تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همشهری از شرط بانک مرکزی خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: همشهری از شرط بانک مرکزی خبر داد
روزنامه همشهری گزارش داد: تنها چند روز پس از اظهارنظر رئیس‌کل بانک مرکزی و برخی مدیران بانکی مبنی بر احتمال کاهش نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم، یک مقام بانک مرکزی، شرط کاهش پایدار نرخ سود را «رفع تنگنای مالی» و «اصلاح نظام بانکی» دانست. اظهارنظری که نشان از چرخش احتمالی موضع رسمی بانک مرکزی و نگرانی از نمایان شدن آثار منفی کاهش شبه‌دستوری نرخ سود و افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات و شکل‌گیری رانت پولی دارد.
کد خبر: ۵۷۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷ - 07 April 2016


به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک،پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی با تأکید بر اینکه برای ایجاد تعادل در نرخ سود بانکی به‌دنبال «شوک درمانی» نیستیم، پرداخت سود بیشتر از سوی برخی بانک‌ها به سپرده‌‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تأیید و اظهار کرد: با هشدار بانک مرکزی، نرخ سود این صندوق‌ها اصلاح شده است.روزنامه همشهری پیش از این از نرخ‌شکنی احتمالی و پرداخت سود بیشتر به برخی سپرده‌های کلان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خبر داده بود. ضمن اینکه گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه بانک‌ها وام را به مشتریان گران می‌دهند. طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، وام بانکی باید با سود 22درصد پرداخت شود اما در حال حاضر وام با سود 26 درصد پرداخت می‌شود. موضع روز گذشته معاون اقتصادی بانک مرکزی به‌معنای این است که کاهش نرخ سود بانکی با احتیاط بیشتری رخ خواهد داد.چه اینکه قربانی گفته است: با توجه به تنگنای مالی امکان نزدیک کردن یکباره نرخ سود به تورم در مدت کوتاه وجود ندارد، بنابراین باید به‌تدریج به این سمت حرکت کنیم. این مقام بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ سود را معلول می‌داند و نه علت، گفت: سال گذشته با درخواست کاهش نرخ سود برای ایجاد رونق اقتصادی مواجه بودیم و در همین راستا بانک مرکزی به روش غیردستوری و با ورود به بازار بین بانکی توانست نرخ سود در این بازار را از 29درصد در اوایل سال گذشته به 17درصد در هفته گذشته کاهش دهد. معاون اقتصادی بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که با توجه به راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بانک‌ها و پرداخت سودهای بالاتر از این طریق به سپرده‌گذاران، اعمال نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار در شبکه بانکی چگونه بوده است، گفت: میزان رعایت نرخ‌های سود نسبت به گذشته بهتر بوده است و درخصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم، طبق بررسی‌های بانک مرکزی برخی صندوق‌ها بیش از نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار سود سپرده پرداخت می‌کردند که با هشدار بانک مرکزی، نرخ سود این صندوق‌ها اصلاح شده است.

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن