واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
مدیر موسسه آفرینشهای هنری «سلام» هدف از برگزاری نمایشگاه «آثار هنری فاخر کلاسیک سلام» را نشان دادن ظرفیتهای فاخر هنری موجود و قابل ارائه در اصفهان و نیز معرفی محصولات در بازار معرفی کرد. به گزارش خبرنگار صنایع دستی ایسنا، سیدرفیعالدین رضوی در نشست خبری این نمایشگاه که همزمان با افتتاح آن 13 اسفند برگزار شد، اظهار کرد: ایران در چند سال اخیر نمایشگاهی با جنبه کلاسیک و این حجم اثر نداشته است. نظرمان بر این است که چیدمان ویژهای در این نمایشگاه برقرار شود تا هر کس به آن نگاه میکند احساس فاخر بودن کند. او همچنین توضیح داد: این محصولات ارزش سرمایهای دارند و ما میخواهیم سود آنها بدون واسطه به هنرمند برسد، به همین دلیل از مجموعهداران و کارهای قدیمی خرید نمیکنیم. موسسه سلام نیز به عنوان بازوی فروش، سهم خودش را برمیدارد. وی گفت: موسسه سلام با توجه به تحقیقات خود در کشورهای مختلف، نمایشگاه برگزار میکند که معمولا جامعه هدف آن، سرمایهگذاران هنری هستند. کاری که در سلام اتفاق میافتد یک مارکتینگ ساده نیست، بلکه براساس ذائقه دنیا کار تولید میکند. او بیان کرد: ما همچنین میخواهیم با نمایش این آثار به خریداران ایده بدهیم و در آنها تغییر ذائقه ایجاد کنیم. مدیر موسسه آفرینشهای هنری سلام با بیان اینکه این موسسه از آغاز کار تاکنون هیچگونه حمایت مالی نشده است، گفت: بعد از نمایشگاه ترکیه مسئولان از ما حمایتهای معنوی کردند و همدلی نشان دادند. او اضافه کرد: ما تاکنون در کشورهای آلمان، ایتالیا، لبنان، عراق، ترکیه، امارات، سنگاپور، مالزی، اندونزی و جزیره فیجی که پاتوغ هنرمندان است، نمایشگاه برگزار کردهایم، اما تمرکز جدیدمان روی بازارهای کشورهایی مانند فرانسه، سوئیس و سوئد است. رضوی افزود: هر منطقهای محصول خاص خودش را دارد و ما مطابق سلیقه مردم آن منطقه نمایشگاه برگزار میکنیم، به عنوان مثال هر چه به سمت شمال اروپا پیش برویم رنگها باید سبکتر، سردتر و آثار مینیمالتر باشند. او با بیان اینکه موسسه سلام شورای پژوهشی دارد، گفت: هر کدام از حرکتهایی که در این موسسه صورت میگیرد پیوست پژوهشی دارد که به پختگی کار اضافه میکند. در این شورا افرادی چون شهاب شهیدانی کار میکنند و تیم چهار، پنجنفرهای از کارشناسان صنایع دستی در آن حضور دارند که با توجه به تحقیقات کشورهای مختلف در زمینه صنایع دستی روی محصول پیوست میزنند. وی محصولات این موسسه را به سه بخش کلی تقسیم کرد و افزود: اولین نوع محصولات این موسسه که هدایای صنایع دستی را جایگزین هدایای وارداتی کردند، قیمت بسیار مناسبی دارند و "گیفت" نامیده میشوند. در بخش دوم محصولات مدیوم با قیمت میانه وجود دارد و بخش سوم با نام "سلام آرت" به محصولات لاکچری (لوکس) اختصاص دارد. رضوی ادامه داد: تمرکز روز بازار لاچکری و محصولات خاص به روش مارکتینگ به توزیع و تحقیق خاصی نیاز دارد که پیوستهای پژوهشی این موسسه این موضوع را جبران میکند. او در رابطه با اولین نمایشگاه موسسه سلام در فرهنگسرای نیاوران و تفاوت آن با نمایشگاه آثار فاخر نیز توضیح داد: نمایشگاه قبلی روی خوشنویسی و قلمکاری کار میکرد و مبنای فروش نداشت. مخاطب آن بیشتر افراد هنری بودند، اما در این نمایشگاه هدف نشاندادن نوآوری در آثار هنری کلاسیک و فاخر است که مبنای فروش نیز دارد. رضوی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیشبینی میزان فروش این نمایشگاه اظهار کرد: فروش مانند هندوانه دربسته میماند، ولی ما وظیفهمان این است که کاری را مناسب با استانداردهای بینالمللی انجام دهیم. وی بیان کرد: امروز پس از بازدید آقای سلطانیفر از نمایشگاه، ایشان به من گفت قرار است با حضور رییس جمهور نمایشگاهی در اتریش برگزار کنیم که ما تمایل داریم شما این کار را انجام بدهید و همچنین آقای صائب (نماینده استاد محمود فرشچیان در ایران) به من گفت من فکر نمیکردم اصفهان چنین مجموعهای داشته باشد. وی ادامه داد: تفاوت نمایشگاه سلام با دیگر نمایشگاهها در ارائه آثار متفاوتتر نسبت به چیزی که مردم پیش از این دیدهاند، است. همچنین این محصولات شناسنامه چندزبانه و ضمانت برند سلام را دارند که به آنها این اطمینان را میدهد هر زمان بخواهند این موسسه با قیمت فروختهشده و قیمت روز حاضر است دوباره محصول را بخرد. مدیر موسسه آفرینشهای هنری سلام اظهار کرد: با این موضوع به این اقلام سرمایهای، نگاه جدیدی میشود و سرمایهگذاری در هنر کارآفرینیهای متفاوتی را به وجود خواهد آورد که همه از آن بهره میبرند و ضمانت خاطر برای خریداران ایجاد میشود. او با بیان اینکه در هنر کلاسیک و سنتی مافیای هنر وجود ندارد، گفت: در هنرهای تجسمی ممکن است این اتفاق رخ بدهد، زیرا صحبت از یک ایده ذهنی است که ممکن است در یک لحظه تولید شده باشد، اما در هنر کلاسیک مافیا به وجود نمیآید، چون ماهیت آن مشخص است. وی اضافه کرد: شاید برخی اوقات در اجناس قدیمی این اتفاق بیفتد، اما به صورت کلی من چنین موضوعی را در بازار امروز هنرهای کلاسیک و دستی ندیدهام، زیرا عمده مصرف این محصولات در زندگی روزمره است. رضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرمایهگذاری هنری در کشورهایی مانند چین و روسیه همانند معاونت صنایع دستی، بیان کرد: ما دو سال پیش روی چین کار کردهایم و اکنون در آنجا دفتر داریم، اما روسیه با توجه به افت روبل، بازار هدف امنی به نظر نمیرسد و ما برنامهای برای سرمایهگذاری در آنجا نداریم. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]