تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809983548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با کمبود گریمور مرد مواجه هستیم/ گریم سنگین لازمه فضای رئال «ننه دلاور» بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: با کمبود گریمور مرد مواجه هستیم/ گریم سنگین لازمه فضای رئال «ننه دلاور» بود
حقوق صنفی هنرمندان گریمور هیچ معیار خاصی ندارد.
حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛

علی گودینی طراح و گریمور نمایش‌های «طلسم گمشده»، «ماهی سیاه سحرآمیز» و صدها نمایش دیگر است که ما به بهانه نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» که طراحی گریمش به عهده اوست، مصاحبه‌ای با او داشتیم تا از جزئیات این حرفه هنری بیشتر مطلع شویم.



* از چه زمانی و چطوری وارد حرفه گریم شده‌اید؟!
 
تقریبا 16 سال است که به صورت حرفه‌ای گریمور نمایش‌ها هستم که تا به حال گریم 200 تا 300 نمایش در کارنامه هنری من ثبت شده است؛ از زمان دانشجویی تئاتر کار می‌کردم تا اینکه در سال 75 به خاطر طراحی گریم نمایش «گاری» در جشنواره دانشجویی رشت از استاد انتظامی جایزه دریافت کردم.

بعد از پایان دوره خدمت سربازی در کلاس‌های آزاد خانم میهن در دانشگاه تهران شرکت کردم که پس از اتمام دوره، گریم نمایش «آنتیگونه» پری صابری را انجام دادم و همین کار سرآغاز کارهای حرفه‌ای بعدتر من در تالار وحدت، سنگلج، فرهنگسرای بهمن و ... بود.


* با آقای دژاکام چطور آشنا شده‌اید و گریم نمایش «ننه دلاور» را پذیرفتید؟

من در پروژه‌های قبلی سابقه همکاری با امیر دژاکام را داشته‌ام و در حال حاضر هم به عنوان دانشجوی کارگردانی در خدمت ایشان هستم و در رابطه با نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» ایشان اعلام نیاز به همکاری کردند و این اتفاق شکل گرفت.

 
* در این نمایش از سبک خاصی از گریم استفاده کرده‌اید؟
 
من نمایشنامه را خواندم. بعد از چند جلسه که در تمرین‌ها حاضر شدم و با نحوه کارگردانی امیر دژاکام آشنا شدم، با توجه به تحلیل نو و شیوه کارگردانی خاص او، طراحی متناسب با آن نیازمند دیدگاهی تخصصی و کارشناسانه بود که با توجه به آن بالاخره راهی برای طراحی خاص این نمایش یافتم. دیدگاه من کاریکاتوریستی بود اما فضای حاکم بر نمایش رئالیسم، کمیک، تراژدی و برشتی (که اصل و اساس نمایشنامه «ننه دلاور» است و از حال و هوایش جدا نمی‌شود) بود. بنابراین با نظر به شیوه کارگردانی اثر و گریم رئالیستی مورد نظرشان و ‌همچنین با توجه به فضای اکسپرسیونیستی حاکم، تمام تلاش من بر این بود که گریم ادغام شده‌ای داشته باشم تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود و خوشایند تماشاگران باشد.


* آیا دلیل خاصی داشته که از گریم‌های سنگین استفاده کرده‌اید؟

برای برخی از بازیگران مرد از ریش‌کشی استفاده کردم و بازیگر هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را از روی صورت خود بردارد و از قالب شخصیت خود بیرون بیاید که با تکنیک فاصله‌گذاری نمایش همخوانی داشته باشد. اما گریم آقای کربلایی و آقای فلاحی ثابت است و در مجموع هیچ اصراری نداشتم که اجرای گریم ظرافت داشته باشد؛ چون فضای برشتی کار ایجاب نمی کرد.

 
* درباره گریمی که برای خانم باقری در نظر گرفته اید در نقش «ننه دلاور» توضیح دهید؟

برای شخصیت «ننه دلاور» ایده‌های زیادی داشتم اما بر طبق خواسته‌ها و صحبت هایی که با کارگردان داشتم، تصمیم گرفتم در عین اینکه پیر بودنش را نشان بدهم، به گونه ای وجه امروزی بودن این فرد را هم در نظر بگیرم. به اینصورت که لابه لای کلاه گیس سفیدش از موهای کمرنگ نیز استفاده کردم. اول برای القای فضای سرد، دوم برای نشان دادن فضای فانتزی جامعه امروز و بعد برای القای فضای رئالیستی از خطوط ملیحی جهت پیر کردن کاراکتر استفاده کردم.


* آیا علاقه‌مندان به گریم حتما باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند؟
 
بی‌شک باید در کلاس‌های آمورشی شرکت کنند و خود من در دانشگاه‌های علمی_کاربردی تدریس می‌کنم که تنها مشکل این رشته در حال حاضر این است که دانشجوی آقا ندارد و به شدت این نیاز به گریمور آقا احساس می‌شود.


* اگر حرف نگفته‌ای باقی مانده، بفرمایید.
 
یک دوره رئیس و دو دوره نایب رئیس انجمن گریم بوده و هم اکنون به عنوان بازرس انجمن «حرکت»، مشغول به ادای تکلیف صنفی خود هستم. نکته مهم این است که حقوق صنفی هنرمندان هنوز به رسمیت شناخته نشده است و چه در بازیگری، چه حرکت و چه گریم هیچ معیار خاصی وجود ندارد.




































۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن