تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816715217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطراتی که زیر خاک رفت/ روایتی از زندگی صبورانه زنی که از کره دیگر نیامده بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: خاطراتی که زیر خاک رفت/ روایتی از زندگی صبورانه زنی که از کره دیگر نیامده بود فرهنگ > دفاع مقدس -
خانم گرجی بخشی همسر ذبیح الله بخشی که دو روز پیش چشم از دنیا فرو بست، بانویی خاص بود با کوله باری از خاطره.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهین خاکی، یکی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس و از نزدیکان به خانواده حاج آقا بخشی، درباره این بانوی از دنیا رفته می گوید: حاج خانم گرجی بخشی، همسر ذبیح الله بخشی که به شیر پیر جبهه ها معروف بودند، دو فرزندشان را یکی در قصر شیرین و دیگری را در سال 64 در فاو از دست دادند. داماد ایشان هم در عملیات کربلای پنج شهید شد و برادر حاجی بخشی هم در عملیات رمضان به جمع شهدا پیوست.
او ادامه داد: همین رزومه نشان می دهد که این خانواده، یک خانواده خاص است و مادر این خانواده فردی صبور... این مادر صبور بعد از فوت حاج آقا بیمار شد و این بیماری آن قدر ادامه پیدا کرد تا این که بعد از ظهر دو روز پیش در بیمارستان خاتم الانبیا به رحمت خدا رفتند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس می گوید: همسر حاجی بخشی، از همان ابتدای جنگ و در کردستان و جنوب همیشه حاج آقا را همراهی می کرد و در کارهای تبلیغاتی و تدارکاتی که ایشان انجام می داد،به همسرش کمک می داد.
او می گوید که صبر حاج خانم بخشی، زبانزد خاص و عام بود و همیشه سایر مادران شهدا را به صبر فرا می خواند: او کسی بود که زمانی که پیش مادران شهدا می رفت، همه را به خاطر سادگی و صمیمیتش لیدری می کرد تا مصیبت ها را تحمل کنند.
مهین خاکی ادامه می دهد: خبر شهادت فرزندانشان را که به ایشان می دادیم، با سعه صدر و آغوش باز از آن استقبال می کرد و همیشه می گفت من بچه ام را در راه خدا دادم و افتخار می کنم. خیلی از مادرها این را می گفتند اما وقتی به خلوت خودشان می رفتند ناراحتی می کردند اما ایشان در خلوت هم همینطور بود و با گفتن ذکر خودش را آرام می کرد.
به گفته این رزمنده جنگ، همسر حاجی بخشی همیشه می گفت فکر نکنید این که گریه و شیون نمی کنیم به این خاطر است که فرزندانمان را دوست نداشتیم، نه! خیلی هم دوستشان داشتیم. اما وقتی کسی چیزی را برای رضای خدا می دهد، درست نیست هدیه را با گریه بدهد.
مهین خاکی می گوید: زنان آن زمان با این که سواد آن چنانی نداشتند اما شعورشان خیلی بالا بود. هیچ وقت از این مادر شهید گله و شکایتی نشنیدم. با این که در جریان وقایع روز سیاسی و اجتماعی بود اما هیچ وقت نه شکایت می کرد و نه مقایسه. تا همین اواخر عمرش، محکم و استوار بر سر حرفش ایستاده بود و از این که فرزندانش را در راه اسلام و کشور داده بود راضی بود.
به گفته ی او، چیزی که مادران آن زمان را این چنین از دیگران متمایز می کرد و باعث می شد صبر و توکلشان بالا برود، محبت مادرانه آن هاست. او می گوید: به نظر من این که به همه توصیه شده محبت داشته باشند، به این خاطر است که با محبت به همه چیز می شود رسید. مثلا زمان جنگ، ما در گروه های پانزده تا بیست نفره از جبهه برمی گشتیم و هر بار خانه یکی از بچه ها می رفتیم. در این مدت حتی ندیدم یک بار یک کدام از این مادرها گله و شکایتی بکند و از این مهمان داری ناراضی باشد. حتی وقتی یکی از بچه ها جمع را ترک می کرد، ما را دعوا می کردند که چرا اجازه دادی برود! محبت مادرانه ی آن ها بود که باعث شده بود خیلی خاص و عجیب باشند. آن ها از کره دیگر نیامده بودند و تنها محبتشان آن ها را متفاوت کرده بود.
 مهین خاکی می گوید: یکی از پسرهای ایشان وقتی شهید شد، کوله حمل آرپی جی همراه داشت. وقتی ترکش خورد، آرپی چی ها منفجر شده بود و تنها چند کیلو گوشت به عنوان جنازه به دستمان رسید. در عملیات فاو هم آن یکی پسرشان شهید شد که حاجی بخشی هم با او بود. یعنی پسر در مقابل چشم پدر شهید شد. ولی هیچ وقت این اتفاق ها باعث نشد این پدر و مادر روحیه شان را از دست بدهند و ما هر وقت از عملیات ها بیرون می آمدیم، حاج خانم را در ماشین حاجی بخشی می دیدیم که در آن ماشین خاص که پر بود از پرچم و بلندگو و شکلات و عطر،نشسته و همان حضور چند ساعته اش به بچه ها روحیه می داد.
او در پایان می گوید: ای کاش به دور از همه ی حواشی سیاسی، که خیلی ها این افراد را به نفع خودشان مصادره کردند، شیوه زندگی و اخلاق این افراد گفته و شنیده شود تا همه بدانند که چه آدم هایی در گذشته وجود داشتند و بدانند که این انسان ها از کره دیگر نیامده اند.   1717

کلید واژه ها: دفاع مقدس (جنگ تحمیلی) - شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی - جانبازان و ایثارگران -




چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 13:38:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن