تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813255064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح جدال بلوفي ربيعي و زنگنه و حجتي توسط نهاونديان!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اصلاح جدال بلوفي ربيعي و زنگنه و حجتي توسط نهاونديان!
نویسنده : اولاد آدم 
اولاد آدم اصلاً امسال اهل بلوف زدن نيست كه نيست. نه تنها اولاد آدم كه حتي اعضاي كابينه تدبير هم بر همين منوال، سال نوي خود را شروع كرده‌اند. يعني امسال توفير دارد با سال پيش. مثلاً يك نمونه‌اش همين ربيعي خودمان. يادتان است كه بلوف زده بود افزايش 20هزارتوماني حق مسكن كارگران را كه در سال 93 تصويب شده بود در سال 94 اجرايي مي‌كند، اما بعدها ما اهل بخيه، متوجه شديم كه وزارت كار اصلاً اين مصوبه را به دولت ارائه نكرده بوده و روح دولت هم خبر‌دار نشده بوده و يكسال حق كارگران در جيب.... بله! همه ما سر كار بوده‌ايم!
اما امسال از بلوف خبري نيست و ربيعي به كارگران وعده اجرايي شدن اين مصوبه را مجدداً داده و مطابق اين وعده كارگران بايد در سال جاري ماهانه 40 هزار تومان حق مسكن دريافت كنند. يعني مطابق وعده آقاي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه حق مسكن بايد از اين ماه (فروردين ماه سال جاري) در فيش حقوقي كارگران اعمال شود. نشد بياييد يقه اولاد آدم را بگيريد كه ديگر نمي‌خواهد بلوف بزند!
حالا اين ربيعي بود. هزارتا مثل او داريم كه ديگر نمي‌خواهند دبه دربياورند و خسته شده‌اند از بيكاري! مثلاً يادتان هست همين زنگنه خودمان سال پيش چقدر از دبه گفت؟ حالا امسالش را ديگر با دبه شروع نكرده و اصلاً وقت سر خواراندن هم ندارد. اهل بلوف هم نيست كه بگوييد اولاد آدم مي‌خواهد حرف دهانش بگذارد. يعني الان بيژن يك چيز با كلاسي بين دبه و بلوف شده. مثلاً ببينيد اين ژستش خيلي با كلاس است حتي اگر بلوف نزند يا دبه درنياورد:
 اين عضو كابينه دولت تدبير و اميد در پاسخ به اين پرسش كه آيا ايران در نشست مشترك نفتي بين كشورهاي اوپك و غير اوپك به ميزباني دوحه قطر حضور مي‌يابد؟ اظهار داشت: «اگر وقت كنم حتماً در اين نشست شركت مي‌كنم.‌» به اولاد آدم حق بدهيد كه شيفته او بشود. او يك چيزي بالاتر و بهتر از ربيعي شده!
حالا از بلوف و دبه و سركار بودن كه بگذريم، مي‌رسيم به صداقت. يعني بعضي‌ها صداقتشان اولاد آدم را كشته و براي همين اولاد آدم ديگر دوست ندارد بلوف بزند و دروغ بگويد. مثلاً همين حجتي خودمان. يك بشارتي داده كه از خوشحالي مو به تن آدم سيخ مي‌شود. هر چند بعدش نهاونديان (مسئول لاك‌گيري غلط‌هاي املايي اعضاي كابينه)، حرف‌هايش را جمع و جورش كرده تا همه بگويند اينكه بلوف نبوده و به به از اين صداقت نهفته در تدبير حجتي!
اصلاً خبرش را ببينيد تا بفهميد كه اولاد آدم بلوف نمي‌زند؛ «محمود حجتي در مراسم ديد و بازديد پس از تعطيلات نوروز با معاونان و مديران كل وزارت جهادكشاورزي با اشاره به اينكه در محصول گندم ديگر نيازي به واردات نداريم، گفت: امسال نيز با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اصلاً نيازي به واردات نيست.»
لابد شما هم از شنيدنش خوشحال شديد. لابد حالا مي‌گوييد كه مگر چه چيزي گفته كه نهاونديان مجبور شده جمع و جورش كند؟ من مرده، شما زنده! خودتان حرف‌هاي نهاونديان را بخوانيد تا بفهميد كه محمود چي گفته بوده!
نهاونديان: «خوشبختانه با تلاش توليدكنندگان طي دو سال گذشته واردات گندم كه اصلي‌ترين كالاي اساسي ما است كاهش يافته به نحوي كه در سال 95 وزير جهاد كشاورزي گفته‌اند كه «ما براي تأمين نان كشور ديگر نياز به گندم وارداتي نداريم» البته اين بدان معنا نيست كه واردات براي صادرات نداشته باشيم. چون يكي از بخش‌هاي توليدكننده ارزش افزوده اين است كه گندم از بيرون مي‌آوريم و به آرد تبديل و به برخي از كشورهاي همسايه صادر مي‌كنيم.»
البته حتماً نهاونديان در مورد ربيعي و زنگنه هم همين روزها حرف مي‌زند و اصلاحاتي را تبصره سخنانشان مي‌كند. لذا از آنجايي كه اولاد آدم الگو‌بردار خوبي است، اولاد آدم بايد برود در مورد سبك شناسي بلوف و اصلاحات بلوفي مدرن و جدال بلوفي تدبيرگرايانه، مطالعات عديده‌اي بكند تا از اين پس كه متعهد شده است بلوف نزند، نزند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن