تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه کردستان نیازمند انعطاف و جسارت مدیران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


توسعه کردستان نیازمند انعطاف و جسارت مدیران است استان‌ها > کردستان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری کردستان در سیزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد: مدیران اقتصادی و بانکی استان و نظام تدبیر استانی، باید در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی حداکثر انعطاف، جسارت، ریسک پذیری و استفاده از اختیارات را به کار ببرند.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، حسین فیروزی در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده آن را کافی ندانست و افزود: با استفاده از تجربیات به دست آمده در سال ۹۴ باید ضمن آسیب شناسی جلسات و تصمیمات بر کمیت و کیفیت جلسات در سال ۹۵ بیافزائیم. وی همچنین بر ترسیم وضعیت مطلوب و ایده آل برای سال آینده تاکید و خاطرنشان کرد: باید هدف گذاری کنیم و مجموعه اقتصادی استان ما را به این هدف که اشتغال جویندگان کار است برساند.
فیروزی در این خصوص افزود: در بررسی راه های رسیدن به هدف علاوه بر شرایط مطلوب، باید مشکلات و کمبودها را نیز در نظر بگیریم چرا که در غیر اینصورت دچار درماندگی و یاس خواهیم شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری با یادآوری رکود تورمی حاکم بر کشور در ۴ سال اخیر که ناشی از اقتصاد سیاسی است، خاطر نشان کرد: هدر رفتن سرمایه های کشور، اتخاذ تصمیمات هیجانی و غیر کارشناسی و وضعیت بحران زده منطقه بر کسی پوشیده نیست و باید در هدف گذاری ها مد نظر قرار گیرد.
فیروزی در ادامه گفت: برخی مشکلات در سطح نظام تدبیر ملی باید بررسی و حل شود اما در نظام تدبیر استانی باید بررسی کنیم که در خصوص معوقات بانکی، مسائل مالیاتی و عملکرد دستگاه های اجرایی به چه صورت می توانیم به گونه ای عمل کنیم که مشکلات واحدهای تولیدی رفع شود. وی در این خصوص تاکید کرد: نظام تدبیر استانی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی باید حداکثر انعطاف، جسارت، ریسک پذیری و استفاده از اختیارات خود را به کار ببرند. فیروزی در ادامه نتایج جلسات رفع موانع تولید در سال 94 را تجربیات ارزشمندی برای هدف گذاری سال 95 دانست و افزود: بانک و سایر دستگاه های ذیربط می توانند از تجربیات یکدیگر در اتخاذ تصمیم درست در رفع موانع استفاده کنند. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری کردستان با استناد به سخنان ریاست جمهوری، سال آینده را سال تحول اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: همه باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم و از تمام تجهیزات موجود استفاده کنیم تا عملکرد بهتری داشته باشیم. وی در خصوص بحث مالیات نیز اظهار داشت: در میزان مالیات صنایعی که با رکود مواجه و متضرر شدند، بویژه صنایع مربوط به صنعت ساختمان باید بازنگری شود، جرایم آنها بخشیده و حداکثر بخشودگی نیز شامل آنها شود. فیروزی همچنین با اذعان به اینکه اداره مالیات ضوابطی دارد که باید از سوی مودیان رعایت شود افزود: نظام مالیاتی باید علمی اداره شود و در این راستا باید کلاس های آموزشی برای مدیران واحدهای تولیدی برگزار شود. وی در ادامه بر اهمیت زمان در انجام کارها تاکید کرد و گفت: همه ما اذعان داریم که مساله و ضرورت اول کردستان، توسعه سرمایه گذاری، توسعه اشتغال و کاهش بیکاری در استان است و در راه تحقق این اولویت ها باید زمینه های اجرایی را فراهم کنیم که یکی از مهمترین آن ها انجام کارها در اسرع وقت و کوتاه ترین زمان است. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای کردستان با تاکید بر اینکه موارد و موانع را می توان با تدبیر بهتر، حل کرد خطاب به مدیران اقتصادی استان گفت: می خواهم از جانب شما به مردم شریف استان قول بدهم که در سال 95 ـ زمینه سرمایه گذاری را تسهیل خواهیم کرد و به موانع اداری، بیشتر از گذشته رسیدگی خواهیم کرد. ـ با جرات و جسارت بیشتر، به نفع مردم و تولید اصلاح فرآیندهای معیوب را دستور کار قرار خواهیم داد. ـ از تولید حمایت عملی می کنیم؛ یعنی به روز و به لحظه وضعیت تولید، فروش و درآمدهای واحدهای تولیدی را رصد کنیم و رفتار اداری با آنها را تنظیم کنیم. وی در این خصوص یادآور شد: همه نقش آفرینان عمران و توسعه استان باید توجه کنند که حمایت عملی از تولید یعنی اینکه مصالح و وسایل مورد نیاز را از واحدهای تولیدی داخل استان خریداری کنند؛ قابل قبول نیست شعار حمایت از تولید بدهیم اما از کارخانه های استان خرید نکنیم. فیروزی همچنین خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران،تولید کنندگان و کارآفرینان مورد احترام و تکریم ما هستند و جزو بهترین سرمایه های اجتماعی ما محسوب می شوند و احترام عملی به ایشان این است که به درخواست ها و مطالبات آنه از سیستم اداری، به موقع، عادلانه و بد.ن تاخیر پاسخگو باشیم.

کلید واژه ها: استان کردستان -




چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 18:52:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن