تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814220390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لنز و آسیب های آن در هنگام خواب


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
89778


بسیار مهم و حائز اهمیت است که پس از استفاده از لنز آن را موقع خواب از روی چشمانتان بردارید اگر با لنز بخوابید ممکن است بینایی تان را از دست بدهید
شاید شما نیز تجربه کرده باشید که بعد از روزی طولانی یا بعد از شرکت در یک مهمانی خسته کننده به خانه باز می‌گردید و سختتان است که لنزتان را دربیاورید و با همان لنزها به خواب می‌روید. اگر چنین عادتی دارید باید به شما بگوییم که هر چه سریع‌تر آن را متوقف کنید.

ممکن است بر اثر به چشم داشتن لنز هنگام خواب صدمات جدی به چشمانتان وارد شود و قدرت بینایی شما دچار مشکل شود. از طرف دیگر این کار ممکن است سبب عفونت در چشم شود.

نتایج تحقیقاتی که بر روی جامعه آماری وسیعی انجام شد نشان داد که 50 درصد از افرادی که با لنز می‌خوابند به عفونت چشم مبتلا می‌شوند.

در حالی که برخی از برندهای معروف لنز استفاده بلند مدت از آن را بلامانع می‌دانند اما به طور کلی استفاده از لنز هنگام خواب به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. علاوه بر این برخی افراد اصولی و صحیح از لنز استفاده نمی‌کنند و در بیشتر موارد بهداشت را رعایت نمی‌کنند، این افراد در صورت استفاده از لنز در خواب بیشتر در معرض عفونت چشمی به خصوص در ناحیه قرنیه قرار دارند.

استفاده طولانی مدت از لنزها به خصوص به چشم داشتن آن‌ها هنگام خواب می‌تواند سبب کاهش اکسیژن‌رسانی و خون‌رسانی به چشم‌ها شود که می‌تواند منجر به هیپوکسی چشم شود. به طور کلی این کار می‌تواند لانه امنی را برای رشد و پرورش انگل‌ها بوجود آورد و منجر به نابینایی شود.

منبع: Medical Daily

انتهای پیام/

20 فروردین 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن