تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827287261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز جدال بر مالکیت «بازار تازه» میان صداوسیما و وزارت ارشاد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آغاز جدال بر مالکیت «بازار تازه» میان صداوسیما و وزارت ارشاد
عباسیان مدیر دولت سابق که در مقام منتقد در این برنامه حضور یافته بود، حتی انتشار ویدیوی یک گفت و گو در فضای اینترنت را نیز نیازمند مجوز خواند و در واقع با ادعای این جماعت، اگر یک خبرگزاری با شخصی گفت و گو کند و ویدیویش را نیز منتشر کند، بابت انتشار ویدیو باید مجوز بگیرد!
کد خبر: ۵۷۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ - 04 March 2016


پس از رونمایی از تکنولوژی سیستم نمایش درخواستی فیلم (VOD) توسط موسسه رسانه‌های تصویری و پیش افتادن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه سازمان صداوسیما که قصد دارد در قالب IPTV همین تکنولوژی را فراهم کند، برنامه «هفت» این هفته میزبان نخستین دوئل در این زمینه بود و صداوسیما بالاخره موضع گیری را آغاز کرد.

به گزارش «تابناک»؛ برنامه «هفت» این هفته با گزارشی از مراسم تشییع فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون آغاز شد و سینماگران و مسئولان حاضر در این مراسم، از او به نیکی یاد کردند.

سپس محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در دولت احمدی‌نژاد و حامد معینی از سازمان صداوسیما در برنامه هفت حاضر شدند تا علیه راه اندازی (VOD) یا «برنامه ویدئویی درخواستی ضبط شده / Video On Demand» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضع گیری شد و صداوسیما درباره بازاری که ادعا می‌کند منحصر به خود است و نباید وزارت فرهنگ و ارشاد وارد آن شود، رسماً اعلام موضع گیری کرد.

در این برنامه افخمی تاکید کرد در پی عدم حضور ابطحی از سازمان سینمایی، حاضر نشده نماینده سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد را به برنامه «هفت» بپذیرد و بدین ترتیب بحثی یک طرفه درباره این حوزه شکل گرفت که نتیجه اش قابل پیش بینی بود: 1- عدم توانمندی وزارت فرهنگ و ارشاد و بخش خصوصی برای فعالیت در این بخش 2- انحصار قانونی عرضه این تکنولوژی برای صداوسیما با «تلویزیون» خواندنِ «ویدیوکلوپ اینترنتی»

در ابتدا محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در دولت احمدی‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر روش حاکم بر شبکه نمایش خانگی ما dvd است که سالیان طولانی است که محتوا را در اختیار مخاطبان قرار می دهد، اما مشکلاتی نظیر قاچاق و ... وجود دارد. حدود 20 میلیون خانواده در ایران هستند که در کمترین حالت باید بگوئیم حدود 10 درصد از این خانواده ها مخاطب شبکه نمایش خانگی شوند. یعنی حداقل 2 میلیون  dvd فروخته شود یا 3 میلیارد تومان درآمد برای یک تهیه کننده حاصل شود. اما در حال حاضر بین 200 تا 300 هزار میانگین فروش dvd ماست که این فاجعه است.

وی افزود: اما این یعنی مردم این فیلم ها را نمی بینند؟ می بینند اما از طرق دیگر دانلود می کنند و رایگان می بینند. vod می گوید ما تمام محتوای رسانه ای را از طریق شبکه های مختلف در دسترس مخاطب قرار دهیم. دسترسی مخاطب به این آرشیو به دو طریق صورت می گیرد. یکی اینترنت و مودم های adsl است که محتوای مجاز و غیرمجاز را همین امروز رایگان در اختیار مخاطب قرار داده اند و حقوق صاحبان آثار تضییع می شود. اما چرا جلوی اینها گرفته نمی شود؟ چون برای دانلود این فیلم ها اینترنت مصرف می شود و منافع شرکت های وابسته به مخابرات برای تامین اینترنت تامین می شود.

این مدیر سینمایی دولت احمدی نژاد ادامه داد: اما راه دوم؛ شما یک ستاپ باکس می گیرید و آرشیو کامل این محتوا را به صورت بسته ای به مخاطب می فروشید و برای مخاطب هم می صرفد و از خرید dvd برای او ارزان تر می شود و در عین حقوق تولیدکننده هم تضییع نمی شود.

عباسیان  البته در بخشی از صحبت‌هایش به درستی، راه اندازی (VOD) با کیفیت فعلی در مقطع کنونی را فاقد اثر دانست و تاکید کرد حداقل باید پنج هزار فیلم در این شبکه فعال باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد و با صد فیلم نمی‌توان در این زمینه موثر بود.

عباسیان در بخش‌های دیگری از صحبت‌هایش به طعنه به ایوبی، این رونمایی رو مشابه برنامه های صورت پذیرفته در رایزنی‌های فرهنگی به صورت نمایشی و بدون زیرساخت خواند و حتی جشنواره فجر سی و چهارم را نیز عمدتاً درگیر فضای نمایشی خواند.

این مدیر دولت سابق که برای نخستین بار در دولت پیشین پیگیری راه اندازی VOD در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، در بخشی از صحبت‌هایش به نوعی حق انحصار را به صداوسیما داد! عباسیان حتی انتشار ویدیوی یک گفت و گو در فضای اینترنت را نیز نیازمند مجوز خواند و در واقع با ادعای این جماعت، اگر یک خبرگزاری با شخصی گفت و گو کند و ویدیویش را نیز منتشر کند، بابت انتشار ویدیو باید مجوز بگیرد!

حامد معینی نماینده صداوسیما نیز این تکنولوژی را «تلویزیون» خواند و در همین راستا VOD را متعلق به صداوسیما خواند و در مقابل این پرسش که آیا این اختیار حقوقی است؟، مدعی شد که این موضوع جزو تکالیف سازمان صداوسیما است.

 مدیر حقوق بین الملل و مالکیت فکری صداوسیما در ادامه افزود: در تاریخ 22 مهر 1394 خطاب به رسانه شورای عالی فضای مجازی نامه‌ای زده می‌شود که هرگونه فعالیت صوتی و تصویری در فضای مجازی بر عهده صداوسیما است و سال گذشته صداوسیما پنج اپراتور مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: در مقطعی صدور این مجوز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد که سازمان صداوسیما نمی‌خواست در این مقطع سیاسی وارد این حوزه شود. همچنین دادستان کل کشور دستوری به کل دادستان‌های کشور صادر کرد که هرگونه بستر ارائه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی مسدود شود اما ما به واسطه فضای انتخاباتی، در این زمینه اقدام نکردیم.

البته استنادات قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در واقع در حال راه اندازی «ویدیوکلوپ» اینترنتی است و پیش از این نیز عنوان شده، بدین شرح بوده است:

«۱. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی: شرایط استفاده صحیح از لوازم ،تجهیزات و محصولات مختلف سمعی و بصری و برنامه های تصویری در قالب ویدیو مصوب جلسه ۲۹۸ مورخ ۲۲/۱۰/۱۳۷۱ بند ۲ و ۳
۲. مصوبه هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۴/۵/۱۳۸۹ بنا به پیشنهاد شماره ۱۱۲۸۴/۱ مورخ ۱۳/۴/۱۳۸۸ وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساس جمهوری اسلامی ایران
۳. قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت های غیر مجاز می نماید مصوب مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۸۶
۴. قانون تعطیل موسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده و می شود مصوب مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۷۲
۵. مجوز شماره ۱۵۸۰۶۵/۹۰/۱۵ مورخ ۲۱/۱۰/۹۰ صادر شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آئین نامه و دستور العمل اجرایی مربوط به آن.»

ضمن اینکه وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد اختیار قانونی صدور مجوز پخش فیلم‌های سینمایی در قالب DVD در شبکه خانگی (سطح فروشگاه های کشور) را دارد، به همین ترتیب اختیار قانونی صدور مجوز پخش همان فیلم‌های سینمایی را در فضای اینترنت با همکاری وزارت ارتباطات دارد؛ اتفاقی که بر همین اساس توسط وزارت فرهنگ و ارشاد آغاز شده است.

معینی در پاسخ به سوال افخمی که چرا صداوسیما که مدعی است این مجموعه، «تلویزیون» است و باید در انحصار این سازمان باشد، مدعی شد که این تکنولوژی توسط صداوسیما در تهران راه اندازی شده و بهره برداری آزمایشی هم شده اما چون قصد بهره برداری تبلیغاتی نداشته‌اند، ماجرا رسانه‌ای نشده است!

در نهایت قرار شد هفته بعد با حضور ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری، هفته آینده دوباره در این زمینه مباحث حقوقی و فنی بحث شود و فضای یک طرفه این برنامه درباره انحصارطلبی صداوسیما که هرگونه انتشار صوت و تصویر در فضای مجازی را در انحصار خود می‌داند، تغییر کند.

در ادامه در بخش هفت نما، با اشاره به اهدای جایزه اسکار بهترین بازیگر به لئوناردو دیکاپریو تشکر این بازیگر پس از دریافت جایزه بعد از 20 سال را با بغض و روشی که نوید محمدزاده بعد از دریافت سیمرغ بلورین بازیگر مکمل از جشنواره سی و چهارم مقایسه کرد. همچنین بحث گران‌تر شدن قیمت بلیت سینما برای سال آینده به درستی مورد انتقاد قرار گرفت. سپس اشاره‌ای به دعوای لیلا حاتمی با خبرنگاران اشاره شد و از حساس بودن روحیه سینماگران به طعنه سخن به میان آمد.

سپس نقد فیلم‌های حاضر در جوایز اسکار 2016 آغاز شد و مسعود فراستی با اشاره به اینکه مراسم اسکار امسال از دوره‌های اخیر بهتر اجرا شد، فیلم‌های حاضر در مراسم امسال را ضعیف‌تر از سال‌های گذشته خواند.

سوال این هفته برنامه «هفت» نیز در این باره بود: «به نظر شما جوایز سالانه اسکار بر تغییر ذائقه فیلمسازان ایرانی و در نتیجه تولیدات سینمای ایران تأثیرگذار است؟
1. موثر است
2. تأثیری ندارد»

فراستی «مدمکس» را که برنده جوایز فنی شد اما جوایز اصلی را نبرد، فیلم ضعیفی دانست و تاکید کرد که این نشان از وضعیت خراب سینمای آمریکا در یک سال اخیر دارد. همچنین اهدای جایزه به «افشاگر» را دارای مصرف داخلی خواندند و در واقع اهدای جایزه به این فیلم نیز مورد نقد قرار گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن