تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819723904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واليبال و لوزانو؛ يك همكاري متقابل


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واليبال و لوزانو؛ يك همكاري متقابل
واليبال ايران بعد از يك دوره كوتاه و البته پرفراز و نشيب با كواچ دوباره روي به يك مربي پرآوازه و كارنامه‌دار آورده است
نویسنده : وحيد صابري 
واليبال ايران بعد از يك دوره كوتاه و البته پرفراز و نشيب با كواچ دوباره روي به يك مربي پرآوازه و كارنامه‌دار آورده است. رائول لوزانو آرژانتيني مردي است كه بچه‌هاي بلند بالاي واليبال ايران مي‌خواهند با هدايت او براي اولين بار در بزرگ‌ترين آوردگاه ورزش جهان يعني المپيك حضور پيدا كنند.
فارغ از اينكه لوزانو در سطح مربيان برتر جهان است اما يادمان باشد كه واليبال كشورمان هم نسبت به گذشته رشد بسيار چشمگيري داشته و در حال حاضر ملي‌پوشان ما هم در بهترين وضعيت ممكن قرار دارند. اسكلت اصلي تيم ملي واليبال بيش از چهار سال است كه در كنار هم بازي كرده‌اند و مسابقات مهم بسياري را پشت سر گذاشته‌اند. بي‌شك امسال كسب سهميه المپيك بيش از هر زمان ديگري براي ما امكان‌پذيرتر است. انگيزه بازيكنان براي حضور در المپيك بيشتر از هر زمان ديگري است و آنها مي‌خواهند با حضور در بازي‌هاي ريو تاريخ‌ساز شوند.
اين كه ما از حضور لوزانو چه بهره‌اي ببريم و او از حضور در ايران چه استفاده‌اي ببرد موضوعي است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد. لوزانو مربي بزرگي است اما اين مربي بزرگ حالا در كنار تيمي بزرگ قرار گرفته است. ايران فرصتي دوباره براي لوزانو است كه بار ديگر خود را در سطح اول واليبال دنيا مطرح كند.
ما نيز مي‌خواهيم با استفاده از دانش او راحت‌تر از سال‌هاي قبل المپيكي شويم بنابراين توازن درخواست‌ها ميان دو طرف برقرار است، يك تيم بزرگ و يك مربي بزرگ. او با ايران ابتدا بايد براي كسب سهميه المپيك بجنگد و بعد بلافاصله در ليگ جهاني به مصاف قدرت‌هاي اول واليبال دنيا برود و بعد آنان ان‌شاءالله با تيم ملي راهي المپيك شود. لوزانو به طور حتم در كارنامه مربيگيري خود تا كنون چنين فشار كاري را تحمل نكرده است. بنابراين عيار واقعي او در اين مسابقات مشخص مي‌شود. قطعاً تفكرات اين مربي آرژانتيني در اين مسابقات بسيار سازنده خواهد بود. به نظر مي‌رسد حجم بازي‌ها و فشردگي و خستگي‌هاي ناشي از آن، مشكلاتي را پديد مي‌آورد. در چنين مواقعي فقط جسم دچار مشكل نمي‌شود بلكه روح و روان بازيكنان هم صدمه مي‌بيند. پس لوزانو اگر مي‌خواهد موفق باشد بايد به غير از يك مربي توانمند يك روانشناس كار‌كشته هم باشد.
رويكرد واليبال در استفاده از مربيان مطرح جهان را بايد به فال نيك گرفت؛ رويكردي كه البته يك بار با ميدان دادن نابجا به كواچ ناقص ماند اما بلافاصله با روي آوردن به نام‌هاي مطرح اصلاح شد و حالا اين لوزانوست كه بايد ثابت كند بزرگ‌تر از واليبال ايران است؛ واليبالي كه حالا فراتر از آسيا در دنيا هم نامي براي خود دست و پا كرده است. در سوي مقابل واليبال ايران مي‌تواند از تجربه گرانبهاي اين مربي با كارنامه براي زير‌ساخت خود استفاده كند. از ياد نبريم كه نبايد تنها به لوزانو با ديد سرمربي تيم ملي نگاه كرد او بي‌ترديد مي‌تواند نقش مؤثري در رشد واليبال پايه و معرفي نسل تازه در اين رشته در كشور داشته باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن