تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804146751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملاک اسلام فعال‌سازی همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ملاک اسلام فعال‌سازی همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور است
حجت‌الاسلام میر لوحی گفت: تبلیغ قناعت و ساده‌زیستی با تبلیغات تجملی فعلی بسیار تضاد دارد و این نشانه عدم هماهنگی و ضعف دستگاه‌های ذی‌ربط است.


حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسین میر لوحی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ریشه‌های اقتصاد مقاومتی در اسلام اظهار کرد: خداوند در آیه 124 سوره طه می‌فرماید «مَن أعرَضَ عَن ذِكرِي فإنّ لَهُ مَعِيشَهً ضَنكاً و نَحشُرُه يَومَ القيَامَهِ أعمَي» یعنی هركس از ياد من روي گردان شود، زندگي تنگي خواهد داشت و روز قيامت، او را نابينا محشور مي‏كنيم و این بدان معناست که هرکس از ذکر خدا غافل باشد در زندگی دچار تنگنا و، رنج وسختی خواهد شد ، هرچند که ثروتمند باشد لذا ثروت نشان خوشبختی وسعادت افراد نخواهد بود وچه بسا افراد بسیاری که با وجود ثروت فراوان خوشبخت نبوده و از زندگی خود رضایت ندارند. 


وی افزود: از منظر اسلام اولین گام در استراتژی اقتصاد مقاومتی مقاوم سازی نیروی انسانی است که یکی از راه های آن و نجات نیروی انسانی از فقر پرداخت خمس و زکات است.


میر لوحی عنوان کرد: دومین گام در اقتصاد مقاومتی، کار کردن است و روایات بسیاری در این زمینه نقل شده، همانند این روایت از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند «اجر کسی که برای زندگی خود و خانواده اش زحمت می کشد، مانند اجر سرباز مجاهد است».
 
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایت دیگری می فرماید «من احیی ارضا مواتا فهو له» یعنی هر کس زمین مرده‌ای را آباد کند، مال او خواهد بود، لذا حضرت علی علیه السلام نیز هیچ گاه بیکار نبودند و برای رفاه حال مردم و فقرا باغات بسیاری را احیاء کرده و نهر و چاه های بسیاری را حفر کردند که نفع عمومی داشت. 


میر لوحی با اشاره به ظرفیت های گردشگری در کشور خاطر نشان کرد: ایران با دارا بودن ظرفیت های بالای گردشگری و توریستی می‌تواند در آمد خوبی در شرایط اقتصادی فعلی به دست آورد که نیازمند توجه ویژه مسولان به بخش گردشگری و توسعه و احیاء اماکن توریستی کشور است. 


وی در رابطه با درآمدهای نفتی گفت: بحث دیگر اسلام مبارزه با مفت‌خواری است که هم اکنون نیز در کشور ما عده‌ای به چشم دوختن به درآمد نفتی عادت کرده و به دنبال تولید و کارهایی غیر از پشت میز نشینی نمی‌روند اما این امر با اقتصاد مقاومتی تناسبی ندارد.


این کارشناس مذهبی در زمینه راهکار های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در مدارس به جای مبحث برجام برای تکلیف نوروزی باید حرفه آموزی را آموزش دهیم و این مبحث مهمی است که ما در آن بسیار فقیر هستیم. 


وی افزود: در ایام تعطیلات تابستان به جای تعلیم دروس سال آینده می‌شود حرفه‌ای را به دانش آموزان تعلیم داد تا هنگامی که وارد جامعه می‌شوند به دنبال کار پشت میز نشینی نباشند که این امر که نتیجه ای به جز عدم احیاء ظرفیت های درون کشور در برنخواهد داشت.


میرلوحی در پایان تاکید کرد: ما باید به استعدادها و ظرفیت های نقاط مختلف کشور بها دهیم و از جوانان مستعد و نخبه کشور در تمام زمینه به نفع جامعه و توسعه و رونق اقتصادی کشور بهره ببریم. 











۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن