»
دابسمش بازیگران زن در خندوانه شب گذشته با میزبانی بانوان عرصه ی هنر خندوانه شب مفاوتی را تجربه کرد رامبد جوان در برنامه دیشب با حضور 560 تماشاگر در استودیو خندوانه رکورد دار میزبانی در برنامه تلویزیونی شد به گزارش باشگاه خبرنگاران برنامه خندوانه در شب گذشته با میزبانی بافینالیست های لباهنگ «خندوانه»
فینالیست های لباهنگ خندوانه فینالیستهای لباهنگ خندوانه تا به این لحظه مشخص شد باشگاه خبرنگاران جوان فینالیستهای لباهنگ خندوانه تا به این لحظه مشخص شد در گروه اول پژمان باغی و امیرعلی نبوبان باهم به رقابت پرداختند و تنها گروهی است که زمان رای گیری آنها به پایان رسیده و داعتراض به سانسور "خندوانه"و توصیه "کیانیان"
سهشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰ ۵۷ رضا کیانیان با تاکید بر اینکه فیلم کفشهایم کو یک فیلم عاشقانه شریف و خانوادگی است به خانوادهها توصیه کرد که حتما این فیلم را ببینند به گزارش خبرنگار بخش سینمایی ایسنا کیومرث پوراحمد و رضا کیانیان کارگردان و بازیگر فیلم کفشهایم کو در نشستی هسومین طلاق بازیگر زن سرشناس!
سومین ازدواج هنرپیشه زن سرشناس سینمای هالیوود نیز به جدایی انجامید طلاق درو بریمور و همسرشدرو بریمور و همسرش ویل کاپلمن با انتشار بیانیهای اعلام کردند به زندگی مشترک خود خاتمه خواهند داد این زوج هالیوودی خبر طلاقشان را در نشریه پیپل منتشر کردند آنها در بیانیۀ خود نوشتند-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها