تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806246096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی SUPERHOT


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

ساده ولی خارق العاده "به قلم پرهام اقاخانی" تا حالا با خودتان فکر کرده اید که اگر هسته گیم پلی یک بازی کلا بر اساس Bullet Time های معروف Max Payne، قابلیت های تنظیم زمان Time Shift یا فیلم ماتریکس بنا می شد، آن بازی به چه شکلی در می آمد؟ SUPERHOT دقیقا همان بازی ای است که به طرز هوشمندانه ای سیستم Bullet Time را در گیم پلی خودش قرار داده و یک بازی فوق العاده سرگرم کننده و صد البته تاکتیکی را برایتان به ارمغان آورده است که در بازار شوتر های بی مغز و آینده نگرانه امروزی (خودتان می دانید کدام بازی ها را می گویم!) حسابی می درخشد. از همان لحظات شروع، بازی کاملا به شما نشان می دهد که با سایر بازی ها فرق دارد. شما وارد یک سیستم عامل مجازی به نام PiOS می شوید و توسط یکی از دوستانتان موفق به کرک کردن فایل اجرایی بازی می شوید(!) و می توانید مراحل ابتدایی بازی که آموزش های ابتدایی را به شما یاد می دهد پشت سر بگذارید. سپس به دلیل کرک شده بودن فایل اجرایی، بازی کرش کرده و از آن خارج می شوید. (در اینجا برای یک لحظه و به طور ناگهانی کلا صفحه بازی سیاه شد و من هم با وحشت از این که نکند سیستمم به فنا رفته باشد آنرا نگاه می کردم که بعدا فهمیدم خود بازی این کار را کرده!) سپس همان دوستتان دوباره با شما تماس گرفته و یک کرک جدید تر به شما می دهد تا بتوانید سایر بازی و مراحل و امکانات جدیدی که در نسخه بتا وجود نداشتند را هم تجربه کنید. شما را نمی دانم ولی خودم از این ایده سازندگان برای نحوه شروع بازی بسیار لذت بردم. 

بگذارید خیالتان را راحت کنم. تقریبا هیچ موسیقی ای در طول بازی (به جز در مینی گیم هایی که در ادامه به آن اشاره می شود) وجود ندارد و گرافیک تکنیکی بازی هم کاملا متوسط است و جوابگوی گیمر هایی که دنبال گرافیک های فضایی هستند نخواهد بود. ولی در عوض با چنان گیم پلی تاکتیکی و خارق العاده ای روبرو می شوید که رسما هم گرافیک متوسط، هم نبود موسیقی و هم گذر زمان را فراموش می کنید! در شروع هر مرحله، بازی در یک حالت Slow Motion بسیار کند قرار دارد و با چرخاندن ماوس و یا حرکت کردن، سرعت بازی بیشتر می شود. (سرعت بازی در هنگام حرکت کردن بیشتر از سرعت آن در زمان هدفگیری با ماوس است.) وظیفه شما هم این است که تمام انسان(؟) های قرمز رنگی که داخل محیط می بینید را از بین ببرید و باید این کار را با مشت زدن به آنها، شلیک به آنها توسط اسلحه ها و یا نصف کردنشان توسط کاتانا انجام دهید. اما این کار نسبت به آنچه فکر می کنید، بسیار سخت تر است. دشمنان شما می توانند با دست خالی به میدان بیایند و یا هر سلاحی داشته باشند. از چوب بیسبال و کاتانا گرفته تا کلت و شاتگان و تنها یک ضربه برای پایان یافتن زندگی کارکترتان کافی است.  همچنین در برخی از مراحل هم دشمنان جدیدی با گذر زمان به محیط مرحله اضافه می شوند که باید حواستان به آنها نیز باشد. خوشبختانه مکان و زمانبندی پدیدار شدن دشمنان جدید، اسکریپت شده است و حتی درجه سختی مرحله نیز بعد از مدتی کاهش می یابد که به شما کمک می کنند تا بعد از چند بار شکست خوردن بتوانید برنامه ریزی بهتری برای به اتمام رساندن مرحله داشته باشید. هوش مصنوعی بازی نیز بسیار خوب است و در بعضی موارد، دشمنان نقطه ای را که فکر می کنند به سمت آن می روید را هدف می گیرند که در تعدادی از مراحل واقعا غافلگیرم کرد. علاوه بر موارد فوق، اسلحه های شما بعد از چند بار حمله و یا شلیک، دیگر قابل استفاده نیستند و باید آنها را پرتاب کنید تا مجاز به برداشتن اسلحه دیگری باشید. البته با پرتاب کردن اسلحه ها (و حتی اشیای موجود در بعضی از مراحل!) می توانید دشمن را برای مدتی گیج کنید. همین مکانیزم ها و ویژگی ها هستند که باعث شده اند بازی به اندازه کافی چالش بر انگیز باشد و صحنه هایی خارق العاده به وجود بیایند که انتظارشان را ندارید. 

مثلا یکی از دشمنان را با آخرین گلوله تان از پا در می آورید، بعد از چرخاندن دوربین ناگهان با یک دشمن دیگر و یک گلوله که توسط او به سمتتان شلیک شده روبرو می شوید. بلافاصله اسلحه خودتان را پرتاب می کنید و در این فاصله که گلوله به اسلحه پرتاب شده شما برخورد می کند، 180 درجه می چرخید و اسلحه ای که از دست دشمن قبلی افتاده بود را بین زمین و هوا می گیرید و با یک گلوله، دشمن باقی مانده را به دیار باقی می فرستید! از همه جالب تر این است که درست بعد از این که با هزار بدبختی و با تلاش فراوان یک مرحله را به پایان می رسانید و در حال خوشحالی کردن هستید، ناگهان بازی تمام حرکات شما در طول مرحله را با سرعت واقعی به شما نشان می دهید و می بینید که همانند رایدن در بازی Metal Gear Rising در حال دفع کردن گلوله های شلیک شده با کاتانا و نصف کردن دشمنان هستید، یا این که همانند کسانی که از چیت Wallhack استفاده می کنند مشغول شلیک به دشمنانی که از ناکجا آباد ظاهر می شوند بوده اید و یا در حال جاخالی دادن به گلوله ها به سبک فیلم های تخیلی هستید و با خودتان می گویید: واقعا من این کارها را کردم؟! از همه بهتر این که می توانید توسط سیستم ضبط کلیپ داخل بازی، گیم پلی خودتان را تا حدی ویرایش کنید و در سایت Killstagram.com که متعلق به این بازی است آپلود کنید تا تمام جهان شاهد اعمال مافوق تصور شما باشند.

  اما نقاط مثبت بازی به همینجا خلاصه نمی شود. در سیستم عامل ساختگی ای که بازی به شما ارائه می دهد چندین ویژگی جالب وجود دارند که ارزش امتحان کردن را دارند. از دو مینی گیم کوچک که یکی از آنها به سبک بازی موبایل Timberman است گرفته تا ویدئو ها و تصاویر طراحی شده با اعداد و حروف و از همه خفن تر یک چت روم مجازی برای گپ و گفت هکر ها با هم! شما می توانید وارد این چت روم شوید و با این که تمام اتفاقات آن تقریبا به طور خودکار و اسکریپت شده می افتد و هیچ کنترلی روی آن ندارید، با اتفاقات بسیار جالبی در آن مواجه می شوید. برای مثال ادمین چت روم شروع به Kick کردن افراد مختلف و مخصوصا اسپمر ها می کند؛ یکی از اعضای گروه سعی می کند تا ادمین را بن کند(!)، یک نفر نکته های بسیار جالبی را از مکانیزم های مخفی بازی برایتان اسپویل می کند (و جالب تر این که یکی از اعضای گروه برای جلوگیری از اسپویل شدن آنها، گروه را ترک می کند و بعدا باز می گردد!)، و از همه جالب تر این که بازی در این چت روم اشاره های بسیار خوبی به اصطلاح PC MASTER RACE و کسانی که ایرادات و مشکلات بازی Pirate شده خودشان را در انجمن های رسمی مطرح می کنند، دارد! (نمونه ای از این عمل، کسانی بودند که Batman: Arkham Asylum را Pirate کرده بودند ولی بتمن در بازی قابلیت Glide نداشت که بعد از مطرح شدن این موضوع در فروم Rocksteady، خود سازندگان به طراحی چنین مکانیزمی برای آزار دادن Pirate بازان اعتراف کردند و مشخص شد که چه کسی نسخه اصلی را خریده و چه کسی آنرا غیرقانونی دانلود کرده!)

نکات مثبت: بهینه سازی مناسب گیم پلی بسیار خوب و بشدت سرگرم کننده ایده های جالب در طراحی منوی اصلی و گیم پلی <از اشاره کردن به مورد آخر برای جلوگیری از اسپویل شدن، معذوریم!> نکات منفی: تعداد کم مراحل باگ های کم تعداد (و مخرب در بخش ضبط گیم پلی) عدم پشتیبانی از Borderless Fullscreen تنظیمات گرافیکی فقط به چند مورد خاص خلاصه می شوند قیمت بازی نسبت به محتوای دریافتی، چندان مناسب نیست سخن آخر: SUPERHOT یک بازی مستقل قدرتمند است. گیم پلی بازی بشدت جذاب است و قطعا می تواند با ویژگی های جدیدی که به سبک اخیرا تکراری و بدون نوآوریِ شوتر های اول شخص اضافه کرده، برای مدتی شما را سرگرم کند. تجربه این بازی را به هیچ وجه ممکن نباید از دست دهید.



16 اسفند 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن