واضح آرشیو وب فارسی:گجت نیوز: اگر بخواهیم سال ۲۰۱۶ را به یک دسته از گجت های تکنولوژی اختصاص دهیم، بدون شک و تا به اینجای کار، این عنوان به هدست های واقعیت مجازی تعلق می گیرد. دنیای واقعیت مجازی روز به روز به یک نیاز اساسی تر برای گیمرها و کاربران موبایل و PC تبدیل می شود و هدست هایی مانند Gear VR سامسونگ که لقب محبوب ترین هدست واقعیت مجازی دنیای موبایل را به دوش می کشند، این بازار را توسعه می دهند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید. وقتی که کاربران، گلکسی اس ۷ اج یا گلکسی اس ۷ خود را داخل یکی از هدست های Gear VR می گذارند، اسمارت فون و هدست با یکدیگر ادغام می شوند و به نوعی یک محصول واحد را تولید می کنند: محصولی که مغز متفکرش از یک پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۰ یا جدیدترین نسل پردازنده های کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ تشکیل شده است. درواقع وظیفه ی اصلی کنترل تجربه ی کاربر از این هدست ها، کمپانی کوالکام است و این دقیقا همان چیزی است که کوالکام به آن پاسخ داده است. این کمپانی به تازگی SDK جدیدی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است تا با استفاده از آن بتوانند با سرعت و امکانات بیشتری نرم افزارها و محتواهای واقعیت مجازی خود را برای پردازنده ی اسنپدراگون توسعه دهند. SDK (کیت توسعه ی نرم افزاری) جدید کوالکام به توسعه دهندگان اجازه می دهد از تمام پتانسیل موجود در چیپست های اسنپدراگون ۸۲۰ بهره ببرند و نرم افزارها، محتواهای مالتی مدیا، متون، تصاویر و فیلم های خود را کاملا بهینه و متناسب با توان این قطعه ی سخت افزاری عرضه نمایند. هدف اصلی کوالکام از ارائه ی این SDK این بوده است که روند توسعه ی محتوا برای اسمارت فون های اندرویدی و هدست های واقعیت مجازی را آسان تر کند و توسعه دهندگان بتوانند محصولات خود را با عملکرد بهتر و مصرف انرژی بهینه تری تولید کنند. قابلیت هایی که از طریق این SDK در اختیار توسعه دهندگان قرار می گیرد، عبارت است از “تکنولوژی ادغام سنسورهای DSP” که به برنامه نویسان این امکان را می دهد که تجربه ی اینتراکتیو و همه جانبه ای را برای کاربران تولید کنند. این کار از طریق پیش بینی حرکات سر کاربر و ادغام آن با اطلاعات دریافتی از سنسورهای شتاب سنج و ژیروسکوپ صورت می گیرد تا دقیق ترین آنالیز انجام شود. “رندرینگ برجسته ی تصاویر از طریق تصحیح لنز” دومین قابلیتی است که باعث می شود کیفیت تولید تصاویر بسیار بالاتر برود و کابر تصاویر واضح تری را مشاهده کند. قابلیت بعدی “لایه سازی محتوای واقعیت مجازی” نام دارد که توسعه دهندگان را قادر می سازد منوها، متون و اطلاعات بیشتر را به صورت لایه های مجزا نمایش دهند تا خواندن و مشاهده ی آنها توسط کاربر راحت تر صورت بگیرد. تکنولوژی آخر “تبدیل سریع حرکت به فوتون” نام دارد که باعث می شود تاخیر دریافت تصاویر تا ۵۰ درصد کاهش یابد و کاربر محتوای یک دست تری را مشاهده کند. همچنین این SDK با پلتفرم مدیریت سیستم Symphony کوالکام ترکیب خواهد شد تا دسترسی توسعه دهندگان به جزییات مصرف انرژی و مدیریت عملکرد آسان تر شود. این قابلیت درنهایت منجر به این خواهد شد که تماشای محتوا و اجرای اپلیکیشن های واقعیت مجازی بر روی دیوایس های ضعیف تر، روان تر شود و افت فریم کمتری را شاهد باشیم. کیت توسعه ی نرم افزاری کوالکام برای پردازنده ی اسنپدراگون قرار است در سه ماهه ی دوم سال جاری میلادی به طور عمومی عرضه شود و بعد از آن توسعه دهندگان قادر خواهند بود در شبکه ی اختصاصی توسعه دهندگان کوالکام از آن بهره ببرند. منبع: AndroidHeadlines
چهارشنبه ، ۲۶اسفند۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: گجت نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]