تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818879958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکران برترین آثار جشنواره‎های فیلم کوتاه در گروه هنروتجربه (+جدول نمایش آثار در فروردین)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: اکران برترین آثار جشنواره‎های فیلم کوتاه در گروه هنروتجربه (+جدول نمایش آثار در فروردین)
مدتی پیش اراک پس از شیراز، مشهد، اصفهان، گرگان، اهواز، کرج، قم، زاهدان و کاشان، آبادان و تبریز به شهرهای نمایش‌دهنده فیلم‌های هنر و تجربه پیوسته است و در این شهرها می توانید آثار این گروه سینمایی را تماشا کتید.
عصرایران - بر اساس اعلام گروه هنر و تجربه، آثار شاخص جشنواره‎های فیلم‌های کوتاه در بخش «فیلم‌های کوتاه روز دو»، از پنجم فروردین ۱۳۹۵ در سینماهای این گروه اکران شده اند. شش فیلمی که قرار است در این بخش اکران شود، آثاری است که حضور موفقی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی داشته‎اند.

تنازع

فیلم کوتاه «تنازع» به کارگردانی مسعود حاتمی که تندیس بهترین فیلم کوتاه از نگاه هنروتجربه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سال ۱۳۹۴ را کسب کرد، یکی از فیلم‌های موفق در بین فیلم‌های کوتاه است. در خلاصه داستان «تنازع» که موفق به کسب جوایز مختلف از جشنواره‌ها شده، آمده است: «قدرت همیشه ماندگار نیست…» حاتمی در یادداشتی نوشته است: «فیلم کوتاه تنازع در یک برکه کوچک اتفاق می‌افتد، ولی این برکه برای من حکم شهری بزرگ را دارد، شهری مانند تهران خودمان. ایده اولیه این فیلم با دیدن یک برکه در جاده شمال به ذهنم رسید و آرام آرام شد فیلم‌نامه تنازع. درباره شرایط تولید باید بگویم که کار بسیار سختی بود. من تجربه کار در جنگل و برکه را نداشتم تمام فیلم‌های قبلی‌ام در فضای شهری رخ داده بود. کار کردن روی آب بسیارسخت بود. برکه‌ای که ما در آن کار کردیم چیزی شبیه به یک مرداب بود و بسیار کثیف و پر از حیوانات عجیب و غریب. ما مجبور بودیم که خود را به آب بزنیم. سخت اما بسیار لذت بخش بود.»

جای منو توی اتاق بنداز

امیر توده روستا با فیلم «جای منو توی اتاق بنداز» به هنروتجربه آمده است. این فیلم که در جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشن مستقل فیلم کوتاه خانه سینما و جشنواره فیلم رضوی یزد حضور موفقی داشته است، قصه خانواده‌اى را روایت می‌کند که در سوگ از دست دادن فرزندشان هستند، با برگشتن عروس و برادر شوهر از سر خاک به خانه، دختر خردسال آرام مى‌شود و خانواده دور هم قرار مى‌گيرند. توده روستا در خصوص فضای فیلم گفته است: «اين فيلم به لحظه‌اى از زندگى انسان‌ها اشاره مى‌كند كه مى‌تواند در يک لحظه همه چيز تمام شده باشد. مرگ عزيزترين افراد در زندگى باعث توقف اميدها و شادى‌ها مى‌شود، شرايطى كه تجربه آن براى هر فردى سخت و دشوار است اما زندگى جريان دارد، ادامه دارد.»

چله

داود خیام کارگردان فیلم سینمایی «ماحی»، فیلم کوتاه «چله» را در گروه هنروتجربه دارد. «چله» قصه یحیی است. یحیی مردی ترد شده از جامعه که بسیار چاق است و برای گذران زندگیش دست به کارهایی زده که مسیر زندگیش را رو به انزوا بیشتری برده. خیام در یادداشتی آورده است: «هر کوششی برای بازگویی سرگذشت دوران خود است. من معتقدم زندگی در ترازوی خرد سنجیده نشود ارزش زیستن ندارد. در این بین تا ایراد و انتقاد و برخورد عقاید و آراء در میان نباشد، آدمی روی بهروزی نخواهد دید.»

صُراحی

«صراحی» به کارگردانی سعید نجاتی به قصه زندگی یک طلبه جوان می‌پردازد. او که به تازگی به یک خانه جدیدنقل مکان کرده است با تقاضای نامعقول زن همسابه روبه‌رو می‌شود… در یادداشت کارگردان فیلم آمده است: «صُراحی داستان آدم‌های اطراف ماست، داستان قرار گرفتن در وضعیتی که هر لحظه ممکن است انسانی در آن قرار گیرد. حالا کسی در این موقعیت قرار گرفته که قرار است در آینده‌ای نه چندان دور، آموزه‌های خدا را برای مردم بازگو کند و چه بهتر که خود پیشگام عمل به هر کدام از فرامین الهی باشد.»

قمارباز

کریم لک‌زاده که در جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر با «قیچی» حضور پیدا کرد، قرار است با «قمارباز» به هنروتجربه بیاید. قمار باز روایتگر زندگی دریک روستای مه آلود برفراز یک کوه است، دوقمارباز برای انتقام از یک قمارباز پیر او را بیهوش کرده به کلبه متروکش می‌برند. اکنون در مرزی از خیال و واقعیت قماربازها بر سر زندگیشان قمار می‌کنند. قمارباز در هفدهمین جشن خانه سینما کسب عنوان بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین را از آن خود کرد.

ناتمام به شدت هرچه تمام‌تر

«ناتمام به شدت هرچه تمام‌تر» به کارگردانی آزاد محمدی و بازی فرهاد قائمیان عنوان ششمین فیلم در قالب فیلم‌های کوتاه روز ۲ است. فیلم قصه یک ماهی‌گیر است. مردی ماهیگیر طبق روال هر روزه‌اش در هنگام صید درگیر اتفاق عجیبی می‌شود.

مدتی پیش اراک پس از شیراز، مشهد، اصفهان، گرگان، اهواز، کرج، قم، زاهدان و کاشان، آبادان و تبریز به شهرهای نمایش‌دهنده فیلم‌های هنر و تجربه پیوسته است و در این شهرها می توانید آثار این گروه سینمایی را تماشا کتید.

برای دریافت جدول کلی اکران فیلم های گروه هنر و تجربه در فروردین 1395 به اینجا مراجعه کنید.



لینک را کپی کنید


تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - 26 March 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن