تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805687983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم به خواندن خاطرات علاقه بیشتری دارند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مردم به خواندن خاطرات علاقه بیشتری دارند
مطالعه كتاب‌هاي پرفروش هم براي خودش يك نوع مطالعه است و برخي تنها به همين نكته توجه مي‌كنند و كتاب‌هاي خود را از ميان كتاب‌هايي كه لقب پرفروش دارند انتخاب مي‌كنند.
نویسنده : مصطفي وثوق‌كيا 


مطالعه كتاب‌هاي پرفروش هم براي خودش يك نوع مطالعه است و برخي تنها به همين نكته توجه مي‌كنند و كتاب‌هاي خود را از ميان كتاب‌هايي كه لقب پرفروش دارند انتخاب مي‌كنند.
سال 94، شايد به زعم بسياري از فعالان حوزه كتاب و نشر كشور سال سختي بود اما هيچكس براي اين قشر نه تنها دلي نسوزاند بلكه آنها را فراموش كردند.
با اين حال سال 94 در حالي آغاز شد كه دبيرخانه مسابقه كتابخواني «كتاب و زندگي» مشغول بود و دومين دوره از اين مسابقه با محوريت كتاب «خانواده» در حال برگزاري بود. همين مسئله موجب شده بود كه اين كتاب در آن روزها جزو كتاب‌‌هاي پرفروش شود و در كانون توجه قرار بگيرد و بنا بر اعلام دبيرخانه اين مسابقه بيش از 110 هزار نسخه از اين كتاب در طول برگزاري اين مسابقه به فروش رفت. البته كتاب «من زنده‌ام» خاطرات معصومه آباد از بيش از 40 ماه اسارتش در زندان‌هاي رژيم بعثي عراق نيز همچنان مورد توجه بود. زيرا اين كتاب نيز در اولين دوره مسابقه «كتاب و زندگي» معرفي شده بود و تا حدي توانست موفق شود كه تا چند ماه پس از پايان مسابقه نيز همچنان در ميان پرفروش‌ها خودنمايي مي‌كرد. اين كتاب توانسته تاكنون به فروشي قريب به نيم ميليون نسخه برسد. تنها چند روز به آغاز نمايشگاه كتاب تهران مانده بود كه از تقريظ رهبر معظم انقلاب بر كتاب «آن بيست و سه نفر» رونمايي شد. اين كتاب كه احمد يوسف‌زاده آن را نوشته شرحي از هشت ماه اسارت 23 نوجوان زير 18 سال ايراني در چنگال صدام تكريتي است كه وقايع خواندني و جذابي را به خواننده ارائه كرده است. تقريظ رهبر انقلاب بر اين كتاب توانست موتور فروش اين كتاب را نيز روشن كند و رونقي به اوضاع كتابفروشي‌ها بدهد و تا اواسط سال اين كتاب در بورس فروش بود. يكي از كتاب‌هايي كه با آغاز نمايشگاه كتاب تهران توانست علاوه بر خبرسازي، پرفروش نيز شود كتاب «بازگشت از نيمه راه» بود. اين كتاب كه به صورت ناشر مؤلف توسط علي الفت‌پور منتشر شده بود جريان‌شناسي چهره‌هاي سياسي بود كه دچار تغيير موضع شده بودند و هركدام به طريقي در مقابل انقلاب موضع‌گرفته بودند. اين كتاب نيز توانست در طول سال به فروش خوبي دست پيدا كند. شمارگان اين كتاب در 10 چاپ توانسته به 25هزار نسخه برسد. در اين بين بودند كتاب‌هايي كه موج تبليغاتي نداشتند و چند سالي است از انتشار آنها مي‌گذرد اما از آنجا كه توانستند توجه مخاطبان را به خود جلب كنند در سال 94 نيز در جمع پرفروش‌ها خودنمايي كردند و در هفته‌هاي مختلف در جمع پرفروش‌ها قرار گرفتند.
«سلام بر ابراهيم» يكي از كتاب‌هايي است كه در سال 94 توانست در هفته‌هاي مختلف در جمع پرفروش‌ها قرار بگيرد. اين كتاب دربردارنده خاطرات و زندگي‌نامه پهلوان بي‌مزار شهيد ابراهيم هادي است كه انتشارات مؤسسه فرهنگي شهيد ابراهيم هادي آن را منتشر كرده است. «انسان 250 ساله» كاري از مؤسسه جهادي(صهبا) نيز يكي ديگر از كتاب‌هايي است كه در سال 94 با اقبال مخاطبان روبه‌رو بود و در واقع از دور فروش نيفتاد زيرا اين كتاب چند سالي مي‌شود كه در ميان پرفروش‌ها قرار دارد. «انسان 250 ساله» كه روايتي از زندگي سياسي - مبارزاتي ائمه معصومين (ع) از بيان رهبر انقلاب است را انتشارات مؤسسه جهادي(صهبا) منتشر كرده است. در اين كتاب نگاهي به زندگي سياسي و اجتماعي اهل بيت (ع) شده است.
بيانات مهم و مبسوط مقام معظم رهبري در دومين كنگره جهاني امام رضا (ع) ـ مرداد 1365 ـ درباره عنصر جهاد و مبارزه سياسي در زندگي ائمه (ع) و طرح عنوان كليدي «انسان 250 ساله» كه تصويرگر حركت يكپارچه و پيوسته ائمه به سوي مقصدي واحد است، بهانه‌ تدوين كتاب «انسان 250 ساله» شده است.
اين كتاب‌ها توانستند تا اواخر مرداد و اواسط تابستان تنور كتابفروشي‌ها را داغ نگه‌دارند. در آن روزها برنامه تلويزيوني «خندوانه» با برگزاري يك مسابقه كتابخواني و معرفي دو كتاب توانست نقش پررنگي در فروش كتاب داشته باشد. «يك عاشقانه آرام» اثر نادر ابراهيمي و «جام جهاني در جواديه» اثر داود اميريان دو كتابي بودند كه در اين برنامه معرفي شدند و توانستند بيش از يك ماه در بازار كتاب پر فروغ ظاهر شوند. اين برنامه و معرفي كتاب از طريق آن ثابت كرد اگر رسانه ملي هدفمند به مقوله كتاب و كتابخواني نگاه كند مي‌تواند تأثيرگذار باشد. «دختر شينا» كه شايد بتوان آن را پرفروش‌ترين كتاب سال 94 لقب داد در شهريور ماه به عنوان كتاب محوري دور سوم مسابقه كتابخواني «كتاب و زندگي» معرفي شد و از اواخر شهريور تا پايان سال 94 توانست در ميان پرفروش‌هاي كتاب قرار بگيرد. اين كتاب خاطرات قدم‌خير محمدي كنعان از همسرش شهيد حاج ستار ابراهيمي هژير است كه بهناز ضرابي‌زاده آن را نوشته و انتشارات سوره مهر آن را منتشر كرده است. هنوز مدت زيادي از ورود كتاب «دختر شينا» به جرگه پرفروش‌ها نگذشته بود كه رمان «ناميرا» اثر صادق كرميار به عنوان كتاب محوري پويش مطالعاتي «روشنا» به خوانندگان معرفي شد. اين كتاب در مهر ماه راهي بازار كتاب شد و از اواخر همين ماه نيز در «زير بازارچه كتاب» خودنمايي كرد. اين كتاب نيز توانست تا پايان سال 94 در جايگاه دوم پرفروش‌ترين كتاب سال 94 قرار بگيرد و از اين منظر پا به پاي «دختر شينا» حركت كرد. از اين كتاب در طول زمان برگزاري پويش روشنا بيش از 110 هزار نسخه به فروش رفته بود. يكي ديگر از كتاب‌هايي كه در سال 94 علاوه بر خبرساز شدن ميزان استقبال عمومي از آن نيز خبرساز بوده است كتاب خاطرات فرمانده دلاور نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سردار حاج قاسم سليماني بود. كتاب «حاج قاسم» كه انتشارات يا زهرا(س) آن را منتشر كرده بود توانست در طول يك هفته به چاپ دوم برسد و در كمتر از سه ماه 35هزار نسخه از آن به فروش رسيد. در مجموع سال 94 سال پرفروش شدن كتاب‌ها از طريق تمركز مسابقات بود و مسابقات و پويش‌هاي مطالعاتي مانند «كتاب و زندگي»، «روشنا»، «خندوانه» و... توانستند سهم بيشتري در اين ميان داشته باشند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن