تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817087338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين همايش گاز ايران از فردا برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: دومين همايش گاز ايران از فردا برگزار مي شود
جام جم آنلاين: دومين همايش صنعت گاز ايران با هدف بررسي راهكار‌هاي تحقق برنامه‌هاي چشم‌انداز توسعه گاز از روز شنبه بيست و پنجم خرداد ماه به مدت دو روز در تهران برگزار مي شود.


به گزارش ايرنا، تبيين برنامه‌ها و سياست‌هاي كلان، ارائه آخرين دستاوردهاي علمي و فني، طرح چالش‌ها و مسائل راهبردي، تلاش براي ارائه راهكارهاي اجرايي به منظور اصلاح مستمر برنامه‌هاي راهبردي از اهداف برگزاري اين همايش مي باشد.

اكتشاف و بهره برداري از مخازن، فرآيندهاي پالايشي و تبديلات گازي، انتقال و توزيع گاز طبيعي، روش‌هاي تامين گاز در اوج مصرف، بهينه‌سازي انرژي و روش‌هاي نوين مصرف گاز طبيعي، حفاظت صنعتي و خوردگي، ايمني، بهداشت و محيط زيست، منابع انساني و برنامه‌ريزي راهبردي از ديگر محورهاي مهم برگزاري اين همايش عنوان شده است.

از برنامه هاي جانبي اين همايش برگزاري كارگاه هاي تخصصي و نمايشگاهي با حضور برخي شركت هاي داخلي و خارجي اعلام شده است.

جمهوري اسلامي ايران 13/28 تريليون مترمكعب ذخيره گازطبيعي دارد و دومين دارنده ذخاير گاز طبيعي جهان بعد از روسيه به شمار مي رود، اما سهم ايران از توليد جهاني گاز متناسب با ذخاير آن نيست و پس از از كشورهاي روسيه، امريكا و كانادا در رتبه چهارم توليد قرار دارد.

توليد گاز طبيعي در ايران با متوسط رشد سالانه 3/11درصد از 77ميليارد مترمكعب درسال 2002 به 132 ميليارد متر مكعب در سال 2008 رسيده است و پيش بيني مي شود اين رقم درسال 2012 به 274 ميليارد مترمكعب برسد.

گاز طبيعي سهم قابل توجهي در سبد انرژي كشور دارد و روند مصرف گاز سير صعودي را طي مي كند و پيش بيني مي شود ايران در سالهاي آينده يكي از مصرف كنندگان بزرگ گازطبيعي در جهان باشد.

مصرف گاز در جهان پايان سال 2006 ميلادي 8/2850 ميليارد متر مكعب گزارش شده است و ايران بعد از كشورهاي امريكا و روسيه در رتبه سوم مصرف گاز قرار دارد.

مصرف گازطبيعي در ايران از 68 ميليارد مترمكعب در سال 2001 با متوسط رشد سالانه 3/10درصد به 123 ميليارد متر مكعب در سال 2008 رسيده است و پيش بيني مي شود در سال 2012 ميلادي اين ميزان مصرف به 277 ميليارد مترمكعب افزايش يابد.
ظرفيت پالايش گاز در شركت ملي گاز ايران كه متولي پالايش و توزيع گازطبيعي در كشور است 446ميليون متر مكعب در روز است.

گاز تصفيه شده با استفاده از 28 هزار كيلومتر خطوط انتقال فشارقوي و بيش از 150 هزار كيلومتر شبكه توزيع به مبادي مصرف انتقال مي يابد، به طوري كه بخش خانگي- تجاري معادل 44 درصد كل گاز توزيعي در شبكه، نيروگاهها 30 درصد و صنعت 26درصد را مصرف مي كنند.

تاكنون به 660 شهر و 5700 روستا معادل حدود 76درصدجمعيت كشور گازرساني صورت گرفته و سهم گاز درسبد مصرف انرژي فسيلي كشور به 61 درصد رسيده است.

شركت ملي گاز ايران براي پاسخگويي به نياز روزافزون مصرف گاز در كشور يك سري طرحهاي توسعه اي از جمله پالايشگاه بيدبلند 2 و مرحله دوم پالايشگاه ايلام و احداث خطوط اصلي انتقال سراسري پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، ادامه خط سوم (قزوين- رشت )به طول 5900كيلومتر (56 اينچ) را در دست برنامه و اجرا دارد.

از جمله برنامه هاي كلان شركت ملي گاز در سند چشم انداز كسب رتبه دومين توليد كننده گازطبيعي در جهان، مشاركت بيشتر در تجارت جهاني گاز از طريق خط لوله، LNG و ديگر اشكال گاز طبيعي، همچنين گازرساني به 95درصد شهرها و 40 درصد روستاهاي كشور، تامين گاز بخش صنعت، نيروگاهها و گاز سوز كردن خودروها است.

شركت ملي گاز ايران براي رسيدن به اين اهداف و برنامه هاي سند چشم انداز به بيش از 129 ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز دارد.
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن