تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802535996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیده تخم مرغ چه نوع خواصی برای سلامتی ما دارد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: سفیده تخم مرغ چه نوع خواصی برای سلامتی ما دارد چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم مصرف آن چه فوایدی دارد سفیده بهتر است یا زرده؟اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید با ما همراه باشید.
سفیده تخم مرغتخم مرغ می تواند به عنوان یک غذای کامل تلقی شود و در این بین، خواص سفیده تخم مرغ، از جمله فواید این ماده غذایی است که متاسفانه هنوز خیلی ها از آن اطلاعی ندارند.تخم‌مرغ از وعده‌های غذایی پرمصرف و پرطرفدار به ویژه به عنوان صبحانه است و در صورتی ‌که تخم مرغ جایگزین سایر غذاهای پرکلسترول نظیر گوشت شود، خوردن بیش از یک عدد تخم مرغ کامل در روز نیز یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود.
اگرچه سفیده تخم مرغ محتوی میزان بالایی پروتئین است اما زرده آن را نیز نباید نادیده بگیرید. یک تخم مرغ بزرگ ۳.۶ گرم پروتئین در سفیده و ۲.۷ گرم پروتئین در زرده خود دارد. این بدین معناست که ۶۰ درصد پروتئین موجود در تخم مرغ در سفیده آن و ۴۰ درصد دیگر در زرده آن است.
فواید سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ است محتوای بسیار بالایی از پروتئینی به نام آلبومین دارد که یک منبع عالی از انرژی است. این تنها پروتئینی است که فورا توسط بدن جذب شده، افزایش فوری انرژی را فراهم می کند. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ در ساخت عضلات همچنین تقویت آنها کمک کند. پروتئین به طور طبیعی دارای اسیدهای آمینه است که برای ساخت عضلات بسیار ایده آل است.
بدنسازانی که از سفیده تخم مرغ در رژیم غذایی خود بهره نمی‌ گیرند در واقع موقعیت بسیار ممتازی را از دست می ‌دهند، زیرا سفیده تخم مرغ به رغم غنی بودن از خالص‌ ترین نوع پروتئین، دارای میزان ناچیزی از کربوهیدرات ‌ها، چربی و کلسترول است.
پروتئین سفیده تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه‌ ها می ‌شود و هر سفیده بدون زرده در حدود ۶/۳ گرم پروتئین خالص دارد که حاوی تمامی ۸ اسید آمینه اساسی مورد نیاز بدن شامل والین، لوسین، ایزولوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان است و ویتامین‌ های A, E, K, B۱۲, ریبوفلاوین و اسید فولیک نیز به وفور در سفیده تخم مرغ یافت می ‌شود که در ساخت ماهیچه‌ ها نقشی اساسی بر عهده دارند.
خواص بیوشیمیایی سفیده
سفیده مایع آلبومینی زلال و غلیظی است که تمام فضاهای واقع در فاصله بین غشاهای پوسته و زرده را پُر می کند. سفیده یا آلبومین تخم مرغ تقریبا ۶۰ درصد وزن کل تخم مرغ را در بر دارد که ۷۸ درصد این ماده از آب و بقیه آن از مواد آلبومینوئیدی تشکیل شده است که مهم ترین آن اوآلبومین است.
بلافاصله بعد از این که تخم توسط پرنده رها گردد آلبومین دارای ساختمان ژله مانند می گردد. اما این ژله به تدریج به مایع تبدیل می شود .
PH سفیده تخم مرغ تازه حدود ۴/۷ است و در طی حدود ۳ روز به ۹ افزایش می یابد و سپس به مقدار ناچیزی تغییر می کند و چنین افزایشی نتایج مُضری را به دنبال دارد.
نکته مهم اینکه، در مصرف هیچ ماده ی غذایی، هر چند مفید، نباید زیاده روی کرد. مصرف ۲ تا ۳ عدد سفیده ی تخم مرغ در روز برای ورزشکاران کافی است؛ البته میزان مصرف بستگی به شرایط هر فرد دارد. دقت داشته باشید که مصرف پروتئین اضافه بر نیاز بدن موجب افزایش بار کلیوی، آسیب های کبدی، پوکی استخوان، کاهش قدرت باروری در زنان، سنگ کلیه و … خواهد شد.
هیچ گاه سفیده تخم مرغ را به صورت خام مصرف نکنید زیرا مصرف سفیده ی تخم مرغ به صورت خام باعث ورود پروتئینی به نام آویدین در بدن می ‌شود که وجود این پروتئین مانع جذب بیوتین (ویتامین H) خواهد شد و در نتیجه باعث بروز عوارضی از جمله مشکلات پوستی و چشمی می ‌شود.مهراخبار مرتبط :فوايد خوردن تخم مرغ براي بيماران قلبيهفته ‌اي 3 عدد تخم مرغتخم مرغ آب پز یانیمرو؟
مطالب پیشنهادی


گزارش تصویری اعمال زیبایی برای جوانسازی و زیبایی صورت


هیجان در نوروز 95 + تصاویر دیدنی


بهترین پیشنهاد های نوروز 95+ تصاویر


بلند قد تر از همه شویم ! + هشت سانتی متر در یک لحظه !



پربیننده ترین خبرها آگهی استخدام همکار در سایت نیک صالحی و پرشین وی کشف حجاب و تم پوشش تقلیدی از شبکه من و تو !!+عکس واکنش تند رضا رویگری به انتشار عکس وی در مشهد+عکس محبوبرین شخصیت درشبکه های اجتماعی !! +تصاویر عکسی که دل آدم را کباب می کند! مداح اهل بیت در کنار رهبر انقلاب + عکس سام درخشانی و همسرش پس از اسکی کردن!+عکس ضایع شدن رئیس سابق گوگل وقتی گوشی آیفون را مسخره می کرد!!+عکس حلقه ازدواج بنیامین بهادری+عکس آزاده صمدی خوش پوش تر از نیکی کریمی و شقایق فراهانی!+عکس خانواده جدید جهانبخش در هلند!! + عکس تازه داماد استقلال و همسرش + عکس مهراوه شریفی‌نیا در کنار سلطان + عکس شهرام محمودی در کنار همسر و فرزندش + عکس عاقبت رای ندادن روحانی به فریال و جنجال در فضای مجازی!!+عکس نگار استخر خالق عروسک سنجد در کنار همسرش!+ عکس علی دایی و پوریا پورسرخ در بازارچه خیریه + تصاویر بازگشت خواننده مطرح ایرانی پس از سالها غیبت + عکس معشوقه پوتین ناجی روسیه می‌شود؟!+تصاویر مارمولک هایی که پس از گذشت 100میلیون سال زنده‌اند!+عکس گدایی که پول و غذا قبول نمی‌کند! +عکس تذکر یک رضا روحانی در اینستاگرام! مرغداری‌ای که مدرسه شد+عکس باراک اوباما در استیج+عکس فاطمه زیباکلام درگذشت+عکس 8 تصویر از سگ ها که شما را شوکه میکند!+تصاویر خودروی ایرانی در معابر کشور آلمان + عکس خودروهای عجیب در جزیره ای از آمریکا +تصاویر سلفی بهنوش بختیاری و احسان علیخانی در برنامه سه ستاره+عکس کلاغ سفید و خروس سیاه !+عکس
آخرین خبرها افشاگری مهراوه شریفی نیا از زندانی بودن پدر و مادرش در اوایل انقلاب! ادعایی عجیب و شاید واقعی درباره سازندگان سریال معمای شاه! بازیگر کشورمان که بخاطر بچه دار شدن 3 سال هیچ نقشی بازی نکرد! چه پولی پارو می کنند این خانم ها...!! آزمایش موشکی محرمانه ایران تا ساعاتی دیگر؟! محسن چاووشی قصد داشت از مرز دریایی از ایران خارج شود!! نویسنده درحاشیه سکوتش را شکست !! شوخی با پوتین سر و صدا به پا کرد غرق شدن پنج ایرانی در سواحل ترکیه گزینه‌ اصولگرایان برای ریاست خبرگان یادداشت ابراهیم حاتمی‌کیا درباره ترور سعید حجاریان 5 ایرانی متهم به حمله سایبری در آمریکا !! بلیط کیش - تهران 24 هزار تومان شد! اظهارات مضحک مبلغ سعودی بر ضد ایران! خشکبارهایی از جنس فشارخون! مهاجم محبوب تیم ملی خبر ازدواجش را تایید کرد 7 اصل مهم در نگهداری ‌ماهی‌قرمز هفت‌سین دیوان عالی جان بابک زنجانی را نجات میدهد؟ ماجرای قالپاق دزدی بهروز وثوقی در ورزشگاه! جزئیاتی از زندگی ثریا دومین همسر محمدرضا پهلوی دردسر جدید برای ستاره بالیوود! زندان در انتظار سلمان خان! مهدی رحمتی عزادار شد کشف جدید: بدن به آپاندیس نیاز دارد آن را خارج نکنید! عجایبی از بدن انسان که نمی‌دانید! اقدام جالب همسر ایرانی سپ بلاتر در روز تولد او تغیرات بدن در لحظه مرگ شناسایی شد ناگفته های ظریف از دلیل قدم زدنش با کری طعنه برجامی «وطن امروز» به روحانی سیمرغی‌ها روی پرده نوروز آمریکا: کری برای ارتباط با ظریف چندین راه دارد

مطالب پیشنهادی


گزارش تصویری اعمال زیبایی برای جوانسازی و زیبایی صورت


هیجان در نوروز 95 + تصاویر دیدنی


بهترین پیشنهاد های نوروز 95+ تصاویر


بلند قد تر از همه شویم ! + هشت سانتی متر در یک لحظه !





یکشنبه 23 اسفند 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن