تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803248506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات جنتی درباره کیارستمی و علی رهبری


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اظهارات جنتی درباره کیارستمی و علی رهبری
آقای رهبری یکسری خواسته‌هایی دارد و ما هم یکسری نظامات داریم که باید رعایت شود، به همین دلیل گفتم صحبت شود تا به توافق برسند تا به این ترتیب هم آقای رهبری با خیال راحت کارشان را انجام دهند و هم ما بتوانیم ضوابط خود را رعایت کنیم.
کد خبر: ۵۷۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ - 04 April 2016


دکتر رضا پایدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و مسئول رسیدگی به درمان عباس کیارستمی با بیان اینکه طبق آخرین پاتولوژی تاکنون بیماری سرطان برای وی گزارش نشده است، گفت: خوشبختانه حال عباس کیارستمی رو به بهبود بوده و در حال خروج از وضعیت بحرانی‌ است.

به گزارش ایران، پایدار خبر ابتلای این کارگردان کشورمان به سرطان دستگاه گوارش بدخیم را تکذیب کرد و گفت: چنین چیزی برای وی مطرح نیست و اصلاً بیماری سرطان برای کیارستمی مطرح نشده است. طبق آخرین پاتولوژی نیز سرطان گزارش نشده است بلکه بیماری او پلیپ روده است و بر این اساس قسمتی از روده که دارای یک زایده بوده، برداشته شده است. بنابراین بدخیمی در کار نبوده است. وی در عین حال برخی شایعات مبنی بر رخ دادن قصور پزشکی در عمل جراحی اول کیارستمی را نیز تکذیب کرد.

دیدار نوروزی‌ علی جنتی با کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی را فراهم کرد تا وی با خبرنگارانی که در حاشیه این مراسم حضور داشتند، سخن گفته و پس از دو هفته تعطیلات نوروزی، دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات فرهنگی این روزها مطرح کنند. مهم ترین پرسش خبرنگاران در این دیدار پیگیری وضعیت عباس کیارستمی از مقام عالی وزارت بود. او در این باره به صراحت از پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت کارگردان نامی سینمای ایران گفت و افزود: عباس کیارستمی با حضور پزشکان متخصص تحت مراقبت و رسیدگی جدی است.

علی جنتی درباره روند درمانی عباس کیارستمی گفت: دو سه شب قبل به مجرد اینکه توسط رئیس سازمان سینمایی از ماجرا مطلع شدم، بلافاصله با دکتر هاشمی وزیر بهداشت تماس گرفتم و وضعیت ایشان را تشریح کردم. او افزود: به قرار اطلاع، گویا وزیر بهداشت هم خودشان سرکشی کردند و در حال حاضر پزشکان متخصص را فراخوانده تا ایشان (کیارستمی) تحت مراقبت و رسیدگی باشد؛ او همچنین در ادامه این گفت‌و‌گو درباره استعفای علی رهبری (رهبر ارکستر سمفونیک) و پذیرش آن گفت: با این استعفا موافقت نشد، چرا که وقتی بحث تمدید قرارداد ایشان مطرح شد نیاز به مذاکره داشت؛ در این راستا به معاونت هنری گفتم که صحبت‌های لازم انجام شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایشان (علی رهبری) یکسری خواسته‌هایی دارد و ما هم یکسری نظامات داریم که باید رعایت شود، به همین دلیل گفتم صحبت شود تا به توافق برسند تا به این ترتیب هم آقای رهبری با خیال راحت کارشان را انجام دهند و هم ما بتوانیم ضوابط خود را رعایت کنیم. جنتی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اطلاع‌رسانی نکردن سفر نوروزی خود به هند توضیح داد: مسافرت من به هند به همراه همسرم کاملاً شخصی بود که پس از بیست سال دوباره به این کشور سفر کردم با این حال در آنجا تلاش کردم، استفاده کاری هم بکنم و با وزیر فرهنگ آن کشور هم ملاقاتی داشتم، همچنین در مراسم نوروزی که ایرانیان برگزار کرده بودند شرکت کردم.

جنتی درباره انتقادهایی که نسبت به سیاست‌های فرهنگی مطرح می‌کنند،‌ بیان کرد: ما خودمان را مبرا از اشتباه نمی‌دانیم؛ انتقاد داریم و انتقاد را هم می‌پذیریم. براین اساس، روزنامه ها و آنچه را براساس رسانه‌ها منتشر می‌شود، می‌بینم و اگر اشکالی وجود داشته باشد به مسئول مربوطه ارجاع می‌دهم تا پیگیری کند. او در پاسخ به اینکه با توجه به کنسرت‌هایی که در سال گذشته لغو شدند، فیلم‌هایی که امکان اکران پیدا نکردند یا مشکلاتی که برای حضور برخی از هنرمندان در شهرهای دیگر پیش آمد آیا دولت در سال جدید حمایت عملی انجام خواهد داد و فقط به حمایت کلامی بسنده نمی‌کند‌، اظهار کرد: بله، حتماً همین‌طور است ما باید اشکالات خود را رفع کنیم، چرا که سیاستی داریم که براساس آنچه نظام برای ما ترسیم کرده و قانون گفته باید اقدام کنیم. این اقدام را هم بدون توجه، انتقاد و نظراتی که ممکن است مطرح شود دنبال خواهیم کرد. وی همچنین درباره اولویت‌هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جدید دنبال خواهد شد‌، توضیح داد: در حوزه‌های مختلف اولویت‌هایی را در جهت توسعه فرهنگ اسلامی و ایرانی در نظر داریم که به طور مثال در حوزه کتاب تلاش ما این است نظارت بر چاپ و انتشار بیشتر شود چون افرادی هستند که کتاب‌هایی را منتشر می‌کنند که محتوای مناسبی ندارد، به همین دلیل سعی می‌کنیم بر کیفیت تأکید بیشتری داشته باشیم تا کتاب‌های مفید و مؤثر برای جامعه منتشر شود.

بخش عظیمی از اصحاب فرهنگ و هنر حامی سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 1395 به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی از جمله کارهایی است که در حوزه این وزارتخانه برای اجرایی کردن این نام گذاری می‌توان انجام داد.

جنتی افزود: سال گذشته با موفقیت‌هایی در صحنه سیاسی و اقتصادی همراه بود که از آن جمله می‌توان به مسأله برجام و برگزاری انتخابات 7 اسفند ماه اشاره کرد اما آنچه تا کنون به دست آمده نشان می‌دهد دولت در آینده دولتی همدل و همراه با مجلس است بنابراین امیدواریم مشکلاتی که ما همیشه درباره سؤال و استیضاح داشتیم که گاهی به مزاحمت‌هایی هم منجر می‌شد و باعث می‌شد که دولت کارش را انجام ندهد، برطرف شود.  او ادامه داد: البته سؤال پرسیدن حق نمایندگان مجلس است اما گاهی سؤالاتی پرسیده می‌شود که هیچ ارتباطی با مسئولیت آن شخص ندارد و باعث می‌شود وزرا وقت خود را صرف پاسخ‌گویی به چنین سؤالاتی کنند. وی به تأسیس شرکت توسعه هنر با سرمایه 500 میلیون تومانی اشاره و اظهار کرد: این شرکت امسال در بورس گذاشته می‌شود و 10 درصد آن پذیره نویسی خواهد شد تا هم کمکی به توسعه فرهنگ و هنر شود و هم مشکلاتی که هنرمندان داشتند به طریقی حل شود.  علی جنتی یکی از دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دلگرم کردن اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: اگر یک نظرسنجی از نخبگان،‌اصحاب فرهنگ و هنر‌، خبرنگاران و دانشجویان انجام شود، بخش عمده آنها سیاست‌هایی که در حال انجام است را مورد حمایت قرار می‌دهند. در واقع از آنجا که در بیشتر شبکه‌های اجتماعی حضور دارم و واکنش‌ها را می‌بینم، احساسم این است که بخش عظیمی از اصحاب فرهنگ وهنر سیاست‌های در پیش گرفته شده را مورد حمایت قرار می‌دهد. البته بعضی‌ها هم هستند که قبلاً مدیریت می‌کردند و الان یا منتقد هستند یا اصلاً با این دولت مخالفت دارند.

وی همچنین با اشاره به موضوع سرقت‌های ادبی و هنری به عنوان یکی از مشکلات اساسی گفت: در این راستا لایحه‌ای به مجلس داده شده است که امیدواریم با تصویب آن از این اقدامات جلوگیری شود و بعد از آن بتوانیم در سطح جهانی هم این مسأله را به نتیجه برسانیم. جنتی درباره حوزه سینما هم اظهار کرد: روزگاری بود که بسیاری می‌گفتند این سینما ورشکسته است و نه تنها کسی علاقه‌ای به ساخت سینما نداشت، حتی صاحبان سینما هم به دنبال تغییر کاربری آن بودند،‌ اما امروز نه تنها کسی از ورشکستگی سخن نمی‌گوید و دنبال تغییر کاربری نیست بلکه صاحبان ساختمان‌های تجاری هم برای رونق گرفتن کار خود به دنبال ساخت سالن‌های سینمایی هستند.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن