تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804236440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگری درمانی؛ یک فرصت اقتصادی، یک سرمایه گذاری پرسود


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: گردشگری درمانی؛ یک فرصت اقتصادی، یک سرمایه گذاری پرسود

یادداشت مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات 2
مهدی دشتکی حصاری گفت:  امیدواری به بهتر شدن حال اقتصاد ایران بیش از گذشته است. امروز که مجموعه تعاملات خردمندانه در حوزه سیاست خارجی، آرام آرام دروازه های اقتصادی و انبوهی از فرصت های طلایی را در پیشگاه توسعه ایران گشوده است، باید آستین بالا زد.

بارها گفته و شنیده ایم که ایران فارغ از نفت، آنقدر ثروتمند و تواناست که می تواند خود را از نحوست تکیه بر خام فروشی و چاه داری ِنفت، رهانده و با مزیت های فراوانی که دارد، مسیر رشد متوازن و توسعه شتابان خود را در پیش بگیرد.

یکی از همین ظرفیت های بالقوه، حوزه سودآور و رونق بخش ِگردشگری است. ایران براحتی جایگاه پنجم جهان را در عرصه ظرفیت های طبیعی و جایگاه دهم را در حوزه میراث تاریخی و باستانی جهان به خود اختصاص داده است.

روایت سازمان جهانی گردشگری پس از بیان موقعیت و جایگاه ایران در عرصه ظرفیت های جهانی برای توسعه گردشگری، روی تلخی هم دارد که ناظر است بر سهم ناچیز ما از حجم یک هزار و سیصد میلیارد دلاری این صنعت در میان کشورهای جهان.

واقعیت آنست که با کمی تدبیر، مداقه و همت می توان حوزه گردشگری را در همین فرصت پیش آمده، یک بار برای همیشه متحول کرد و به سامان رساند.

توسعه زیر ساخت های حمل و نقل بویژه نوسازی ناوگان هوایی کشور که خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد اخبار خوب و نشاط آفرینی بوده است، اولین گام در همین مسیر است. توسعه دیگر شعبات حمل و نقلی و احداث هتل های بزرگ و پنج ستاره در تراز استانداردهای جهان به همراه تحول اساسی در حوزه نیروی انسانی کارآمد و مجموعه قوانین و مقررات می تواند و می بایست گام های همزمان دیگر در بحث توسعه گردشگری تلقی شود.

اما آنچه که از عهده و مسئولیت دولت خارج است و بر گرده ی فعالان بخش گردشگری نشسته است، اهمیتی دو چندان دارد.

ایرانِ امروز، با تکیه بر امنیت ملی و وفاق درونی و با بیش از سه دهه تجارب سنگین در حوزه های اقتصادی و توسعه ای، فارغ از آزمون و خطاهای غیر علمی، ناگزیر است که بر اساس مطالعات ِمبتنی بر اصول علمی و موازین ثابت شده اقتصادی، زمینه ی جذب سرمایه های ملی و بین المللی را در پروژه های اولویت دار خود فراهم آورد.

 مطالعات ما نشان می دهد که جهان امروز شتاب ویژه ای در جذب گردشگران درمانی در پیش گرفته است و فقط در مراکز آبدرمانی جهان، سالانه بالغ بر 150 میلیارد دلار، گردش مالی حاصل می شود.

متاسفانه امروز علیرغم دارا بودن هزاران چشمه آبگرم و کاملا اقتصادی، کشور، تنها و تنها به شهرک آبدرمانی سرعین در اردبیل و مجتمع محلات در استان مرکزی تکیه دارد که فقط خدمات استحمامی در قالب استخرهای عمومی و خصوصی ارائه می دهند در حالیکه جهان ِامروز، علاوه بر ارائه همین خدمات در استخرهای مدرن و کارآمد، مجموعه ای از زمینه های تخصصی همچون بالنوتراپی (Balnotherapy ) که ترکیبی از آب ، خاک و هواست، شکلها و فرمهای مختلف اسپا( Spa )، سونای فنلاندی، وان های داغ و جکوزی،  تالاسوتراپی (Thalassotherapy ) ترکیبی از آب و لجن، دوشهای بخار ، لوسیون تراپی و پلویدوتراپی ( Peloidotherapy ) و یا لجن درمانی را نیز ارائه می دهد.

مرور آمار های اعلامی از سوی سازمان جهانی گردشگری در همین رابطه بسیار ضرورت دارد. سالانه در حدود 600 هزار نفر در اسپانیا ، یک میلیون و دویست هزار نفر در فرانسه ، یک میلیون و سیصد هزار نفر در سویس ، 11 میلیون نفر در روسیه ، و12 میلیون  نفر در مجارستان و آلمان ، به  چشمه های آبگرم درمانی روانه می شوند . شهر بپو( Beppu) در ژاپن به تنهایی پذیرای حدود 13 میلیون گردشگر آب درمانی است .

در گزارش های رسمی، اطلاعات قابل تامل تری وجود دارد و به تفکیک قاره ها نشان می دهد، 53 شهرک آبدرمانی در آسیا ،  167 شهرک در آمریکا ،115 شهرک در اروپا و 8 شهرک در آفریقا ، قراردارند. با کمال تاسف در بین این 343 شهرک آبدرمانی ، علیرغم وجود ظرفیت بالای چشمه های آبگرم درمانی ، از کشور مان فقط یک شهرک ، یعنی سرعین اردبیل ساخته شده است.

در بررسی تحلیلی تعداد 53  شهرک موجود در آسیا ، نتیجه جالب دیگری حاصل میشود. ژاپن و کره جنوبی هر کدام با دوازده شهرک آبدرمانی ، در راس قرار دارند . تایوان با 8 شهرک ، چین 7 شهرک ، ویتنام 5 شهرک ، فیلیپین2 شهرک ، اندونزی ، مالزی و ایران هر کدام با 1 شهرک لیست را تکمیل می کنند . ضمن اینکه هیچیک از همسایگان ما در این لیست قرار ندارند و مهم تر اینکه گردشگران مرفه حاشیه خلیج فارس نیز در دسترسی به این شهرک ها دچار مشکلات عدیده ایی هستند و همین فرصت خوبی برای سرمایه گذاری های دقیق در این بخش و توسعه شهرک های درمانی در کشور است که می بایست با برنامه ریزی های دقیق و مطالعات کاملا اقتصادی از آن بهره گرفت.

دوره اقدام است و دیپلمات های کهنه کار ایرانی عرصه را برای فعالیت مدیران و فعالان اقتصادی فراهم کرده اند. امروز دیگر چشم امید این ملت وفادار، بر تدبیر و تحرک حوزه های اقتصادی نشسته است و اینکه چگونه یک بار برای همیشه، قطار اقتصادی این کشور ثروتمند و پر ظرفیت، به ریل "اصول مسلم اقتصاد" و مدیریت اقتصادی بر می گردد.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات


تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - 17 March 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن