تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802215188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال وقوع سیلاب در رودخانه‌های استان تهران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: احتمال وقوع سیلاب در رودخانه‌های استان تهران
مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای تهران در پی بارش‌های بهاری نسبت به احتمال وقوع سیلاب‌های شدید و مخرب در رودخانه‌ها و مسیل های استان تهران هشدار داد.
کد خبر: ۵۷۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ - 28 March 2016


مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای تهران در پی بارش‌های بهاری نسبت به احتمال وقوع سیلاب‌های شدید و مخرب در رودخانه‌ها و مسیل های استان تهران هشدار داد.

به گزارش ایلنا، "حسین زنگویی" با اعلام هشدار نسبت به احتمال وقع سیلاب‌های مخرب در رودخانه‌ها و مسیل‌های استان تهران گفت: با توجه به فرارسیدن فصل بارش و سیلاب و با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی احتمال وقوع سیلاب‌های مخرب در حوضه‌های آبریز استان تهران به ویژه رودخانه‌های کن، امام‌زاده داوود، حوضه‌های شمالی استان شامل دربند، گلاب دره و فرحزاد، حوضه های شرقی شامل رودخانه‌های جاجرود، شمیرانات، پاکدشت و دماوند دور از انتظار نیست.

زنگویی در ادامه تاکید کرد: بنابراین از تمامی شهروندان و گردشگران نوروزی تقاضا داریم تا جدا توصیه ها و هشدارهای سازمان هواشناسی را برای پیش‌بینی رگبار، آب‌گرفتگی و سیل را جدی گرفته و پیش از سفرها به گزارش‌های هواشناسی که از طریق رسانه ملی و رادیو و سایت‌های مختلف هواشناسی استان اعلام می‌شود توجه کنند و بر این اساس، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بستر رودخانه‌ها به هیچ عنوان محل مناسبی برای استقرار و اسکان مسافران و گردشگران و همچنین محل مناسبی برای تفرج  و اطراق شهروندان نیست، توصیه کرد: به هنگام بارندگی و سیل در کوتاهترین زمان ممکن به ارتفاعات پناه برده چراکه زیر پل ها و در مسیر رودخانه و مسیل ها به هیچ وجه محل مناسبی برای فرار  از  بارندگی و سیلاب نیست.

زنگویی ادامه داد: با توجه به اینکه سیلاب ممکن است در یک لحظه، تغییر مسیر دهد و با موج خود، افراد و یا حتی خودرو گرداشگران را با خود ببرد، بنابراین لازم است تا شهروندان و گردشگران به ویژه در زمان بارندگی حداکثر فاصله را از مسیر رودخانه ها حفظ نمایند.

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران در ادامه توصیه ها و هشدارهای این شرکت در خصوص وقوع سیلاب در رودخانه های استان تهران گفت: گردشگران باید از پارک خودرو در بستر رودخانه و توقف در محدوده رودخانه به منظور تفریح و صرف غذا و غیره جدا خودداری نمایند. به ویژه اینکه سیلاب همراه با گل و لای می تواند قدرت تخریبی آن را به شدت افزایش می دهد و جان و مال انسان ها را در معرض تهدید جدی قرار دهد.

وی یکی از اشتباهات رایج در نادیده گرفتن هشدارهای سیل را آفتابی بودن منطقه گردشگران در پایین دست رودخانه ها عنوان کرد و یادآور شد: ممکن است هوا در محدوده بستر رودخانه آفتابی و صاف باشد اما در بالادست رودخانه بارندگی شدید صورت گرفته و سیلاب مخربی در راه باشد به همین دلیل هم وطنان باید توجه ویژه ای در این ایام به هشدارهای مختلف بدهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم به تابلوهای هشدار سیل و بستر رودخانه‌ها توجه کنند، توصیه دیگری نیز به گردشگران کرد و افزود: به محض ملاحظه اولین جریان رودخانه، حاوی شاخ و برگ درختان و گیاهان در بستر خشک رودخانه و گل آلوده شدن آن، گردشگران باید سریعا از رودخانه فاصله بگیرند چراکه سیلاب با سرعت و قدرت زیادی جریان می یابد و این رویدادها اولین علائم آن محسوب می شوند.

زنگویی در بخش دیگری از سخنان خود به افرادی که در حریم و بستر رودخانه‌ها ساخت و ساز می کنند نیز هشدار داد: هر گونه ساخت و ساز در بستر رودخانه ها ممنوع است و ایجاد سازه‌هایی نظیر پل و زیرگذر بر روی رودخانه‌ها می‌بایست با رعایت شرایط فنی و هماهنگی با شرکت آب منطقه ای تهران انجام  شده تا در صورت احداث، با عبور ایمن سیلاب همراه باشد.

وی در پایان یادآور شد: مردم بهترین ضابطین و حافظ منابع آب هستند، به همین دلیل تقاضا داریم در صورت مشاهده محل های حادثه خیز و یا حادثه ساز، موضوع را در مسیرهای خارج از شهر به راهداری و در داخل شهر به سامانه 137 اطلاع دهند.

 

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن