محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845845616
در برنامه سینمای ایران چه گذشت؟/ از نقد فیلم نزدیکتر تا حضور گریمور برجسته سینما
واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: در برنامه سینمای ایران چه گذشت؟/ از نقد فیلم نزدیکتر تا حضور گریمور برجسته سینما
برنامه سینمای ایران 5شنبه شب میزبان مصطفی احمدی، شاهین شجری کهن، ستاره اسکندری، نازنین فراهانی و عبدالله اسکندری بود.
عصرایران - برنامه سینمای ایران پنجشنبه شب 13 اسفندماه میزبان مصطفی احمدی (کارگردان فیلم نزدیکتر)، شاهین شجری کهن (منتقد)، ستاره اسکندری (بازیگر فیلم نزدیکتر)، نازنین فراهانی (بازیگر فیلم نزدیکتر) و عبدالله اسکندری با موضوع گریم در سینمای ایران بود.
وظیفه منتقد نازکردن کارگردان نیست
مصطفی احمدی کارگردان فیلم نزدیکتر گفت: من 23 سال در کسوت دستیار کارگردان کار کردم اما هیچ وقت مناسبات را نشناختم. این طبیعی است که برخی فیلم ها در زمان اکران مخاطب زیادی ندارند و برای رفع این معضل باید تهیه کننده ها و پخش کننده ها با هم به تفاهمی برسند و به همه نوع فیلم ها احترام بگذارند.
وی با اشاره به ساخت فیلم «نزدیکتر» ادامه داد: حضورعوامل حرفه ای در زمان ساخت فیلم خیال من را راحت کرد ضمن اینکه سعی کردیم از بازیگرانی استفاده کنیم که مخاطب آنها را دوست دارد و برای دیدن آنها هزینه کند و به سینما برود.
احمدی با بیان اینکه مطمئن بوده که فیلمش برای مخاطب هدف جذاب خواهد بود گفت: البته منظور از مخاطب هدف باج دادن نیست منظورم مخاطب سینمای ایران است که فیلم را خوب می بیند و جدی آنرا نقد می کند. امیدوارم بتوانم در این فیلم به تماشاگری که فیلم را می بیند شاهد فیلمی متفاوت باشد ضمن اینکه من معتقدم این نوع فیلمنامه نویسی فرمول دارد هرچند که ریسک هم به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه عاشق دستیار کارگردانی است، گفت: وظیفه منتقد نازکردن کارگردان نیست و منتقد به بهتر دیده شدن فیلم کمک می کند.
کارگردان فیلم «نزدیکتر» ادامه داد: کتمان نمی کنم که من شیفته شخصیت های فیلم هایم هستم. انتهای فیلم 2 دقیقه کم شد.
امروز کودکان در سینمای ایران بازیهای حیرت آوری دارند
شاهین شجری کهن (منتقد سینما) گفت: باید عادت سینما رفتن در کشور احیا شود. سوال من از مصطفی احمدی کارگردان فیلم نزدیکتر این است که چطور فیلم هایی ساخته می شود که بیننده ندارند و باید برای آنها مخاطب جذب کنیم. اگر توجه کرده باشید در سه سال گذشته فیلم هایی در جشنواره فیلم فجرداشتیم که به آنها فیلم خوب می گوییم اما شاهکار نیستند و در عین حال که ساخته شده پیامدی دارد که بخشی از این پیامدها مثبت است .
وی ادامه داد: اگر 20 سال پیش در جشنواره فیلم هایی می دیدیم که مشکل ساختاری داشت الان در سینمای ایران جنس فیلم ها خیلی تغییر کرده و به نوعی استاندارد فیلم در سینمای ایران بالا رفته است.
شجری کهن یادآور شد: فیلم «نزدیکتر» از نظر ساختار و بازیگری خوب است و باید به دنبال جذابیت های دیگر آن بگردیم. در دوره ای اینکه عناصر یک فیلم و مولفه های آن در سطح خوبی باشند، مهم بود اما امروز در جشنواره فیلم فجر بازی هایی از کودکان می بنیم که حیرت آور است.
وی ادامه داد: فیلم «نزدیکتر» بیشترین زمانش در خانه می گذرد و به بازیگرانش متکی است به همین دلیل هم کارگردانی اهمیت مضاعف پیدا می کند. در این فیلم به نظر می رسد در بسیاری بخش ها تمهیداتی اندیشیدید تا فیلم را از ایستایی خارج کنید.
شجری کهن با بیان اینکه مصطفی احمدی را فیلم اولی نمی داند، گفت: فیلم اولی مجوز دارد تا در روایت و قصه پردازی اشتباهاتی داشته باشد اما ما در مورد فیلم شما چنین چیزی نمی بینیم. در این فیلم اگر اثرگذاری مخاطب را به شکل لایه خویشتن داری و رنگین کمانی به صرف زیبابودن نشود می شد این وسواس را نداشته باشید اما در مجموع فیلم مرتبی است و مخاطب راضی از سالن سینما بیرون می آید.
وی ادامه داد: به نظرم سینمای ایران نیاز به فیلم هایی دارد که همراه با موج باشد، فیلم هایی که صفر و صد باشد و من از فیلم های صفر نسبت به فیلم شما که 50 است بیشتر استقبال می کنم.
همه ما آدم های صفر و صدی هستیم
در ادامه برنامه ستاره اسکندری درباره نقش خود در فیلم «نزدیکتر» گفت: قصه فردی است که به خانواده برمی گردد و اینکه خانواده چقدر او را به خاطر خطاهای گذشته می بخشند یا نه؟ در این فیلم با افرادی در خانواده مواجه می شویم که هرکدام مشکلات خود را دارند.
وی ادامه داد: وقتی فیلمنامه را خواندم موضوعش را دوست داشتم و در اولین جلسه ای که با مصطفی احمدی صحبت کردم و متوجه شدم 20 سال دستیار کارگردان بوده و برای کارگردانی صبر کرده و تجربه کسب کرده از کارگردانان بزرگ نکته ای بود که نظر من را برای همکاری با او بسیار جلب کرد.
اسکندری گفت: در این جنس آدم ها پختگی بیشتری می توان دید و در اولین جلسه دورخوانی حس کردم که چقدر اتفاق خوبی افتاده است. در بخش قبلی برنامه اشاره به فیلمسازی صفر و صد شد. من معتقدم در جای 50 درصد می توان به پختگی کامل رسید زیرا همه ما آدم های صفر و صدی هستیم. برای فیلم «نزدیکتر»40 شب ایستادم و دیدم این کارگردان تا چه اندازه تعادل که در جمع ما کم است را حفظ می کند.
وی با بیان اینکه بیشتر فیلم های جشنواره فجر را دیده است، گفت: از اینکه یک اتفاقات خوبی در سینما افتاده خوشحالم اما هنوز برای خودم تعریفی ندارم اینکه چرا تولیدات مختلف در یک کفه سنجیده می شود اما با این حال به نظرم اتفاق خوشایندی است.
اسکندری ادامه داد: احمدی در بین گروه تعادل بسیار خوبی بوجود آورده بود و همین موضوع به آرامش بازیگر بسیار کمک می کند.
در ادامه نازنین فراهانی از دیگر بازیگران فیلم «نزدیکتر» نیز گفت: کار با مصطفی احمدی خیلی خوب بود از زمانی که او دستیار کارگردان بود او را می شناسم و همیشه از او سوال می کردم که چرا فیلم نمی سازی؟ و وقتی با من تماس گرفتند که با او برای فیلم «نزدیکتر» همکاری کنم به دلیل اینکه به کارش مطمئن بودم، پذیرفتم.
عبدالله اسکندری و حکایت گریم سه بعدی
در ادامه برنامه عبدالله اسکندری، گریمور برجسته سینمای ایران درباره چهره پردازی گفت: در کودکی نقاشی می کردم و آنرا دوست داشتم . در دبیرستان سالی دوبار تئاتر اجرا می کردیم و معلم ادبیاتی داشتیم که علاقه مند بود انشا را تبدیل به تئاتر کنیم و چون به نقاشی علاقمند بودم گریم هم می کردم و از همان زمان این کار را ادامه دادم.
وی ادامه داد: وقتی فیلمنامه نوشته می شود شخصیت ها برای خود در جامعه مشابهی دارند و وقتی کارگردان درباره هر شخصیتی توضیح می دهد من به دنبال شناسنامه آنها در جامعه می روم.
اسکندری گفت: قرار است بازیگری یک شخصیت دیگری را بازی کند که با خودش متفاوت است. این ها همه بر روی چهره تاثیرگذار است در این زمان سعی می کنم بازیگر را به این مختصات نزدیک کنم.
وی ادامه داد: در قدیم زمانی که آرام آرام گریم را شروع می کردم زیر دستم بازیگرها می خوابیدند اما امروز دائم موبایلشان را چک می کنند درحالیکه فرصت را از دست می دهند من معتقدم زمانیکه بازیگر را گریم می کنم فرصت خوبی است که بازیگر هم درون خودش را گریم کند .
این گریمور با سابقه ایران خاطرنشان کرد: عزت الله انتظامی از جمله بازیگرانی بود که وقتی او را گریم می کردم خودش هم سریع در قالب نقش فرو می رفت یعنی درونش هم بلافاصله تغییر می کرد.
اسکندی درباره تاثیر دیجیتال بر گریم نیز گفت: تاثیرگذاری زیادی داشته است. به نظرم باید متصدیانی که می بینند، فکر کنند که باید بسیاری از موارد را تغییر دهیم باید توجه داشت که دیجیتال دیگر نورش، نور 35 نیست. یعنی نور 35 را می دهند و با دوربین دیجیتال می گیرند.
وی ادامه داد: متاسفانه تا به امروز در مورد گریم هیچ وقت فردی به ایران نیامده تا آخرین تکنولوژی و متدها را به ما منتقل کند. امروز آنقدر زمان سرعتش زیاد شده است و ما باید تجربه کنیم تا از دنیا عقب نیافتیم. می توانیم گریموری باتجربه را به ایران بیاوریم و به گریمورهای ایرانی توضیح دهد و وزارت ارشاد هم هزینه آنرا پرداخت کند.
اسکندری گفت: هیچ وقت وسائل مورد نیاز برای گریم را از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد برای ما نیاورده اند و اغلب بچه های ما از وسائل آرایش برای گریم استفاده می کنند زیرا تهیه وسائل مورد نیاز مشکل است.
وی ادامه داد: سال گذشته پیشنهاد دادم گریمورهایی از خارج از کشور برای آموزش علاقمندان به این رشته بیاوریم که این ایده مورد استقبال قرار گرفت و امیدواریم چنین اتفاقی بیافتد.
اسکندری درباره گریم سه بعدی گفت: سه بعدی یعنی یک بعد اضافه می کنیم. ترکیباتی است که به صورت پروتز می توانند روی صورت اضافه کنند. مانند محمدرضا شریفی نیا در مختارنامه که می خواستیم شخصیتش در فیلم را از شخصیت اصلی اش دور کنیم که بسیاری هم او را نشناختند.
وی در پاسخ به این سوال که به تازگی وارد تهیه کنندگی به معنای حمایت از جوان ها شده است، پاسخ داد: من در گذشته هم این کار را انجام داده بودم در «زرد قناری» و «ماموریت» که نقش تهیه کننده را بازی می کردم. من همیشه معتقد بودم که مغز متفکر یک فیلم تهیه کننده است و کارگردان شاه است.
اسکندی ادامه داد: من معتقد هستم که تئاتر هم باید تهیه کننده داشته باشد و نباید پول را تنها به دست کارگردان داد زیرا تهیه کننده برای کیفیت کار از خیلی موارد برای بهتر شدن اثر می گذرد. وارد این مقوله شدم تا شاید بتوانم کمک کنم زیرا شاهد هستیم که امروز هر فردی که سرمایه گذار است تهیه کننده می شود درحالی که تهیه کننده خوب باید با همه دردهای جامعه آشنا باشد.
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - 04 March 2016
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]
صفحات پیشنهادی
در برنامه سینمای ایران چه گذشت؟ مرزی بین تئاتر و سینما وجود ندارد/ موسیقی و حکایت نادیدههای فیلم
در برنامه سینمای ایران چه گذشت مرزی بین تئاتر و سینما وجود ندارد موسیقی و حکایت نادیدههای فیلم شبکه چهار در برنامه سینمایی اش میزبان شهرام مکری و کریستف رضاعی بود عصرایران - برنامه سینمای ایران پنجشنبه شب ششم اسفندماه به نقد و بررسی فیلم اشکان و انگشتر تبرک با حضور شهرام مکرضا مقصودی رییس کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران شد
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱ ۰۷ انتخابات داخلی دوازدهمین دوره شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران با حضور اعضای اصلی برگزار شد به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا نخستین جلسه شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران با حضور اعضای اصلی برگزار شد و انتخابات داخلی به منظوحضور ۲۶ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره «نور» در لسآنجلس
حضور ۲۶ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره نور در لسآنجلس شناسهٔ خبر 3571044 - چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۱ هنر > سینمای ایران فیلمهای کوتاه ایرانی راهیافته به بخش مسابقه نهمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی نور معرفی شدند به گزارش خبرگزاری مهر بیستوشش فیلم کوتاه ایرانی دطرح تعابیر عجیب جنسی درباره سینمای ایران در برنامه زنده تلویزیون!
طرح تعابیر عجیب جنسی درباره سینمای ایران در برنامه زنده تلویزیون تاریخ انتشار شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸ ۴۰ طرح تعابیر عجیب جنسی درباره سینمای ایران در برنامه زنده تلویزیون برنامه «هفت» این هفته با تمرکز بر مسائل جنسی در سینمای ایران با محوریت فیلم «در مدت معلوکدام فیلمهای سینمای ایران در سال 94 میلیاردی شدند؟
گیشه پربار سینماها میتواند چرخه این صنعت مهم فرهنگی را تندتر بچرخاند و به اقتصاد سینما فیلمسازی ورود جوانهای تازهنفس و کمک فراوانی کند فروش فیلم هاگیشه پربار سینماها میتواند چرخه این صنعت مهم فرهنگی را تندتر بچرخاند و به اقتصاد سینما فیلمسازی ورود جوانهای تازهنحضور سه فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره «کورتیزونی» ایتالیا
حضور سه فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره کورتیزونی ایتالیا شناسهٔ خبر 3569278 - دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۹ هنر > سینمای ایران سه فیلم کوتاه از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران به بخش مسابقه جشنواره کورتیزونی ایتالیا راه یافتند به گزارش خبرگزاری مهر فیلمهای کوتاه تنازع بطرح تعابیر عجیب جنسی درباره سینمای ایران در برنامه زنده تلویزیون
طرح تعابیر عجیب جنسی درباره سینمای ایران در برنامه زنده تلویزیون فرهنگ > تلویزیون - تابناک نوشت برنامه هفت این هفته با تمرکز بر مسائل جنسی در سینمای ایران با محوریت فیلم در مدت معلوم و فروش غیرمنتظره و قابل توجه این فیلم ارزانقیمت پی گرفته شد اما در این میان مونقد و گفت وگو با فیلمسازان سینمای ایران کتاب شد
خبرگزاری آریا-کتاب نقد و گفت وگو با فیلمسازان سینمای ایران به کوشش مونا کریمی در انتشارات فرهنگ و سینما به چاپ رسید به گزارش خبرگزاری آریا کتاب نقد و گفت وگو با فیلمسازان سینمای ایران به کوشش مونا کریمی در انتشارات فرهنگ و سینما به چاپ رسید اینکتاب تلاشی است جهت استفاده علنقد و گفت وگو با فیلمسازان سینمای ایران
کتاب نقد و گفت وگو با فیلمسازان سینمای ایران به کوشش مونا کریمی در انتشارات فرهنگ و سینما به چاپ رسید به گزارش ایلنا این کتاب تلاشی است جهت استفاده علاقه مندانی که می خواهند با دیدگاه ها و چگونگی کار فیلمسازان ما آشنا شوند در یادداشت مولف این کتاب می خوانیم آنچه در کتاب نقد ودو جایزه اصلی جشنواره «پرایاگ» به فیلمهای ایرانی رسید
دو جایزه اصلی جشنواره پرایاگ به فیلمهای ایرانی رسید شناسهٔ خبر 3569283 - دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۶ هنر > سینمای ایران انیمیشن ماهی سرخشده و فیلم کوتاه داستانی میزبان از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موفق به کسب دو جایزه اصلی جشنواره بینالمللی پرایاگ هن-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها