تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815578749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محله «قطارچیان»؛ قدیمی ترین محله سنندج


واضح آرشیو وب فارسی:دانا: شهر سنندج با توجه به قدمت چند صد ساله خود دارای محلات قدیمی زیادی می باشد که از میان آن محله قطارچیان بعنوان قدیمی ترین محله در سنندج بشمار می رود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر ، سنندج شهری با قدمت بیش از 400 سال است که به دلیل ویژگی های توپوگرافی خاص و فراز و نشیب های فیزیکی بسیار به شهر هزار تپه معروف است.
سنندج را می توان یکی از چند شهر برتر ایران به احاظ بافت تاریخی – فرهنگی قلمداد کرد چرا که بسیاری از طوایف، خان ها و اقوام صاحب نام کُردستان و کشور در این شهر تاریخی سکنی گزیده اند.
هر ساله بسیاری از توریست ها و به ویژه عکاسان داخلی و خارجی از محلات قدیمی سنندج بازدید می کنند تا گوشه ای از تاریخ کمتر شناخته شده این شهر ره به جهانیان معرفی کنند.
سنندج به دلیل قدمت تاریخی نزدیک به نیم قرن، دارای محلات تاریخی بسیاری از جمله آغه زمان، قطارچیان، تازه آباد، سه ر تپوله، جورآباد و ... است که در این گزارش کوتاه به یکی از این محلات قدیمی به نام "قطارچیان" می پزدازیم.
محله قطارچیان یکی از محلات قدیمی و تاریخی شهر سنندج است و مربوط به دوره زندیه به بعد می باشد، که از نظر موقعیت مکانی در حد فاصل خیابان کشاورز، بلوار کردستان، خیابان مردوخ شمالی و میدان آزادی قرار گرفته است. از ویژگی های منحصر به ...
[ مشاهده متن کامل خبر محله «قطارچیان»؛ قدیمی ترین محله سنندج در شبکه اطلاع رسانی دانا ]
محله «قطارچیان»؛ قدیمی ترین محله سنندج



محله «قطارچیان»؛ قدیمی ترین محله سنندج



محله «قطارچیان»؛ قدیمی ترین محله سنندج






یکشنبه ، ۸فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دانا]
[مشاهده در: www.dana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن